• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zestawienia składów pociągów pasażerskich - kompendium

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
288 13 9
#41
Te zestawienia to sa ptrzebne by własnie złożyc realny skład jakiegos składu np jadacego z Łodzi. Dalekobieżne pociągi z tamtych lat jak sięgam pamiecią kojarza się z długimi sezonowymi składami jadacymi przez całą polskę(10,12 czy nawet 14 wagonów ) lub expresami w stylu Kaszub ,Górnik
 
K

KNG

Gość
#42
@ksiezyc_nad_gieesem nie pisałem o Tobie akurat...
O mnie też pisałeś.
Ale skoro już odp to każdy już wie o czym pisalem wczesniej.
Ja na ten przykład nie wiem i ale zrozum, że Ty się domagasz, żeby każdy wyskakiwał z kwitów bo masz taką ochotę i na dodatek robił to szybko i gratis. Poniższa lista to jak szacuję jest miesiąc roboty, wyskoczysz z miesięcznej pensji bo Cię o to poproszę? Jakoś nie sądzę, więc nie dziw się, że nikt nie będzie się rozstawał z efektami swojej pracy gratis. Ja nikomu nie odmawiałem dostępu do moich kwitów. No dobra jest jeden czy dwa wyjątki, ale winszuję sobie w zamian za swoją pracę dostać też jakieś kwity.
Szczęśliwego Nowego Roku.
Wzajemnie.
Te zestawienia to sa ptrzebne by własnie złożyc realny skład jakiegos składu np jadacego z Łodzi. Dalekobieżne pociągi z tamtych lat jak sięgam pamiecią kojarza się z długimi sezonowymi składami jadacymi przez całą polskę(10,12 czy nawet 14 wagonów ) lub expresami w stylu Kaszub ,Górnik
OK. Ty coś chcesz ode mnie to ja też będę chciał coś ode Ciebie. Trzeba się przespacerować do łódzkiego AP.
Wchodzisz w to?

Bądźcie zdrowi.

Jarek

PS
Gdyby to kogoś interesowało to mam poniższe kwity. Mam też trochę (ok. 20 szt.) kwitów późniejszych, ale chwilowo tego nie skatalogowałem. Zainteresowanych pozyskaniem tychże zapraszam do rozmowy. Żeby później nie było, że nie pisałem, chętni uzyskania czegoś metodą "na sępa" niech się nie męczą.

