Zawsze wiedziałem, że wydzielenie spółek kolejowych ze spółki-matki to punkt przełomowy, ale dopiero pracując z odzyskanymi danymi dociera do mnie część procesu zmian: 2001 - wydzielenie spółki PKP Intercity i uruchomienie BWE, 2002 - powstanie nocnych ekspresów, 2003 - wprowadzenie nowego malowania, 2005-2006 - prezesura Jacka Prześlugi (który chyba jako jedyna osoba ówcześnie na takim stanowisku udzielał się na forum internetowym, co pamiętam do dziś!) oraz wprowadzenie marki TLK...
Szanowny Arturze doceniam i szanuję pracę jaką wykonujesz nad przywróceniem wyglądu składów z lat 2001-2003 r., ale odnośnie Twojego powyższego wpisu, nie mogę oprzeć się myśli, że
„pukasz do drzwi, które są już szeroko otwarte” i próbujesz
„odkrywać nowe lądy, dawno już odkryte” 
...stąd troszkę zdziwiłem się, że pracując nad odzyskiwaniem danych, jak sam napisałeś, dopiero teraz docierają do Ciebie pewne sprawy, związane z częścią procesu zmian jakie zachodziły na PKP w latach 2001 – 2005.
Opierając się na wyrywkowych i szczątkowych danych, zaczerpniętych z archiwalnych stron www, odzyskanych dzięki WayBack Machine [z dostepnych przecież niewielu - kilku na cały rok - punktów (snapshotów) przywracania treści danej stron], nie będziesz miał całościowego (często poprawnego) wglądu na w/w procesy i zmiany, przez co Twoje
„pukanie do drzwi i odkrywanie lądów”, bez sięgnięcia do artykułów z ówczesnej prasy hobbystycznej i SRJP (gdzie akurat w temacie, który poruszyłeś we wpisie wyżej, chyba wszystko już opracowano i opisano), obarczone będzie niestety pewnymi niedociągnięciami. Oczywiście nie chcę „podcinać Ci skrzydeł”, rób swoje

, czekam co tam jeszcze uda Ci się odzyskać, jednak uważam, że opracowując np. tabelę, jaką zamieściłeś wyżej, warto jednak zajrzeć do tradycyjnej, „papierowej” literatury na ten temat (choćby zdigitalizowanej).
Uzupełniając i nieco poprawiając to co napisałeś wyżej, można dodać, że:
Firmowa, nowa kolorystka wagonów PKP IC została opracowana w
2002 [
„Nowe malowanie wagonów InterCity”, Świat Kolei nr 11/2002], wówczas też podjęto decyzję, że otrzymywać ją będą wszystkie wagony kierowane do napraw bądź przechodzące modernizację, co w praktyce przełożyło się na to, że pierwszy wagon w nowym malowaniu pojawił się w służbie w
styczniu 2003 r.
Co do danych jakie zamieściłeś w utworzonej przez Ciebie tabeli, to odnośnie BWE polecam np. 2-częściowy artykuł pana Andrzeja Etmanowicza
„10 lat pociągów EuroCity Berlin-Warszawa-Express” [Świat Kolei nr 9/2011; Świat Kolei nr 10/2011] oraz SRJP z lat 2001-2004.
O planach wprowadzenia jesienią 2001 nowej oferty „Berlin-Warszawa Express” pisano już w maju 2001 [Piotr Sobolewski
„Nowości rozkładu jazdy 2001/2002” Świat Kolei nr 5/2001], stąd spółka PKP IC (powołana z dniem 1.09.2001) sfinalizowała założenia powstałe jeszcze w czasach PKP (być może dlatego, na dwóch wagonach, które otrzymały nowe barwy tzw. BWE, pod napisem „Berlin-Warszawa-Express” znajdowało się początkowo logo PKP w „trumience”). Pierwszy, wspólny skład Polsko-Niemiecki pociągu BWE odjechał ze stacji Warszawa Wsch. w dniu 30.09.2001. Do końca 2001 r. (dokładnie
do 5 stycznia 2002) pociągi nadal
nosiły nazwy własne „Berolina”, „Varsovia”, „Paderewski” i „Posnania” (zgodnie z SRJP 2001/2002). We wprowadzonym na początku roku 2002 dodatku do SRJP, obowiązującym od 6.01.2002 do 14.12.2002, w/w pociągi nie mają już nazw, tylko identyfikowane są po samym numerze, choć można powiedzieć, że nieoficjalnie nazywane są „Berlin-Warszawa-Express”. Oficjalnie
nazwa BWE pojawia się dopiero w SRJP 2002/2003 (obowiązującym
od 15.12.2002 do 13.12.2003).
