Proszę o jakiś dowód (zdjęcie-nie rozpiski) na to, że wjeżdżały (w latach 80tych i wcześniej).
Są gdzieś zdjęcia tych składów?
Jakby tak podważać słowo pisane, to wszystko co opisano przed powstaniem fotografii, można byłoby zanegować. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że ze źródłami pisanymi różnie bywa, jedne są bardziej wiarygodne, inne mniej, ale nie ma też co przesadzać (to tak a propos tego "Tomasza niedowiarka"

), że aby w coś "uwierzyć" trzeba mieć na to dowód, w postaci fotografii (najlepiej kilku na raz

), bo z nimi (fotografiami), zwłaszcza w temacie kolei w epoce PRL-u, to niestety kruchutko (i coraz bardziej krucho z każdą dekadą wstecz, oddalającą nas do lat 70-, 60- czy 50-tych).
Wiem, że Kolega dobrze wie o tym, o czym napisałem wyżej, przez co wydaje mi się trochę prowokuje

, ale akurat w temacie wschodnioniemieckich wagonów sypialnych DR, w pociągach międzynarodowych kursujących po sieci PKP, do jakiegoś tam materiału fotograficznego można dotrzeć, także w internecie, a nie tylko np. specjalistycznych wydawnictwach typu "75-lat MITROPY", "100-lat MITROPY" itp.
Poniżej, przykład ze strony
https://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Statistiken/IMG-IZ-DR.html
Dwa zdjęcia, w tym jedno opisane jako
Schlafwagen der MITROPA und PKP im Leerpark des D 394 von Warschau nach Berlin am 19. April 1982 in Berlin-Ostbahnhof czyli
Wagony sypialne MITROPY i PKP w pustym już składzie poc. D 394 z Warszawy do Berlina, na stacji Berlin Wsch. 19.04.1982. Pustym bo skład opuszcza już perony stacji końcowej gdzie wysiedli ostatni pasażerowie. Jak widać, z Warszawy przyjechała sypialna MITROPA (
Schlafwagen to wagon sypialny), bo raczej nie ma wątpliwości (dla kontestujących fotografie), że wagon restauracyjny (w j. niemieckim
Speisewagen) byłby po środku składu, a nie na początku.
Fot. 1
https://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Statistiken/19820419-820339-73-iz.html
Fot. 2 (zrobiona krótką chwilę po pierwszej).
https://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Statistiken/19820419-820340-08-iz.html
Na marginesie, czemu to wagony sypiale NRD nie miały by wjeżdżać do Polski ? Pan Andrzej ma rację, wjeżdżały pewnie przez większość okresu istnienia PRL-u.