L.p. - RJ - nazwa - tytuł - data obowiązywania - ilość plików
WARSZAWA - - - - -
1 - 1948 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 9 maja 1948 r. - 56
2 - 1961 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 28 maja 1961 r. - 110
3 - 1962 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 27 maja 1962 r. - 132
4 - 1962 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 30 września 1962 r. - 132
5 - 1986/87 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych - Od 1 czerwca 1986 r. - 67
6 - 1987/88 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych - Od 31 maja 1987 r. - 61
7 - 1988/89 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych - Od 29 maja 1988 r. - 35
8 - 1990/91 - Dodatek 2C do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A, B, D - Od 27 maja 1990 r. - 36
9 - 1990/91 - Dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 27 maja 1990 r. - 18
LUBLIN - - - - -
10 - 1946 lato - dodatek do SRJP część II załącznik 1 i 1a - (bez tytułu) Zestawienie składów pociągów pasażerskich - Od 14 lipca 1946 r. - 21
11 - 1947 lato - dodatek do SRJP część II załącznik 1 - (bez tytułu) Zestawienie składów pociągów pasażerskich - Od 4 maja 1947 r. - 32
12 - 1948 lato - dodatek do SRJP część II - (bez tytułu) Zestawienie składów pociągów pasażerskich - Od 9 maja 1948 r. - 59
13 - 1950 lato - dodatek do SRJP część II - (bez tytułu) Zestawienie składów pociągów pasażerskich - Od 14 maja 1950 r. - 55
14 - 1951 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 20 maja 1951 r. - 61
15 - 1952 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 18 maja 1952 r. - 55
16 - 1952 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - od 5 października 1952 r. - 55
17 - 1953 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 4 października 1953 r. - 43
18 - 1953 zima - dodatek do SRJP część III - Wykaz czasu oczekiwania pociągów pasażerskich na stacjach węzłowych na opóźnione pociągi skomunikowane - Od 4 października 1953 r. - 8
19 - 1954 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 23 maja 1954 r. - 48
20 - 1955 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 22 maja 1955 r. - 54
21 - 1956 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 3 czerwca 1956 r. - 49
22 - 1957 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 2 czerwca 1957 r. - 53
23 - 1958 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 1 czerwca 1958 r. - 55
24 - 1959 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 31 maja 1959 r. - 55
25 - 1960 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 29 maja 1960 r. - 59
26 - 1960 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 2 października 1960 r. - 59
27 - 1960 zima - dodatek do SRJP część II - Poprawki odręczne i nalepki do planu zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i planu przewozów pociągami pasażerskimi - Od 15 września 1960 r. - 17
28 - 1961 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 28 maja 1961 r. - 56
29 - 1962 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 27 maja 1962 r. - 59
30 - 1962 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 30 września 1962 r. - 62
31 - 1963 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 26 maja 1963 r. - 64
32 - 1963 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 29 września 1963 r. - 72
33 - 1964 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 31 maja 1964 r. - 67
34 - 1964 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 27 września 1964 r. - 68
35 - 1966/67 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 22 maja 1966 r. - 39
36 - 1967/68 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 28 maja 1967 r. - 52
37 - 1968/69 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 26 maja 1968 r. - 48
38 - 1969/70 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 1 czerwca 1969 r. - 45
39 - 1970/71 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 31 maja 1970 r. - 42
40 - 1971/72 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 23 maja 1971 r. - 45
41 - 1972/73 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 28 maja 1972 r. - 46
42 - 1973/74 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 3 czerwca 1973 r. - 53
43 - 1974/75 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 26 maja 1974 r. - 52
44 - 1976/77 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 30 maja 1976 r. - 54
45 - 1978/79 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 28 maja 1978 r. - 57
46 - 1979/80 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 27 maja 1979 r. - 55
47 - 1981/83 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 31 maja 1981 r. - 53
48 - 1983/85 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 29 maja 1983 r. - 57
49 - 1984/85 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 3 czerwca 1984 r. - 57
50 - 1985/86 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 2 czerwca 1985 r. - 68
51 - 1986/87 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 1 czerwca 1986 r. - 87
52 - 1987/88 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 31 maja 1987 r. - 75
53 - 1988/89 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 28 maja 1988 r. - 71
54 - 1989/90 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 28 maja 1989 r. - 67
55 - 1990/92 - dodatek 2C do SRJP - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A i 2B - Od 27 maja 1990 r. - 57
56 - 1992/93 - dodatek 2C do SRJP - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A i 2B - od 31 maja 1992 r. - 30
57 - 1992/93 - dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - od 31 maja 1992 r. - 18
58 - 1993/94 - dodatek 2C do SRJP - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A i 2B - Od 23 maja 1993 r. - 29
59 - 1993/94 - dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 23 maja 1993 r. - 16
60 - 1994/95 - dodatek 2C do SRJP - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A i 2B - od 29 maja 1994 r. - 39
61 - 1994/95 - dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - od 29 maja 1994 r. - 34
62 - 1995/96 - dodatek 2C do SRJP - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A i 2B - Od 28 maja 1995 r. - 22
63 - 1995/96 - dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 28 maja 1995 r. - 12
64 - 1996/97 - dodatek 2C do SRJP - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A i 2B - od 2 czerwca 1996 r. - 18
65 - 1996/97 - dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - od 2 czerwca 1996 r. - 13
66 - 1997/98 - dodatek 2C do SRJP - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A i 2B - od 1 czerwca 1997 r. - 21
67 - 1997/98 - dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - od 1 czerwca 1997 r. - 14
KRAKÓW - - - - -
68 - 1960 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 2 października 1960 r. - 73
69 - 1976/77 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi (miejscowymi) - Od 30 maja 1976 r. - 70
70 - 1981/83 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi (miejscowymi) - Od 31 maja 1981 r. - 62
71 - 1985/86 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich (miejscowych) i plan przewozów pociągami pasażerskimi (miejscowymi) - Od 2 czerwca 1985 r. - 55
72 - 1986/87 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich (miejscowych) i plan przewozów pociągami pasażerskimi (miejscowymi) - Od 1 czerwca 1986 r. - 54
KATOWICE - - - - -
73 - 1956 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 3 czerwca 1956 r. - 139
74 - 1962 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 27 maja 1962 r. - 135
75 - 1965/66 - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozu pociągami pasażerskimi - Od 30 maja 1965 r. - 175
76 - 1970/71 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 31 maja 1970 r. - 129
77 - 1972/73 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 28 maja 1972 r. - 127
78 - 1975/76 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 1 czerwca 1975 r. - 115
79 - 1976/77 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 30 maja 1976 r. - 65
80 - 1977/78 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 22 maja 1977 r. - 70
81 - 1979/80 - dodatek do SRJP część IIC - Plan obiegu składów pociągów elektrycznych - Od 27 maja 1979 r. - 38
82 - 1983/84 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 29 maja 1983 r. - 52
83 - 1987/88 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 31 maja 1987 r. - 51
84 - 1987/88 - dodatek do SRJP część IID - Plan obiegu składów pociągów elektrycznych - Od 31 maja 1987 r. - 33
85 - 1988/89 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 29 maja 1988 r. - 47
86 - 1989/90 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozu pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 28 maja 1989 r. - 39
WROCŁAW - - - - -
87 - 1959 lato - Dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 31 maja 1959 r. - 163
88 - 1976/77 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 30 maja 1976 r. - 108
89 - 1983/84 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 29 maja 1983 r. - 77
90 - 1986/87 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 1 czerwca 1986 r. - 80
91 - 1988/89 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 29 maja 1988 r. - 91
92 - 1989/90 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 28 maja 1989 r. - 86
93 - 1990/92 - Dodatek 2C 2D do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B oraz Plan obiegu i obsługi pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 27 maja 1990 r. - 80
94 - 1992/93 - Dodatek 2C 2D do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B oraz Plan obiegu i obsługi pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 31 maja 1992 r. - 44
95 - 1993/94 - Dodatek 2C 2D do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B oraz Plan obiegu i obsługi pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - od 23 maja 1993 r. - 67
96 - 1994/95 - Dodatek 2C 2D do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B oraz Plan obiegu i obsługi pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - od 29 maja 1994 r. - 63
97 - 1995/96 - Dodatek 2C 2D do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B oraz Plan obiegu i obsługi pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 28 maja 1995 r. - 61
98 - 1996/97 - Dodatek 2C 2D do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B oraz Plan obiegu i obsługi pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 2 czerwca 1996 r. - 66
99 - 1997/98 - Dodatek 2C 2D do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B oraz Plan obiegu i obsługi pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 1 czerwca 1997 r. - 42
100 - 1998/99 - Dodatek 2C 2D do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B oraz Plan obiegu i obsługi pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 24 maja 1998 r. - 42
101 - 1999/00 - Dodatek 2C do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B - Od 30 maja 1999 r. - 39
102 - 2000/01 - Dodatek 2C do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych, służbowych i próżnych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B - Od 28 maja 2000 r. - 39
POZNAŃ - - - - -
103 - 1946 lato - dodatek do SRJP część II - (bez tytułu) Zestawienie składów pociągów pasażerskich - Od 14 lipca 1946 r. - 30
104 - 1953 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 17 maja 1953 r. - 95
105 - 1953 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 4 października 1953 r. - 95
106 - 1956 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 3 czerwca 1956 r. - 108
107 - 1963 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 26 maja 1963 r. - 129
108 - 1963 lato - dodatek do SRJP część IV - Plan zestawienia pociągów towarowych - Od 26 maja 1963 r. - 134
109 - 1963 zima - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 29 września 1963 r. - 129
110 - 1964 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 31 maja 1964 r. - 134
111 - 1968/69 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - od 26 maja 1968 r. - 80
112 - 1969/70 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 1 czerwca 1969 r. - 83
113 - 1970/71 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - od 31 maja 1970 r. - 82
114 - 1971/72 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 23 maja 1971 r. - 87
115 - 1972/73 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 28 maja 1972 r. - 88
116 - 1973/74 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - od 3 czerwca 1973 r. - 95
117 - 1975/76 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - od 1 czerwca 1975 r. - 95
118 - 1987/88 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - od 31 maja 1987 r. - 77
119 - 1988/89 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - od 29 maja 1988 r. - 57
120 - 1989/90 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 28 maja 1989 r. - 71
121 - 2000/2001 - Dodatek 2C do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B, 2D - od 28 maja 2000 r. - 10
122 - 2000/2001 - Dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - od 28 maja 2000 r. - 4
SZCZECIN - - - - -
123 - 1946 lato - dodatek do SRJP – część II - (bez tytułu) zestawienie składów pasażerskich - Od 14 lipca 1946 r. - 21
124 - 1947 lato - dodatek do SRJP – część II - (bez tytułu) zestawienie składów pasażerskich - Od 4 maja 1947 r. - 27
125 - 1950 lato - dodatek do SRJP – część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 14 maja 1950 r. - 76
126 - 1951 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 20 maja 1951 r. - 45
127 - 1952 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 18 maja 1952 r. - 49
128 - 1959 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 31 maja 1959 r. - 62
129 - 1960 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 29 maja 1960 r. - 64
130 - 1961 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 28 maja 1961 r. - 72
131 - 1962 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 27 maja 1962 r. - 84
132 - 1963 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 26 maja 1963 r. - 17
133 - 1967/68 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 28 maja 1967 r. - 49
134 - 1969/70 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 1 czerwca 1969 r. - 48
135 - 1972/73 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 28 maja 1972 r. - 50
136 - 1973/74 - dodatek do SRJP część IIB - Plan zestawienia, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 3 czerwca 1973 r. - 52
137 - 1976/77 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 30 maja 1976 r. - 50
138 - 1988/89 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich (miejscowych) i plan przewozów pociągami pasażerskimi (miejscowymi) - Od 29 maja 1988 r. - 57
139 - 1993/94 - Dodatek 2C do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A i B - Od 23 maja 1993 r. - 16
140 - 1993/94 - Dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 23 maja 1993 r. - 10
GDAŃSK - - - - -
141 - 1959 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 31 maja 1959 r. - 89
142 - 1961 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 28 maja 1961 r. - 91
143 - 1979/80 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 27 maja 1979 r. - 102
144 - 1980/81 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 1 czerwca 1980 r. - 5
145 - 1981/83 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 31 maja 1981 r. - 111
146 - 1983/84 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 29 maja 1983 r. - 112
147 - 1984/85 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - Od 3 czerwca 1984 r. - 110
148 - 1993/94 - Dodatek 2C do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B, 2D - Od 23 maja 1993 r. - 73
149 - 1998/99 - Dodatek 2C do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B, 2D - Od 24 maja 1998 r. - 68
150 - 1998/99 - Dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 24 maja 1998 r. - 32
151 - 1999/2000 - Dodatek 2C do SRJP - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i służbowych nie ujętych w dodatkach 2A, 2B, 2D - Od 30 maja 1999 r. - 13
152 - 1999/2000 - Dodatek 2D do SRJP - Plan obiegu i obsługi składów pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych - Od 30 maja 1999 r. - 5
OLSZTYN - - - - -
153 - 1957 lato - dodatek do SRJP część II - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich i plan przewozów pociągami pasażerskimi - Od 2 czerwca 1957 r. - 63
INNE - - - - -
154 - 1968/69 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe, krajowe ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 26 maja 1968 r. - 170
155 - 1969/70 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe, krajowe ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 1 czerwca 1969 r. - 171
156 - 1970/71 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe, krajowe ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 31 maja 1970 r. - 181
157 - 1972/73 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe, krajowe ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 28 maja 1972 r. - 205
158 - 1973/74 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe, krajowe ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 3 czerwca 1973 r. - 218
159 - 1974/75 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe, krajowe ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 26 maja 1974 r. - 219
160 - 1976/77 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe - Od 30 maja 1976 r. - 82
161 - 1981/82 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe - Od 31 maja 1981 r. - 90
162 - 1982/83 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe - Od 23 maja 1982 r. - 79
163 - 1984/85 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe - Od 3 czerwca 1984 r. - 139
164 - 1986/87 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe - Od 1 czerwca 1986 r. - 77
165 - 1987/88 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe - Od 31 maja 1987 r. - 67
166 - 1990/92 - dodatek do SRJP część IIA - Pociągi międzynarodowe - Od 27 maja 1990 r. - 91
167 - 1976/77 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 30 maja 1976 r. - 222
168 - 1977/78 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 22 maja 1977 r. - 250
169 - 1978/79 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 28 maja 1978 r. - 253
170 - 1980/81 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 1 czerwca 1980 r. - 239
171 - 1981/82 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 31 maja 1981 r. - 229
172 - 1982/83 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 23 maja 1982 r. - 43
173 - 1983/84 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 29 maja 1983 r. - 227
174 - 1984/85 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 3 czerwca 1984 r. - 211
175 - 1985/86 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 2 czerwca 1985 r. - 259
176 - 1986/87 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 1 czerwca 1986 r. - 254
177 - 1987/88 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 31 maja 1987 r. - 270
178 - 1988/89 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 29 maja 1988 r. - 294
179 - 1989/90 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 28 maja 1989 r. - 268
180 - 1990/92 - dodatek do SRJP część IIB - Pociągi ekspresowe, pośpieszne i dalekobieżne - Od 27 maja 1990 r. - 253
 
