EMC E2
E2 była kolejną, trzecią serią lokomotyw pasażerskich napędu diesla o
mocy 2łącznej 1800KM i układzie A1A-A1A. Produkowano je w 1937r. w zakładach Electro-Motive Corp. w La Grange, Illinois dla dwóch składów: "City of San Francisco" - 3 sztuki (SF-1, SF-2, SF-3), oraz kolejne 3 sztuki dla składu: "City of Los Angeles" (LA-1, LA-2, LA-3). Lokomotywy SF-1, 2, 3 były eksploatowane przez 3 spółki: Union Pacific,
Chicago & North Western, oraz Southern Pacific ponieważ pociąg "City of San Francisco" przejeżdżał szlakami tych spółek. Pojazdy LA-1,2,3 były eksploatowane tylko przez UP i CNW ponieważ skład "City of Los Angeles" przejeżdżał tylko ich szlakami.
Lokomotywy te jeździły w składach w konfiguracji A+B+B+skład, gdzie tradycyjnie "A" oznacza jednostkę kabinową, a B wspomagającą (Booster). Każda lokomotywa posiadała 2 silniki typu Winton 201A o mocy 900KM każdy. Lokomotywy były wyposażone w agregat parowy dla ogrzewania bądź chłodzenia składów. E2 pod względem mechanicznym były identyczne jak lokomotywy EA/EB dla B&O, oraz E1 dla ATSF. W przeciwieństwie do poprzedniczek, posiadały przód w stylu "Bubble-shaped Nose" (bardziej zaokrąglony i mniej ścięty). Kolejną charakterystyczną cechą tego modelu jest siedem okrągłych okien po bokach pudła. Obydwa zestawy lokomotyw posiadały żółte barwy Union Pacific, oraz na bokach napisy składów, do których były przydzielone. Lokomotywy te były eksploatowane krótko bo do 1948r. kiedy zlikwidowano współwłasność obu składów, a UP zastąpił je nowszymi lokomotywami E-6. Człony wspomagające "B" (SF-2, SF-3, LA-2, LA-3) wróciły do Union Pacific, gdzie w 1953r. zostały przebudowane na E8. Jednostka kabina SF-1 "Queen Mary" trafiła do Southern Pacific RR, gdzie otrzymała najpierw numer 6011A, a następnie 6017 po przebudowie na E-7. Lokomotywa LA-1 pojechała do CNW gdzie otrzymała numer 5003. Niestety żadnej z tych "egzotycznych" lokomotyw do dziś nie zachowano.
Zestaw "Los Angeles" byl cięższy od zestawu "San Francisco". Masa całego LA wynosiła 944140 funtów, podczas gdy masa zestawu wynosiła SF tylko 926180 funtów.
Wyposażenie przekładni elektrycznej do LA dostarczył General Electric, a do SF Westinghouse.
Opisy zdjęć:
1. poglądowy plan całego zestawu z danymi technicznymi.
2. Zestaw E-2 (SF) z pociągiem "City of San Francisco" fot. Otto Perry, 1939
3. SF-1/2/3, fot Union Pacific, data nieznana.
4. E-2 LA-1 (2 boostery z tyłu to jednostki E-6). Fot.Union Pacific, lata 40
5. "Queen Mary" już w oznaczeniu Southern Pacific #6011A w Ogden Utah, fot. Guy L.Dunscomb, 1949.
Do przebudowy w 1953 roku lokomotywa miała już przejechane 3.500.000 mil!!!