• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Wesołe przypadki MIKOTA 1

OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.559 99 132
W kwestii wagonów Bautzen 84 to i tak warto te dachy zrobić. Całe szczęście że możesz to zrobić kiedy tylko chcesz. W epoce IV te wagony jeździły w lepszych pociągach i były dość zadbane więc nie przesadzaj z patyną. Dachy były mimo wszystko jasne nawet jeśli były brudne (sprawdzone własnoocznie ;)). A szpachlowana cholera nie jest aż taka trudna. Dobrze to robić na mokro papierem wodnym. Na sucho to za cholerę nie szło. O swoich poczynaniach z tymi wagonami pisałem Tutaj i Tutaj i parę wpisów dalej. Z resztą warto przeczytać cały wątek.
Masz rację, zrobię tak w chwili wolnej. Flaczek powiedział, że ząbkami powyrywa te wywietrzniki i zaszpachluje swoją włochatą łapką;).
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.559 99 132
Archeologia, trafiły mi się łupy z likwidowanego gabinetu stomatologicznego.
IMG_20211204_183841.jpg

Moja Ospa. Przynajmniej ja użyłem wielu warstw farby podkładowej. U mnie nic nie prześwituje.
IMG_20211203_202253.jpg
IMG_20211204_220038.jpg
IMG_20211204_220050.jpg
IMG_20211204_220104.jpg
IMG_20211204_220116.jpg
IMG_20211204_220130.jpg
IMG_20211204_220142.jpg
IMG_20211204_220203.jpg
IMG_20211204_220240.jpg
IMG_20211204_220517.jpg
IMG_20211204_220405.jpg

Kolega obiecał, że już, już, już reflektory pędzą do mnie. Jak przyjadą to będzie przejazd pociągu z moja piękną Pm2.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.559 99 132
A skąd ja mam to wiedzieć? Myślę, że były, bo jest to rzecz bardzo praktyczna, przydatna, tania i znana od bardzo dawna. Niedźwiedź Nadłowczy w latach 70-tych pamięta, że były, więc być może na początku lat 60-tych też były.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.697 65 3
Absolutnie nie były stosowane paski kontrolne na obręczach kół w tamtych latach. To pomysł z lat 90-tych.
Natomiast w latach 80 i 70 tych i wcześniej wagony nowe i po naprawach okresowych miały malowane na biało obręcze. Zrezygnowano z tego bodajże jeszcze w latach 80 tych a na pewno w 90-tych.
A co do mrugania oświetlenia w wagonach to warto za mostkiem prostowniczym wlutować równolegle kondensator 1000 mikrofaradów na 25V. Na mniejsze 16V napięcie się grzeje a na jeszcze niższe może eksplodować.
 
Ostatnio edytowane:

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.474 31 1
Z doświadczenia wiem, że to wcale nie jest takie proste. Zawsze wychodzi szpachlowana cholera, chyba że w zamiarze mam zrobić jak oryginale, klepane z puszki po piwie.

Nowe wcielenie. Niedźwiedź Nadłowczy powiedział, że nigdy tak pięknego wagonu "niedźwidział".
Wagon bagażowo-pocztowy.
Zobacz załącznik 856160 Zobacz załącznik 856161 Zobacz załącznik 856162 Zobacz załącznik 856163 Zobacz załącznik 856164 Zobacz załącznik 856165 Zobacz załącznik 856166 Zobacz załącznik 856167
Nawet jeśli model przedstawia fikcyjny wagon jak to kolega napisał to przynajmniej przy jego oznakowaniu powinno się stosować zasady panujące przy oznaczaniu wagonów. Jeżeli wagon ma być pocztowy to brakuje charakterystycznego pasa (biało-czerwonego) wzdłuż ściany bocznej gdzie ten przedział pocztowy się znajdował. Oznaczenie koperty nie powinno być na drzwiach tego wagonu tylko pod klapką gdzie wrzucano listy. Jeżeli takiej nie było to znaku nie stosowano. Fikcja - fikcją (jeżeli chodzi o typ wagonu) ale oznaczenie to już inna para kaloszy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.697 65 3
A najprościej to usunąć te "pocztowe" kalki z drzwi i wagon będzie znacznie bardziej autentyczny bo fikcją być może będzie tylko jego numer. Do przewozu poczty lepiej nabyć i skonwertować model wagonu pocztowego. Trochę ich już wyprodukowano i jest w czym wybierać.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.559 99 132
To nie sarkazm, przecież wagonów będzie jeszcze wiele.
Co do wagonu pocztowo-bagażowego, Bondzik bardzo się zastanawia, czy przyklejenie skrzynek pocztowych po obu stronach rozwiązywałoby sprawę. Natomiast pozostaje wtedy problem, czy skrajnia nie zostanie przekroczona, o dwie skrzynki pocztowe?;)
A kupiłby kto, wszystkie cztery? A może na rentgenowskie by się znalazł chętny gość?
Oczywiście, że wagony są lepsze od Odry, przynajmniej nie prześwitują.
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.130 26 1
To nie sarkazm, przecież wagonów będzie jeszcze wiele.
Co do wagonu pocztowo-bagażowego, Bondzik bardzo się zastanawia, czy przyklejenie skrzynek pocztowych po obu stronach rozwiązywałoby sprawę. Natomiast pozostaje wtedy problem, czy skrajnia nie zostanie przekroczona, o dwie skrzynki pocztowe?;)
A kupiłby kto, wszystkie cztery? A może na rentgenowskie by się znalazł chętny gość?
Oczywiście, że wagony są lepsze od Odry, przynajmniej nie prześwitują.
Z tymi skrzynkami to nie musi być żart. Chyba tu, na forum, albo w internecie widziałem zdjęcie poczto-bagażowego wagonu wąskotorowego. W części "pocztowej", w bocznej ścianie miał szparę do wrzucania listów, a nad nią napis Poczta. Domyślam się, że po różnych miejscowościach wzdłuż linii kolejowej podstawiano ów wago na bocznym torze, a pociąg powrotny zabierał wagon ze sobą i na końcowej stacji listy trafiały na "prawdziwą" pocztę. Pocztowa połówka wagonu miała czerwony pas z białymi krawędziami, a wagon był ciemno-zielony.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.474 31 1
To należy wyprowadzić z błędu Bondzika - bo żaden wagon pocztowy nie miał skrzynek pocztowych na bokach wagonu :eek:.
Ta skrzynka o której mowa to zwykła podnoszona klapka w ścianie bocznej wagonu odkrywająca szczelinę do której podróżny z peronu mógł wrzucić list bezpośrednio do ambulansu pocztowego. Dla przykładu dwa zdjęcia poniżej pokazujące takie "skrzynki" nadawcze . Te przykłady pochodzą akurat z wagonów wąskotorowych.
skrzynka na listy.jpg
stąd zapożyczyłem fotkę
skrzynka na listy 2.jpg
fotka z tej strony
Tutaj taka skrzynka w wagonie typu 304C
skrzynka na listy 3.jpg
zdjęcie z sieci.
Pozdrawiam serdecznie