OP
OP
Stanisław1972
Reakcje
3.741 32 0
#43
Szukałem kiedyś ustawień składu choć by na zasadzie 1kl+2kl... I niestety. Nie jest tak jak się wydaje. Próżno szukać starych zestawień... Niestety
....ale jednak są tacy co znajdują. Cierpliwość w szukaniu i systematyczność w działaniu pozwala dotrzeć do wielu publikacji dostępnych w bibliotekach branżowych, prywatnych zbiorach, archiwach czy choćby biblioteczkach w siedzibach poszczególnych Stowarzyszeń Miłośników Kolei itp. Nawet w sieci dostępnych jest kilkanaście / kilkadziesiąt publikacji, w wersji pdf, do których trzeba tylko dotrzeć. Oczywiście to kwestia dysponowania wolnym czasem, chęcią i determinacją, a z tym różnie bywa, i wiem to po samym sobie :LOL:. Prościej jest jak ktoś mieszka np. w pobliżu danej biblioteki czy archiwum, ale czy zawsze musi być "prościej i łatwiej" ?

A nawet jeśli takie coś by było... To podejrzewam że "ustawiony" mikol już to zwedzil... I jeśli tak było to gnije gdzieś w szufladzie. Oraz nie udostępni "bo nie"
Mam mieszane uczucia czytając takie wypowiedzi...
.... bo z jednej strony po części Kolega ma rację, w odniesieniu np. do podzielenia się wiedzą jaką posiadam, z innymi hobbystami, czy nawet udostępnieniem skanu jakiejś strony lub kilku stron z poszukiwanej publikacji, czy zdjęcia, rysunku technicznego itp. itd...
.... ale z drugiej strony, całkowicie też rozumiem osoby, które poświęciły czas (niekiedy wręcz niewyobrażalną masę czasu), bywa, że pieniądze czy nawet zdrowie, aby posiąść coś, czy dotrzeć do czegoś, co leży w gestii ich zainteresowań, czym pasjonują się od lat i co zaspakaja ich wiedzę i kolekcjonerską pasję czy wręcz miłość życia.... i czemu to nagle miały by one dzielić się całością swoich zbiorów czy ich znaczącymi fragmentami, stąd całkowicie rozumiem i zgadzam się z wpisami Kolegi Jarka (ksiezyc_nad_gieesem).... Nic nie przychodzi łatwo, niektóre rzeczy wymagają czasu, "dorośnięcia" do pewnych spraw jak i zrozumienia, zwłaszcza zrozumienia innych... i nie odnosi się to tylko do "uprawianego hobby" ale do całego naszego życia.

Zainteresowanych pozyskaniem tychże zapraszam do rozmowy. Żeby później nie było, że nie pisałem, chętni uzyskania czegoś metodą "na sępa" niech się nie męczą.
A tym co myślą, że tak łatwo zdigitalizować jakąś pozycję napiszę tylko tyle, że kiedyś próbowałem zeskanować "cegłę", czyli SRJP 2004/2005 (ważny od 12.12.2004 do 10.12.2005), wraz z uaktualnieniem wprowadzonym w marcu 2005 (jest to niemal 800 stron SRJP + 570 stron uaktualnienia), razem ponad 1300 stron.... Chciałem wesprzeć wiedzę Kolegów, bo tego rocznika brakuje w zestawieniu SRJP publikowanym w Ogólnopolskiej Bazie Kolejowej na stronie https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=rjp (był to chyba ostatni "papierowy" SRJP, kolejne są opublikowane tylko w wersji elektronicznej, a nie jako skany/zdjęcia stron) i myślicie, że udało mi się zrealizować moje zamierzenie do końca ??? Niestety nie, bo po ponad 200 stronach i kilku godzinach spędzonych przy skanerze, najzwyczajniej odpuściłem, zwłaszcza, jak pomyślałem ile czasu zajmie ładowanie poszczególnych skanów stron w załączniki, aby wysłać je do OBK..... Pracę swoją kontynuuję, powoli, mozolnie, strona po stronie, w chwilach kiedy naprawdę mogę sobie na to pozwolić, ale minął już rok i jeszcze końca nie widac. Kiedyś pewnie zeskanuję wszystko i wyślę do OBK, ale nie dziwcie się Koledze Jarkowi, że pisze to co pisze. Nawet nie wiecie ile trzeba pracy włożyć i poświęcić czasu na podobne rzeczy, niekiedy zastanawiam się w imię czego i dla kogo? Dodam, może, że Kolega Jarek jest autorem zdjęć, stron większości zdigitalizowanych SRJP, we wspomnianej biblioteczce OBK i któremu należy się za to Dzieło, chwała po wsze czasy, wśród wszystkich, którzy choć odrobinę orientują się w temacie i interesują historią kolejnictwa.

