Dawno, dawno temu pokazywałem model TATRA 813 6x6 w budowie:
http://forum.modelarstwo.info/threads/warsztat-flotoma.18475/post-449171
Kurczę, to już dokładnie 7 lat minęło od powyższego postu
No i TATRA tak leży i leży. Pomyślałem, że wypadałoby ją wreszcie skończyć. Ponieważ od jakiegoś czasu staram się aby moje, przynajmniej ciężarówki posiadały skrętną oś, musiałem coś z tym zrobić. Takie skręcone koła obydwu osi w TATRZE to byłoby coś. W pamięci mam migawki z dzieciństwa, jak taka TATRA na wysokich obrotach silnika wchodziła w 90 stopniowy zakręt przy moim bloku. Po dłuższych przemyśleniach powstał mechanizm skrętu kół obydwu osi. Nie męczcie mnie o drążek międzyosiowy. Nie będzie takiego
Wykonanie dwóch identycznych rozmiarowo zwrotnic wymęczyło mnie już. Do tego druga oś wzorem oryginału musi posiadać mniejszy promień skrętu. Potrzebne byłoby dokładne obliczenie umiejscowienia osi skrętu takiego drążka. Kąt skrętu kół do zdjęcia ustawię sobie ręcznie. Dodatkowo sprawę utrudniłem. Aby skręcone koła ładnie prezentowały się, oś skrętu, czyli oś czopa skrętu porównując do pojazdów 1:1 powinna znajdować się dokładnie w połowie szerokości koła. Dlatego wydrążyłem żywiczne koła od wewnętrznej strony. Pozostaje jeszcze pytanie jak solidnie zamocować koła na osiach, przy tak cienkiej ściance felgi? Będę próbować.
Było tak:
a teraz jest tak: