• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zdjecia historycznych lokomotyw w USA.

OP
OP
D

Dariusz

Gość
#65
Tak. Odlewane masywne ostoje byly duzo mocniejsze niz spawane. A trzeba tez pamietac o naciskach na os. Lokomotywy musialy byc ciezkie. Koszta rowniez graly role.
Przy dieslach ostoje wozkow byly czesto uzywane ponownie. Spolka kolejowa zamawiajac lokomotywy czasami oddawala stare za ktore dostawala kredyt na nowe. Z tych starych wycofanych lokow producent zdemontowywal to co mozna bylo ponownie uzyc w nowych lokomotywach np. ostoje wozkow. W takim przypadku nie bylo sensu ponownie zamawiac nowych ostoi. Przeciez te elementy sa trwale.

Obrazowo zamawiasz regenerowany silnik do auta. Masz 2 ceny. Jak oddasz stary to placisz mniej.

O ile pamietam to taki Fablok musial sam spawac ostoje parowozow z katownikow (czy tak?). Amerykanscy producenci czegos takiego nie robili. Ostoje sie zamawialo w firmach, ktore sie w tym specjalizowaly np. General Steel Casting.
Z tym ze nie we wszystkich parowozach ostoje byly odlewane. Spotykalo sie i takie ze spawanymi. Ale we wszystkich duzych byly one odlewane.
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#69
Ostoje wozkow w tendrach byly oczywiscie odlewane.
Pierwsze 4 zdjecia przedstawiaja wozki z ostoja odlewana przez Commonwealth Cast Steel a ostatnie 2 to przyklad wozka z ostoja odlewana przez Buckeye Steel Castings Co.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
#73
Troche zdjec z bliska parowozu 2-10-4 serii 5011 Santa Fe. Wszystkie zdjecia zrobione w muzeum kolei w Green Bay, Wisconsin w 2006 roku. Tego typu zdjec mam przeszlo setke ale nie sposob by je tu wszystkie zamiescic.
 

Załączniki

pawelasty44

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#74
Dariusz napisał(a):
Tego typu zdjec mam przeszlo setke ale nie sposob by je tu wszystkie zamiescic.
No szkoda, a swoją drogą dziwne, że nie ma książek walkaround do lokomotyw z takimi zdjęciami. W pancerce jest ich dużo i dobrze się sprzedają.

Te podstawy tendrów w poście powyżej to wiadomo do jakich typów są ?
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#75
pawelasty44 napisał(a):
Te podstawy tendrów w poście powyżej to wiadomo do jakich typów są
Pierwszy do cylindrycznego tendra stosowanego w lokomotywach Northern Pacific (pojemnosc 20000 galonow wody i 27 ton wegla) a ten drugi do tendra osmioosiowego (24000 galonow wody i 27 ton wegla) lokomotywy 4-8-4 Atlantic Coast Line ( rysunek ponizej)
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
#76
Jeszcze pare ujec tendra parowozu #5017 z serii 5011
 

Załączniki

Ł

Łukasz K

Gość
#78
Dariusz napisał(a):
ma ktos jakies zyczenia co by tam fotografowac to prosze pisac
Wszystkie lokomotywy, oraz wagony New York Central RR - mają tam jeden z tego co widziałem. Z diesli zwróć uwagę na tą FM alco-wską. Jakbyś miał dostęp to wnętrze kabiny tego diesla i wagonu. Tak ogólnie - dla nas Polaków to "dziewicze" rejony, więc kup sobie bardzzooo pojemną pamięć i potem rób foty wszystkiemu "co na drodze" w tym muzeum ;)
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#79
Bylem dzis w muzeum ale niestety nie sam wiec nie mialem za wiele czasu i spokoju by sfotografowac cos wiecej. Na razie pare zdjec turbinowki Big Blow #18 (jedna z dwoch zachowanych). Niestety lokomotywa byla zamknieta ale w tygodniu jak bedzie mniej ludzi obiecali mi ja otworzyc aby mozna bylo zrobic wiecej zdjec.
Loko ma zdjete silniki trakcyjne
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
#80
nastepne... Lokomotywa wymaga dokonczenia pomalowania. Muzeum caly czas szuka woluntariuszy chetnych do popracowania przy renowacji zgromadzonego taboru. Pare eksponatow jest fajnie zrobionych ale wiekszosc czeka w kolejce na odbudowe zwlaszcza wagony pasazerskie.
 

Załączniki

Podobne wątki