Te zestawienia to sa ptrzebne by własnie złożyc realny skład jakiegos składu np jadacego z Łodzi. Dalekobieżne pociągi z tamtych lat jak sięgam pamiecią kojarza się z długimi sezonowymi składami jadacymi przez całą polskę(10,12 czy nawet 14 wagonów ) lub expresami w stylu Kaszub ,Górnik
Osobiście posiadam pliki w formie pdf - kiedyś, dawno temu, ściągnięte z sieci, z Forum dyskusyjnego WMTMK Olsztyn (Warmińsko-Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei), http://www.wmtmk.pl/forum/viewtopic.php?t=646 które niestety obecnie nie funkcjonuje, jest zawieszone do odwołania. Było tam, jak pamiętam, kilkadziesiąt pozycji (załączników, w tym część II), ale jako, że głównie interesuję się moim "podwórkiem" czyli linią nr 221 Gutkowo - Braniewo ściągnąłem sobie m.in.:

1. DOKP Północna, Gdańsk 1983/84 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - ważny od 29 maja 1983 r.
2. DOKP Północna, Gdańsk 1984/85 - dodatek do SRJP część IIC - Plan zestawiania, obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich miejscowych i plan przewozów pociągami pasażerskimi miejscowymi - ważny od 3 czerwca 1984 r.


3. 1981/82 - dodatek do SRJP część IIB - zestawienie obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich dalekobieżnych (ekspresowych, pospiesznych i dalekobieżnych) - ważny od dnia 31 maja 1981 r.
4. 1986/87 - dodatek do SRJP część IIB - zestawienie obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich dalekobieżnych (ekspresowych, pospiesznych i dalekobieżnych) - ważny od dnia 1 czerwca 1986 r.
5. 1988/89 - dodatek do SRJP część IIB - zestawienie obiegu i obsługi składów pociągów pasażerskich dalekobieżnych (ekspresowych, pospiesznych i osobowych) - ważny od dnia 29 maja 1989 r.


6. 1986/87 - dodatek do SRJP część IIA - zestawienie obiegu i obsługi składów pociągów międzynarodowych - ważny od dnia 1 czerwca 1986 r.

.... oraz kilkanaście zeszytów ze służbowymi rozkładami jazdy pociągów towarowych z lat 60-, 70-, 80- i 90-tych, w tym dla LHS 1990/91. Niestety wielkość poszczególnych plików to kilkadziesiąt MB, więc nie do zamieszczenia, zarówno tu na Forum, jak i w załączniku, na e-maila, stąd jedyne co mogę zaproponować to zamieszczenie zrzutów pojedynczej strony / góra kilku stron, jeżeli kogoś interesuje jakiś konkretny skład pasażerski ze wspomnianych wyżej pozycji, zwłaszcza dalekobieżny osobowy z lat 80-tych, o których wspomina Kolega browar łódź bo faktycznie były to niezwykłe składy, charakterystyczne dla PKP, zestawiane z dużej liczby, różnorakich wagonów.
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
288 13 9
#44
I FAJNIE WCHODZE.ARCHIWUM w Lodzi dam rade odwiedzic ale dopiero w drugiej polowie lutego .Natomiast chwala ci za zeskanowaneci dostepne rozkklady jazdy .Noe warto wszystkiego podawac ludziom na tacy w jakiejlolwiek dziedzinie bo tego nie doceniaja.Sprawdze jeszcze Warszawe i milanowek .Jakis czas temu tam bywalem ale w innej dziedzinie
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.463 552 30
#45
.... ale z drugiej strony, całkowicie też rozumiem osoby, które poświęciły czas (niekiedy wręcz niewyobrażalną masę czasu), bywa, że pieniądze czy nawet zdrowie, aby posiąść coś, czy dotrzeć do czegoś, co leży w gestii ich zainteresowań, czym pasjonują się od lat i co zaspakaja ich wiedzę i kolekcjonerską pasję czy wręcz miłość życia.... i czemu to nagle miały by one dzielić się całością swoich zbiorów czy ich znaczącymi fragmentami, stąd całkowicie rozumiem i zgadzam się z wpisami Kolegi Jarka (@ksiezyc_nad_gieesem).... Nic nie przychodzi łatwo, niektóre rzeczy wymagają czasu, "dorośnięcia" do pewnych spraw jak i zrozumienia, zwłaszcza zrozumienia innych... i nie odnosi się to tylko do "uprawianego hobby" ale do całego naszego życia.
Podpisuję się pod tymi słowami obiema rękami. Zwłaszcza, że często
Nie warto wszystkiego podawac ludziom na tacy w jakiejlolwiek dziedzinie bo tego nie doceniaja.
Może nie zawsze jest tak, jak pisze kolega browar łódź, ale coś w tym jest. Współczesne pokolenie jest nauczone, że wszystko mu się należy i trzeba im to podać na tacy. Wiem, że trochę przemawia przeze mnie stary piernik, ale niestety, takie mam często odczucia, a co więcej, nie jestem w tym odosobniony. I żeby była jasność, nie odnoszę tych słów do kolegi pantografa, którego zacytował kolega Stanisław. A swoją drogą, gdyby jakiś mikol nie zwędził tych (hipotetycznych) materiałów, to pewnie wylądowałyby na makulaturze. Jeżeli mam wybierać między przejęciem cennych archiwalnych dokumentów przez prywatnego miłośnika kolei a wyrzuceniem ich do śmieci, to jednak wybieram to pierwsze. Wiem to z własnego doświadczenia, bo kilka drobiazgów sam też uratowałem przed wyrzuceniem na makulaturę - akurat nie są to rozkłady jazdy czy dodatki do nich.
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
122 1 0
#46
Jest też druga strona, trzymając wszystko dla siebie, jakaś część wiedzy może po prostu zniknąć.
A w sumie to chodzi mi o przedstawienie aktualnych możliwości rysuneczków ze składami, których w Intercity nadal brakuje, ale dzięki pracy kilku osób jest polski portal o tej tematyce. Dla tych, co jeszcze nie znają (jeżeli tacy są ;) ) adresik - bocznica.eu
Mamy możliwość wybrania składu po nazwie, numerze, miejscowości na trasie, typie wagonu.
1656104525310.png

Przedstawione są w miarę dokładnie (na bazie informacji przewoźnika) zestawienia poszczególnych składów, informacje o poszczególnych wagonach i układy miejsc.
1656104657323.png

Można też zobaczyć dane historyczne z punktualnością w ostatnim czasie
1656104709160.png
 
OP
OP
Stanisław1972
Reakcje
3.741 32 0
#47
Jest też druga strona, trzymając wszystko dla siebie, jakaś część wiedzy może po prostu zniknąć.
Tak działo się, dzieje i będzie się działo... od stuleci, po wszech czasy... Dobrze, że np. Archiwum (przez ogromne A) ś.p. pana Władysława Chrapka trafiło m.in. do ludzi, pomocnych i otwartych na zainteresowania innych, dzięki czemu nie przepadła bezpowrotnie pasja i praca pana Władysława, której poświęcił niemal całe swoje życie. Z drugiej strony, niektorzy nie kwapią się zacytować źródła, skąd czerpią dane o parowozach, ich tendrach, naprawach, czy przydziałach, podawane na różnych stronach internetowych... w tym na Naszej... a pan Władysław pewnie patrzy, tam z góry, i wszystko widzi...