Analizując dalej opracowaną i zamieszczoną przez Ciebie tabelę, to nie wiem dlaczego dla poc. EC w 2001 podajesz tylko nr krajowy, a w 2002-2003 międzynarodowy ? Wszystkie wspomniane EuroCity Warszawa-Berlin-Warszawa od początku wprowadzenia do służby nosiły tego typu numery: np. „Berolina” EC42/17001 oraz EC43/71000 (od SRJP 1992/1993 do SRJP 1997/1998) i EC46/17001 oraz EC47/71000 (od SRJP 1998/1999, po 5.01.2002 już bez nazwy „Berolina”).
Nocne ekspresy pojawiają się w SRJP 2002/2003, obowiązującym dopiero od
15 grudnia 2002 [Piotr Sobolewski
„Nowy rozkład jazdy PKP 2002/2003”, Świat Kolei nr 12/2002], a „Jan Kiepura” był pociągiem kategorii EuroNight (EN) (EN248 oraz EN249) od SRJP 1998/1999 do SRJP 2000/2001. W 2001, kiedy strona niemiecka wycofała ze składu „Kiepury” swoje wagony sypialne z klimatyzacją, zdeklasowano go z EN do poc. pospiesznego typu hotelowego, a kategorię EN przywrócono mu w SRJP 2003/2004 (dokładnie od 30.04.2004, po włączeniu do składu wagonów sypialnych polskiej budowy standardu Z1, typu 305Ad ).
Nieco zagmatwane jest oficjalne znaczenie słowa „Hotel” (choć potocznie wszyscy wiedzą o co chodzi), które występowało m.in. przy archiwalnych zestawieniach składów wagonowych w 2001 czy 2002 na stronie www PKP, ale nie miało już odzwierciedlenia w tamtym czasie w Sieciowych Rozkładach Jazdy Pociągów. Wg SRJP 1998/1999 (fotografia niżej) nazwa HOTEL oznaczała
pociąg komunikacji krajowej zestawiany z wagonów sypialnych i kuszetek (czyli to samo co późniejsze NEx). Pociągi w komunikacji międzynarodowej zestawiane z wagonów jak wyżej, w Sieciowych Rozkładach Jazdy Pociągów nie były określane tą nazwą, choć wg spisów rodzajów pociągów w Służbowych (nie Sieciowych) Rozkładach Jazdy Pociągów (np. w 2002) określano je jako „nocne
typu hotelowego, komunikacji międzynarodowej”. Stąd w SRJP, przy numerach pociągów takich jak „Jan Kiepura” i „Balti” (ale też np. „Polonez”, „Ost-West”, „Chopin”, „Józef Chełmoński”) w latach 2001 – 2004 nie występował skrót HOT (właściwie chyba

nigdy nie było takiego skrótu przed nr poc., także tych w komunikacji krajowej). Ogólna nazwa
„pociągi hotele” pojawia się w SRJP 1993/1994, w SRJP 1999/2000 zastępuje ją określenie
„pociągi hotelowe” (w tym okresie, pod tabelami, poc. te dodatkowo opisane są jako „HOTELOWY”) a w SRJP 2000/2001 i dalszych, dawne „hotele” określa się nazwą
„pociągi zestawiane z wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia” (w tabelach oznaczane są piktogramem z literą L, co interesujące tak oznaczane w SRJP były też późniejsze Nocne Expressy, a nie skrótem NEx). Stąd uważam, że zastosowany przez Ciebie w tabeli, skrót HOT, w kolumnie Kat./Nr, przy nr poc., nie ma odzwierciedlenia w SRJP. Nazwa pociąg hotelowy była w tym czasie tylko ogólnym określeniem grupy nocnych pociągów z wagonami sypialnymi i kuszetkami (będących w rzeczywistości poc. pośpiesznymi), i nie oznaczała jako tako kategorii, do której odnosiły się skróty EC, EN, IC czy Ex. Na marginesie, może ktoś bardziej obeznany z tematem doprecyzuje (uzupełni, poprawi) jak w tamtych czasach funkcjonowała nazwa "Hotel", w określaniu nocnych pociagów, np. w dokumentach PKP itp.
Na koniec można dodać, że kategorię poc. TLK, o której wspomniałeś (Tanie Linie Kolejowe, od 1.01.2011 Twoje Linie Kolejowe) w której zgrupowano pociągi wcześniej należące do kategorii (jednocześnie je likwidując) Nocny Express (NEx) i InterRegio (IRN), wprowadzono
4 kwietnia 2005 r. [Karol Trammer
„Tanie Linie Kolejowe”, Świat Kolei nr 5/2005], a zainteresowanych historią malowania wyróżniającego wagony TLK odsyłam np. do artykułów Andrzeja Etmanowicza:
„Wagony PKP Intercity S.A. standardu Y w kolorystyce TLK”, 3 części, Świat Kolei nr 9, 10, 11/2021 (omawiających malowanie wprowadzone w 2009 r.) oraz
„'Pomarańcze' – pierwsze znakowanie wagonów pociągów TLK PKP Intercity”, Świat Kolei nr 3/2022 (omawiający charakterystyczny wyróżnik graficzny, który pojawił się w 2005 r.).