• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Z mojego albumu.....zdjęcia kolejowe.

OP
OP
Zbyszek

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
954 79 5
Mocny skład z Gdyni do Krakowa, przez Warszawę. Zdjęcia zrobione bardzo przypadkowo i na ''pałę''. Po prostu, nie wiedziałem, że dziś pojedzie.
W Warszawie Wschodniej planowo ma być o 18:49. W Krakowie o 22:23.
 

Załączniki

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
Classic Courier w Gdańsku-dziś, godzina 14:05....
Podeszła do mnie starsza Pani i powiada, że warto sfotografować tablicę z relacją pociągu. Pytam, dlaczego? Powiada, że ciekawa. Odpowiadam, że nie ma takiego miasta jak Danzig-od 1945r. Odeszła zmieszana.
Bardzo sluszna odpowiedź. Zastanawiam się tylko, dlaczego ten pociąg dojechał jednak do Gdańska, skoro na tablicach z relacją pociągu nie było nazwy Gdańsk, lecz Danzig...
Według mnie nie powinien tam dojechać.
Jesteśmy jednak Narodem bardzo niekonsekwentnym :).
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
Bardzo sluszna odpowiedź. Zastanawiam się tylko, dlaczego ten pociąg dojechał jednak do Gdańska, skoro na tablicach z relacją pociągu nie było nazwy Gdańsk, lecz Danzig...
Według mnie nie powinien tam dojechać.
Jesteśmy jednak Narodem bardzo niekonsekwentnym :).
Zaniepokoił mnie brak jakichkolwiek komentarzy w tej kwestii :). Zacząłem się nawet obawiać, że w czasach "jedynie słusznych poglądów i ogólnego pojednania", tego rodzaju uwagi mogłyby zostać poczytane za przejaw historycznego przewrażliwienia, a nawet ksenofobii..:D .
Dlatego też, chociaż temat tego wątku traktuje zupełnie o czym innym, chciałbym z uporem powrócić do kwestii pisowni nazw stacji na tablicach kierunkowych wagonów osobowych.
Otóż "Umowa o wzajemnym użytkowaniu wagonów osobowych i bagażowych w ruchu międzynarodowym" RIC (Regolamento Internazionale Carrozze), która nadal obowiązuje, i której stroną jesteśmy już od kilkudziesięciu lat, czyli od samego początku jej istnienia, precyzuje kwestię pisowni nazw stacji docelowych i pośrednich, które mogą być umieszczane na wagonach dopuszczonych do ruchu międzynarodowego w ramach tej umowy.
Zgodnie z paragrafem 51, pkt. 5 tejże umowy, na tablicach kierunkowych "Nazwy stacji należy pisać literami łacińskimi, ciemną farbą na białym tle, w języku kraju, w którym położone są te miejscowości."
Właśnie dlatego zdziwiłem się, że wagony w ruchu międzynarodowym, w ramach umowy RIC (ze zdjęć wynika, że wagony te są oznaczone są znakiem RIC) z takimi tablicami kierunkowymi, mogą swobodnie poruszać się po torach PLK.
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie sytuacji, w której polski wagon, zaopatrzony w tablice kierunkowe np. z nazwą stacji docelowej "Paryż Płn", zamiast "Paris Nord" byłby dopuszczony do ruchu poza granicami Polski.
Właśnie z tego powodu napisałem, że jesteśmy Narodem bardzo niekonsekwentnym.
Po prostu, z takimi tablicami kierunkowymi, te wagony nie powinny wjechać do Polski...
 

Miki12barcin

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Dzisiaj ''trafiłem'' dwa klasyki. Temu zielonemu to PKP Cargo mogło by fundnąć historyczne malowanie, coś na wzór PKP IC.
Czy ten byk ma tzw. telewizory? Pytam, ponieważ na pewnym flogu ktoś twierdził, że to są wiadra, a że te reflektory, które ma przedstawiona tutaj ET42 ma telewizory. Czy ja byłem w błędzie czy ten, który uważał, ze ten byk ma wiadra?
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 5 2
Niestety tu się nie zgodzę, telewizory to nazwa pierwszych chalogenówek na Polskich lokomotywach (a właściwie ich opraw) np. 07-244 ma telewizory. Te co widać na fotach Zbyszka to są wiadra, obecne oprawy np. 201Eo posiadają garnki.
Przynajmniej wśród nas tutaj takie określenia krążą.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 62

Podobne wątki