Dla tych, co jeszcze nie znają (jeżeli tacy są ;) ) adresik - bocznica.eu
Ja znam :)

Strona w formie, którą zaprezentowałeś, istnieje od bodajże marca/kwietnia tego roku. W bardzo dużej mierze oparta jest na funkcjonującej, od ponad 15 lat (od ok. maja 2007 – przynajmniej od tego czasu ją znam), czeskiej – a później właściwie o charakterze międzynarodowym - stronie vagonWEB https://www.vagonweb.cz/?&lang=pl, którą stworzył czeski pasjonat kolejnictwa Pavel Dvořák i do której z biegiem lat przyłączali się pasjonaci z wielu krajów Europy, w tym z Polski (stąd strona ma opcję w j. polskim). VagonWEB był (i jest) genialny w swoim założeniu i prostocie, a jednocześnie jest przeogromnym źródłem informacji o tym jak wyglądały i wyglądają składy poc. pasażerskich, głównie w Europie środkowej, a z lat 70-tych - co zrozumiałe - głównie kolei czechosłowackich.
Na stronie znajdują się zestawienia wagonowe pociągów wielu zarządów kolejowych (z różnych sezonów):
https://www.vagonweb.cz/razeni/?&lang=pl
w tym z Polski. Można dodać, że pierwsze zestawienia składów PKP pojawiają się w sezonie 2000/2001, później w 2003, 2006 (w tym roku jest ich już całkiem sporo), 2010 i od 2013 regularnie, w bardzo dużych ilościach (w tym PKPIC, PR, ale w wybranych latach i KŚ, KM czy Arriva).

Dodatkowym atutem jest możliwość wejścia w sylwetki taboru i zapisania ich na własnym komputerze. Później pozostaje zabawa, do późnej nocy, w zestawianie składów podłóg własnych obserwacji, a nawet widzi mi się (te, na użytek własny :LOL:). Rysunki odpowiadające każdemu sezonowi, są bardzo miłe dla oka. Aż korci aby zrobić sobie podobne sylwetki wagonów towarowych. Kilak przykładów z vagonWEB poniżej:
PKP Cargo
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PKPC&rok=2003
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PKPC&rok=2021
PKP PR, PR, PolRegio
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PKPPR&rok=2003
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PREG&rok=2010
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PREG&rok=2013
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PREG&rok=2019
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PREG&rok=2021
PKP IC
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PKPIC&rok=2003
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PKPIC&rok=2010
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PKPIC&rok=2013
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PKPIC&rok=2016
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PKPIC&rok=2021
Koleje Mazowieckie
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KM&rok=2017
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KM&rok=2021
Koleje Małopolskie
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KMŁ&rok=2017
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KMŁ&rok=2021
Koleje Wielkopolskie
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KW&rok=2016
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KW&rok=2021
Koleje Śląskie
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KSL&rok=2017
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KSL&rok=2021
Koleje Dolnośląskie
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KD&rok=2019
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=KD&rok=2021
Łódzka Kolej Aglomeracyjna
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=ŁKA&rok=2021
Arriva
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=ARP&rok=2021
Tabor przewoźników prywatnych wykorzystywany do obsługi składów pasażerskich
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=TS&rok=2020
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=ECCO&rok=2020
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=ID&rok=2020
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=PTS&rok=2020
https://www.vagonweb.cz/razeni/rady.php?z=SKPL&rok=2020

Mogę też dodać, że wagony PKP (oliwkowe igreki, sypialne czy restauracyjne) w składach poc. międzynarodowych pojawiają się już w zestawieniach z lat 70-tych czy 80-tych. Np.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=Ex&cislo=203/204&nazev=Chopin&rok=1979
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak...ie=Ex&cislo=1231/1232&nazev=Varsovia&rok=1981
Oczywiście rysunki taboru, zaprezentowane wyżej, dostępne są również dla przewoźników zagranicznych np. DB, ÖBB, SBB, MÁV, ČD, SŽ, BDŽ, УЗ.

Strona vagonWEB często prezentuje zestawienia rzeczywiste (widziane na stacji), a nie planowe, ze strony przewoźnika. Niestety zestawienia z roku 2022 są już pozbawione przewoźników z Polski i mam wrażenie (ale może się mylę), że doszło do jakiejś „rozłąki” / „konfliktu interesów” pomiędzy współpracującymi z czeską stroną Polakami. To tylko przypuszczenia, ale pojawienie się takich zestawień na nowej stronie bocznica.eu i brak ich (z 2022) na vagonWEB skłania mnie do takiego myślenia (może błędnego). Strona bocznica.eu czerpie w dużej mierze informacje o pociągach (w tym opóźnieniach itp) np. ze stronyhttps://infopasazer.intercity.pl/
gdzie po wpisaniu stacji (np. Olsztyn Główny), pojawiają się aktualne dane, na których można wejść w konkretny pociąg, także Polregio itp.
https://infopasazer.intercity.pl/?p=station&id=9209

Co do strony, którą zaprezentowałeś, pełen szacunek dla jej twórcy (twórców), i do pracy, którą wkładają w jej funkcjonowanie i aktualizowanie. Być może od 2022, tylko tu będziemy mogli zapoznać się ze składami PKP IC, a nie na vagonWEB. Jest tam również archiwum, ale tylko wybranych składów / zestawień, sięgające do 2018 r. np.http://bocznica.eu/files/archiwum/2018r_2018-10-08.html
 
Ostatnio edytowane:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
662 35 1
#48
Zapytam tutaj - czy składy sezonowe, tzw. "wakacyjne" mieszą się w tematyce wątku? Wczoraj widziałem pierwszy skład "TLK Ustronie" - normalnie śmiech na sali: sypialny 140A z Krakowa i do tego 3 dwójki z Wa-wy Grochów (chyba wyciągnięte z krzaków - 111 z łamanymi drzwiami). Nie miałem czym zrobić zdjęcia, postaram się dzisiaj uwiecznić ten "wyjątkowy skład"- 4 wagony!!!. Prawdopodobnie na Wa-wie Wsch będzie dołączana reszta. żeby było ciekawiej, to nasza kolej dba o kondycję swoich pasażerów - podstawiany jest na peron II, czyli mamy bieg z walizami po schodach. Przeważnie było tak, że "wakacyjne" startowały z peronu I - po pierwsze dlatego, że bezpośrednio przylega do budynku dworca, a po drugie dlatego, że jeszcze kilka lat temu standardem było ok. 15-stu wagonów, a bywało i 17 - nie mieścił się na najdłuższym peronie I. Dlaczego nie oddano nam Posejdona? jest tu ktoś z PLK, bo chyba tam układa się rozkład?
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
122 1 0
#49
Co do vagonweb, to niestety projekt jest w stanie zawieszenia, twórca stracił chęć do dalszego prowadzenia, stąd rozwój bocznicy. Na razie nic nie wskazuje, żeby projekt ożył, a polską wersję opracowywał kolega Razio1. W pewnym sensie kontakt z nim pobudzi moje ego do jakiegoś działania.

Za stronę wizualną bocznicy (a wcześniej koniec.org) odpowiada jedna osoba - znana na SSC jako G0ku, która napisała skrypt wyciągający dane z arkusza, który je zawiera i zrobiła stronę wizualną i funkcjonalną, Osobą mocno współpracującą w zakresie powstawania strony jest ic_kolobrzeg, a pozostałe osoby wspierają ten projekt z zewnątrz, by go udoskonalać.
Piszę o tym portalu, bo mam zaszczyt go wspomagać w zakresie weryfikacji zestawień wagonowych, czasem opis z dodatku był na tyle niejednoznaczny, że trudno było powiedzieć, co to tak na prawdę pojedzie. To, co udało mi się uporządkować, to widzicie obecnie, jeszcze wiele zmian czeka na wprowadzenie, bo autor strony to nie robot i czas też ma w jakiś sposób ograniczony. Ostatnio pouzupełniałem ikony wagonów, których brakowało,dorobiłem na bazie standardu rysmichala poprawione i nowe układy miejsc w wagonach, więc ten portal zaczyna mieć wartość dokumentacyjną. Czasem pojawiają się zarzuty, że nie ma możliwości dodawania rzeczywistych zestawień. To być może duża zaleta, ale obserwując składy zauważyłem, że w Intercity coś takiego jak powtarzalność składu nie istnieje. Czasem codziennie potrafi być zmieniony jakiś wagon, ja tego nie pojmuję, że nie da się zrobić zwartych składów, które są np. całe odstawiane na P1, P2 itd. Ile dodatkowej roboty trzeba wykonać, by składać to wszystko dzień w dzień, ale taka jest rzeczywistość. Dlatego uważam, że od dokumentacji rzeczywistości jest YT, jak omówią jeden obraz warty jest 1000 słów.

Przy okazji aktualne zestawienie Ustronia - typowa wakacyjna rzeźnia, 8 miejsc w przedziale, ja bym sugerował KUSZETKĘ odmiany 173A (typu 140A), bo jako jedyna ma klimatyzację i 4 miejscowe przedziały, więc nie dużo słabiej, niż sypialny.
http://bocznica.eu/conid/38170/1_734
1656158102941.png
 
Ostatnio edytowane:

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.345 32 10
#50
czy składy sezonowe, tzw. "wakacyjne" mieszą się w tematyce wątku? Wczoraj widziałem pierwszy skład "TLK Ustronie" - normalnie śmiech na sali: sypialny 140A z Krakowa i do tego 3 dwójki z Wa-wy Grochów (chyba wyciągnięte z krzaków - 111 z łamanymi drzwiami)
Opis każdego składu pociagu pasażerskiego pasuje do wątku - o ile coś wnosi. Dla przykładu '111A z łamanymi drzwiami' to niezbyt treściwa informacja (i na 80% błędna - większość polskich igreków na Grochowie to 141A). Biorąc pod uwagę bałagan z używaniem typów wagonów przez PKP IC, niestety (albo stety, bo najlepiej identyfikuje) jest używać numeru taborowego. Troszkę (ale tylko troszkę) łatwiej jest z wagonami modernizowanymi, niemniej numer wagonu to wciąż najlepsza informacja.

Czasem pojawiają się zarzuty, że nie ma możliwości dodawania rzeczywistych zestawień
Nie sądzę, że strona została do tego zaprojektowana: do dodawania czegokolwiek potrzeba bazy danych jako backend, rozumiem że aktualnie skrypt jedynie przetwarza excelowy dodatek B do html (poprzez php lub inną technologię) i wizualizuje obiekty.
ale obserwując składy zauważyłem, że w Intercity coś takiego jak powtarzalność składu nie istnieje
Właśnie ta zmienność składów i oderwanie od założeń, sprawia że zapis rzeczywistych zestawień jest wartościowy.
Czasem codziennie potrafi być zmieniony jakiś wagon, ja tego nie pojmuję, że nie da się zrobić zwartych składów, które są np. całe odstawiane na P1, P2 itd. Ile dodatkowej roboty trzeba wykonać
Chyba właśnie sobie odpowiedziałeś :) Dokładnie taki jest mój wniosek: obserwując operację łaczenia/dzielenia składu, która absorbuje 6 pracowników i odbywa się 3-4 razy w trakcie zmiany, trzeba coś robić pomiędzy wyjazdami w peron. A co może być fajniejszego niż przetoki na grupie?
uważam, że od dokumentacji rzeczywistości jest YT, jak omówią jeden obraz warty jest 1000 słów
Zgadzam się w 10%, bo mniej więcej tyle filmów nadaje się do uzyskania większej ilości informacji, niż to że trzymający urządzenie nagrywające był na stacji (i za to łapka w górę), słońce świeciło pięknie w pyszczek (i kładło cień na wszystko od strony uwiecznianej) , było Rp1 (zasubskrybuj kanał), ręka drżała z wrażenia i piruet przy 'siódemce' sprawił, że faktycznie literki w logo wyglądały jakby wchodziła już ona w nadświetlną, a reszta pociągu jako ruchome tło dla pięknego ujęcia peronu z słupem jako głównym aktorem. Hasztagi obowiązkowo, numer pociągu i data nagrania nieistotne.
 
OP
OP
Stanisław1972
Reakcje
3.741 32 0
#51
Co do vagonweb, to niestety projekt jest w stanie zawieszenia, twórca stracił chęć do dalszego prowadzenia, stąd rozwój bocznicy. Na razie nic nie wskazuje, żeby projekt ożył...
Nie wiem czy twórca stracił chęć, czy najzwyczajniej projekt odbiegł na tyle, od jego wyobrażeń o funkcjonowaniu strony, że ostatecznie postanowił zmienić coś, co nie układało się podług jego myśli. Myślę też, że projekt nie jest w jakimkolwiek zawieszeniu (bo funkcjonuje nadal), tylko po prostu od 2022 r. kilku przewoźników, w tym z Polski, nie jest już prezentowanych.

Twórca strony już od kilku dobrych lat, nie prowadził i nie kontrolował vagonWEB, tak, jak pierwotnie planował, w czasach pierwszych lat funkcjonowania strony. Od dawna, opierał się w tym temacie - w dobrej wierze - na osobach, które z biegiem lat, dołączały do grona współpracowników, użytkowników i twórców zestawień. Materiał prezentowany na vagonWEB jest tak obszerny, że nawet kilku administratorów nie poradziłoby sobie z kontrolą poprawności prezentowanych tam zestawień, rysunków taboru czy z prawidłowością nomenklatury w nazwach choćby np. typów wagonów itp. Strona z biegiem lat rozrosła się do tego stopnia, że zawiera gigantyczne ilości danych, więc pan Paweł Dvořák mógł kontrolować tylko niewielką "przestrzeń" (podstawę), na ile mu oczywiście pozwalał czas, zdrowie czy wiedza jaką sam posiadał. Wszystko to powodowało, że od pewnego czasu wagonWEB "żył własnym życiem", można było na nim spotkać także coraz więcej błędów i wydaje mi się - zbyt wiele osób rościło sobie prawa do rzeczy, na jakie nie powinny mieć wpływu...

Nie wnikam w personalne relacje pomiędzy twórcą strony, a współpracownikami, ale niestety w ubiegłym roku musiało się coś popsuć (lub przelać "czarę goryczy"), czego zapewne sam autor strony, nie będzie komentował. Dodam, że w 2014 i 2015 udało mi się wymienić parę zdań z panem Dvořákiem, wydał mi się osobą życzliwą i otwartą na wszelkie komentarze, uwagi i co ważne, już wówczas zaznaczał, że ilość danych na stronie "przerasta" jego samego, stąd w dużej mierze opiera się na współpracownikach.

polską wersję opracowywał kolega Razio1.
Obserwując archiwalne dane strony, kolega Razio1 dołączył do vagonWEB (do osób tworzących zestawienia pociągów), ok. cztery i pół roku temu, (pod koniec 2017 r.), chyba, że we wcześniejszych latach funkcjonował pod innym nickiem. Życzę Kolegom dalszego rozwoju i poprawności zestawień na bocznica.eu (y)

Czasem pojawiają się zarzuty, że nie ma możliwości dodawania rzeczywistych zestawień.
Właśnie ta zmienność składów i oderwanie od założeń, sprawia że zapis rzeczywistych zestawień jest wartościowy.
W tym temacie popieram słowa kolegi OLF , rzeczywiste zestawienia są bardzo wartościowe, zwłaszcza te, które dają obraz zestawień znacznie odbiegających od tych planowych, a takie też się zdarzają. Planowe zestawienia - cenne z punktu ogólnej wiedzy - są, nazwałbym je "rdzeniem", jednak rzeczywiste zestawienia, nadają tej "barwności" i "smaczków", poszukiwanych przez wielu Miłośników Kolei.

Dlatego uważam, że od dokumentacji rzeczywistości jest YT, jak omówią jeden obraz warty jest 1000 słów.
Zgadzam się w 10%, bo mniej więcej tyle filmów nadaje się do uzyskania większej ilości informacji, niż to że trzymający urządzenie nagrywające był na stacji (i za to łapka w górę), słońce świeciło pięknie w pyszczek (i kładło cień na wszystko od strony uwiecznianej) , było Rp1 (zasubskrybuj kanał), ręka drżała z wrażenia i piruet przy 'siódemce' sprawił, że faktycznie literki w logo wyglądały jakby wchodziła już ona w nadświetlną, a reszta pociągu jako ruchome tło dla pięknego ujęcia peronu z słupem jako głównym aktorem. Hasztagi obowiązkowo, numer pociągu i data nagrania nieistotne.
Tu podobnie, popieram słowa kolegi OLF, bo niestety yt, a właściwie nie yt sam w sobie, tylko większość krótkich filmików, kręconych przez użytkowników, i tam zamieszczanych, lub te nieco dłuższe filmy, oparte na niesieniu "kaganka wiedzy" i tzw "samorodnym dziennikarstwie", nie są dla mnie wyznacznikiem zdobywania informacji, które zawierają w sobie merytoryczną, rzetelną i zasługującą na powielanie wiedzę. Oczywiście są pewne wyjątki, jednak generalnie, to nawet nie 10% tego typu twórczości. Walka z wiatrakami nie ma sensu, napiszę tylko tyle, że np w dziedzinie, którą również się interesuję, czyli militariami i historią, jest tyle bzdur i przeinaczeń, że już kilka lat temu przestałem oglądać jakiekolwiek autorskie filmy na yt, dotyczące tego typu zagadnień (a i tak podchodziłem do tematu bardzo wybiórczo i selektywnie). Obecnie zdarza się, że oglądam na yt filmy, jednak pozbawione jakichkolwiek komentarzy użytkownika zamieszczającego film, czyli produkcje typowo archiwalne - dokumentalne, reporterskie, kroniki itp.

Do stwierdzenia "jeden obraz warty jest 1000 słów", według mnie, trzeba by było dopisać "warty, ale jak ktoś wie, na co patrzy", a niestety różnie z tym bywa...
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.831 406 7
#52
PKP IC to stan umysłu, dlatego nie dziwię się, że vagonWEB zrezygnował ze współpracy z tą spółką. Kilka razy przekonałem się, że rezerwując miejsce na jej stronie - nawet w pociągu IV/EC, w wagonie przedziałowym, przy oknie - jedziesz wagonem bez przedziałowym a numery miejsc to fikcja.
Słynne "pseudolino" gdzie według zestawienia - wagon 1. klasy ma znajdować się jako w pierwszy w składzie - przyjeżdża w zestawieniu "odwróconym". Bez żadnej informacji w zapowiedzi o takiej zmianie zestawienia.
Tym większa chwała twórcom portalu "bocznica", że zajmują się tak karkołomnym zadaniem, jakim jest próba stworzenia zestawienia składów pociągów tej "pożal się boże" spółki, w której do końca nie wiesz czym pojedziesz....
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.345 32 10
#53
popieram słowa kolegi @OLF, bo niestety yt, a właściwie nie yt sam w sobie, tylko większość krótkich filmików
To ja dla odmiany się ze sobą nie zgodzę :)
Może zaledwie 10% (czy nawet mniej) filmów pozwala na rozpoznanie typu wagonu, lub jeszcze lepiej - odczytanie numeru, ale jest to wciąż dużo więcej, niż liczba stron internetowych z rzeczywistymi zestawieniami pociągów pasażerskich w Polsce...
 
OP
OP
Stanisław1972
Reakcje
3.741 32 0
#54
Może zaledwie 10% (czy nawet mniej) filmów pozwala na rozpoznanie typu wagonu, lub jeszcze lepiej - odczytanie numeru, ale jest to wciąż dużo więcej, niż liczba stron internetowych z rzeczywistymi zestawieniami pociągów pasażerskich w Polsce...
Moim zdaniem w niczym nie zaprzeczasz swojej wcześniejszej wypowiedzi :), bo nadal piszesz o 10%, natomiast co do stwierdzenia „jest to wciąż dużo więcej, niż liczba stron internetowych z rzeczywistymi zestawieniami pociągów pasażerskich w Polsce” to pozwolę sobie zasiać ziarno zwątpienia, bo wydaje mi się, że przeceniasz yt, a nie doceniasz stron internetowych (a może ja nie doceniam yt :LOL:)...

Wprawdzie rzadko oglądam filmiki pokazujące pociągi na szlaku czy przejeżdżające obok krawędzi peronu (wolę popatrzeć w "naturze" :LOL:), to wydaje mi się, że sam vagonWEB (a to tylko jedna strona internetowa), może mieć porównywalną ilość zestawień rzeczywistych (choć może się mylę), i to już poczynając od 2013 r. Wystarczy wejść i bez problemu, po chwili, znajdujemy pociągi /składy, w zestawieniach rzeczywistych (ilość i typy wagonów, ich malatura), w tym, również te, gdzie podane są dane co do indywidualnej numeracji taboru. Na szybkiego przykłady poniżej (z nr wagonów i bez) już sprzed 8-9 lat, tylko sygnalizujące to, o czym napisałem:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=TLK&cislo=15105&nazev=Mazury&rok=2013
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=TLK&cislo=36/33102&nazev=J%C3%B3zef%20Che%C5%82mo%C5%84ski&rok=2013
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=TLK&cislo=10&nazev=Polonez&rok=2014
oraz np. z lat dopiero co minionych (z których spora ilość zestawień ma podawane nr wagonów):
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak...ie=TLK&cislo=81104/81105&nazev=Rybak&rok=2020
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak...=TLK&cislo=14102/14103&nazev=Wysocki&rok=2020
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak...e=TLK&cislo=15150/15151&nazev=Delfin&rok=2021

Natomiast co do zdjęć, gdzie widać całość pociągu na szlaku, czy w peronach stacji (sięgających nawet lat 90-tych... i wcześniejszych), z podaną informacją jaki konkretny pociąg jest na fotografii, na podstawie której można rozpoznać typy wagonów i ich malaturę, to takich zdjęć są setki, jak nie tysiące, a stron internetowych je zawierających, dziesiątki. Nie wiem, czy yt pod tym względem, zwłaszcza zestawień sprzed 10, 15 czy 20 lat, może w jakimkolwiek stopniu konkurować z zawartością (dokumentacją) fotograficzną stron internetowych o tematyce kolejowej.

Oczywiście zagłębiając się w szczegóły, czyli chęci posiadania wiedzy na temat dokładnej numeracji poszczególnych wagonów, tu być może (ale tylko być może) yt, a właściwie medium jakim jest film (bo przecież filmy z pociągami pasażerskimi prezentowane są nie tylko na yt), może mieć pewną przewagę, choć, tak jak wspomniałem, wyżej wspomniany vagonWEB, ma bardzo dużo tego typu zestawień (rzeczywistych, z podanymi nr wagonów), a i znalazło by się parę innych stron, gdzie takie dane są również spotykane, choć nie są to strony zajmujące się tego typu tematyką w ścisłym tego słowa znaczeniu. Temu zasiewam, te ziarno wątpliwości. Oczywiście ocenę pozostawiam użytkownikom, czy yt oferuje pod tym względem „dużo więcej” czy więcej oferują zdjęcia całości składów, na dziesiątkach stron internetowych - z małą uwagą, że nie wiem – i zapewne trudno to ocenić, jak i nikt tego nie oceni realnie – jak jest odnośnie zestawień, gdzie widać nr poszczególnych wagonów.

Wracając na moment do strony bocznica.eu, znalazłem taką informację, że pierwotnie była to strona http://koniec.org/pic/zestawienia/ której powstanie sygnalizował pod koniec 2018 r. rynek kolejowy:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/powstaje-polski-odpowiednik-vagonweb-89177.html
...wynika z tego, że już ok. 3,5 roku temu zaczęła być tworzona podobna do czeskiej, strona polska. Kibicując bocznica.eu, zachęcam Twórców, aby uwzględnili, w przyszłości, prezentację także rzeczywistych zestawień pociągów (wiem, wychodzę na malkontenta :)), bo to daje jednak jakąś wiedzę - nawet dla laika szukającego tylko rodzaju wagonu (przedziałowy / bezprzedziałowy) i nr miejsca, że może zdarzyć się, że w ostatniej chwili np. za EZT może być podstawiony skład wagonowy, lub zamiast ośmiu planowych wagonów, podstawione zostanie tylko sześć... a wówczas, wszelkie wcześniejsze dociekania "biorą w łeb".

Wstępnie można np. zamieszczać przy prezentowanych składach (zwłaszcza wagonowych), krótką informację, typu "planowe zestawienie może ulec zmianie" co, może uchronić stronę bocznica.eu ;) od nieprzychylnych komentarzy, kiedy "pewny swego" pasażer, zauważy, że nic się nie zgadza :LOL:
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
122 1 0
#55
Przeanalizujemy te wnioski, argumenty są konkretne, więc będziemy dumać. Na razie mamy pewne kłopoty wydajnościowe, bo autor strony nie wyrabia, bo prawda jest taka, że G0ku ma na sobie serwer, hosting, odpytywanie o spóźnienia, skrypty konwertujące załącznik i wszelkie podmiany obrazków, układów miejsc, a utrudnieniem jest to, że Intercity nie do końca potrafi zachować standard opisów, by łatwo była wyłapać każdy wagon na podstawie opisu.

Format vagonweb jest bardzo fajny, do tego bogata dokumentacja fotograficzna, trzeba pamiętać, że bocznica to jednak serwis dedykowany pasażerom którzy chcą się dowiedzieć, co na 90% pojedzie w składzie i sprawdzić, jakie opóźnienia w ostatni czasie miał skład.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 8 0
#56
@DarekP - vagonWEB zawiera cenne informacje dot. polskich zestawień, z których sam korzystałem. Byłoby szkoda, żeby ta wiedza przepadła. Uważam, że warto by było spróbować zdobyć zgodę na transfer tych danych do bocznica.eu (o ile w ogóle jest potrzebna).
Jestem programistą z zawodu i zamiłowania - mogę się podjąć oskryptowania takiego transferu.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 8 0
#57
Zestawienia te w 2001 r. znikły ze strony PKP i chyba już nigdy nie pojawiły się podobne.
Mam dla wszystkich kolegów dobrą wiadomość.
Wszystkie spisy są dostępne dzięki wayback machine. Tu z 2001 roku:
https://web.archive.org/web/20010701135727fw_/http://www.ic.pkp.pl/spisall.htm

Po nazwach plików można dojść jaki rysunek wagonu miał być (pliki graficzne niestety nie są zarchiwizowane...)
Tutaj Jan Kiepura - pierwszy z Twojego wpisu:

1681844641677.png

1681844661791.png


Pierwszy plik graficzny nazywał się
https://web.archive.org/web/20010728001353im_/http://www.ic.pkp.pl/wlab.gif
Potem kolejne wagony sypialne czarną czcionką, za wagonami do leżenia, miały już inną nazwę
https://web.archive.org/web/20010728001353im_/http://www.ic.pkp.pl/wlabmnee.gif

Można w ten sposób dojść dokładnie do składów, nawet bez rysunków :) Można też wykorzystać Twoje.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.463 552 30
#58
Szanowni Koledzy, trochę się za bardzo rozwinęła w tym wątku dyskusja na temat zdobywania i udostępniania wiedzy w dziedzinie kolejnictwa i nie tylko. Nie znam się na oprogramowaniu "open source", nie wiem, co to są "forki" i "estymaty", ani kto kogo "przypadkiem" spotkał na Placu Dominikańskim i, prawdę mówiąc, nie bardzo mnie to interesuje. Ponieważ sądzę, że nie jestem w tym odosobniony, cała dyskusja wylądowała w "Gadkach-szmatkach" i tam proszę kontynuować ewentualną dalszą dyskusję. Wszelkie wpisy na ten temat w tym wątku będą usuwane (nie będą przenoszone).
 
Ostatnio edytowane:

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 8 0
#60
żadne kompendium nigdy nie powstanie bo i po co
Powstanie kompendium planowych zestawień pociągów kwalifikowanych z 2001 roku na podstawie materiałów PKP ze strony internetowej.
Pewnie i mało, ale kolega, o którym nie wiem nic oprócz jego nicka, a który na vagonWEB zrobił pełne zestawienia z 2003 roku, też zrobił mało.
Dwa razy mało to już trochę mniej mało.
 

Podobne wątki