• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony osobowe PKP

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
478 4 0
#81
Remaj12 napisał(a):
Znalazłem coś.
http://www.wagony.net/index.php?url=YB
Na stronie wagony.net widać, iż wózkom brakuje co nie co detali. Czy w modelu nie brakuje jednego stopnia przy drzwiach? W modelu są chyba 2, a w oryginale są 3.
http://www.makieta87.pl/index.php?actio ... =12&b_a=ev
Natomiast na stronie makieta87.pl przedstawiony jest wagon od strony korytarza. Czy wywietrzników nie powinno być więcej?
Podana przez Ciebie strona pokazuje wagon typu YB Bautzen, a model dotyczy typu Goerlitz 76 :!:

Co do stopni nie jestem pewien, ale przypuszczam, że masz rację, bo Sachsen często upraszczał wejścia do wagonów i stopnie nawet kształtem nie bardzo odpowiadały tym prawdziwym.

Co do wywietrzników - wagony z Bautzen miały tylko 2 wywietrzniki nad kiblami i żadnych wywietrzników nad korytarzem, czy przedziałami.

Wagony typu Goerlitz oprócz tych dwóch nad kiblami, miały (niektóre chyba mają do dziś) dodatkowo także 5 nad korytarzem.

Podczas NG wagonów typu Goerlitz w połowie lat 90 zlikwidowano w nich ogrzewanie nawiewne (usunięto boczne wloty powietrza pod oknami od strony korytarza) oraz zmieniono układ wywietrzników dachowych. Usunięto wszystkie oryginalne niemieckie (2+5) (były one niemal dwukrotnie większe od naszych, choć o zbliżonym kształcie), a zamontowano chyba 10 polskich wywietrzników (znacznie mniejszych) nad przedziałami (nad każdym osobny). Dziury w dachu po starych wywietrznikach zaspawano blachami (ale na tyle niedbale, że nadal można stwierdzić gdzie były stare wywietrzniki).
Po NG (około 1995) większość tak "zmodernizowanych" Goerlitzów trafiła do WGW Gdynia, ale niektóre wróciły do Bydgoszczy. W Chojnicach już się nie pokazały.

Co do tras kursowania, mieszkając w Gdyni pamiętam, że np. na początku lat 90 Goerlitze stacjonowały w Chojnicach i Bydgoszczy. Zarówno w oliwkowym jak i w późniejszym zielonym malowaniu.
Chojnickie spotkać można było głównie w składach lokalnych z naszymi wagonami typu 111A prowadzonych SP42 lub SN61!!
Doskonale pamiętam je w pociągach Chojnice - Kościerzyna, Kościerzyna - Bydgoszcz, Bydgoszcz - Chojnice, Chojnice - Nakło, Czersk - Laskowice, Czersk - Smętowo i w jednym obiegu zahaczającym o Gdynię: Ocypel - Gdynia (przyjazd około 9:20/odjazd 10:05) - Kościerzyna.
Jak poszperam, znajdę fotkę takiego składu i wrzucę tu dla unaocznienia pociągu.
Akurat temat tych NRD-owskich wagonów zawsze mnie bardzo interesował, stąd trochę wiedzy o nich zgłębiłem.
 

Załączniki

Reakcje
0 0 0
#82
Prosze mnie poprawic jesli sie myle, ale wagony Tilliga maja jeszcze jedena dosc duza roznice z tymi co sa w Polsce! Roznica ta to pradnice: w modelu zamocowane na osi i nia napedzane, a nie jak w oryginale gdzie pradnica napedzana jest walem cardana. Z tego co sie dowiedzialem ( niestety katalogu czesci do Tilligow nigdy nie widzialem) to Tillig produkowal/produkuje wozki, ktore by sie bardziej nadawaly.
Przepraszam za brak polskich znakow.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
478 4 0
#83
skyludwik napisał(a):
Prosze mnie poprawic jesli sie myle, ale wagony Tilliga maja jeszcze jedena dosc duza roznice z tymi co sa w Polsce! Roznica ta to pradnice: w modelu zamocowane na osi i nia napedzane, a nie jak w oryginale gdzie pradnica napedzana jest walem cardana. Z tego co sie dowiedzialem ( niestety katalogu czesci do Tilligow nigdy nie widzialem) to Tillig produkowal/produkuje wozki, ktore by sie bardziej nadawaly.
Przepraszam za brak polskich znakow.
Jest jak piszesz, bo PKP zamówiły te wagony w wersji z wózkami polskiej produkcji, zamiast standardowo montowanych niemieckich, o znacznie gorszych parametrach eksploatacyjnych. Sachsen właśnie te niemieckie odwzorował w modelu razem z typowo niemieckimi prądnicami.
Tego typu prądnice kilka lat później pojawiły się w PKP-owskich wagonach typu Bautzen, mimo iż same wózki podobnie jak w przypadku Goerlitzów i tutaj były polskie :)
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 5 2
#85
Witam! Odkopuje ten wątek bo niechce tworzyć nowego, nie jestem obskakany po modelach jako takich, dlatego chcę zapytać się czy jest możliwość kupić taki wagon jak na fotce (chodzi mi o konstrukcje), szukałem ale nie znalazłem, tylko te Y:( (niewiem czemu ale ciągle nie mam możyliwości wrzucania fotek z tąd link): http://zapodaj.net/c88949b40bdc2.jpg.html
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
#86
Witam! Odkopuje ten wątek bo niechce tworzyć nowego, nie jestem obskakany po modelach jako takich, dlatego chcę zapytać się czy jest możliwość kupić taki wagon jak na fotce (chodzi mi o konstrukcje), szukałem ale nie znalazłem, tylko te Y:( (niewiem czemu ale ciągle nie mam możyliwości wrzucania fotek z tąd link): http://zapodaj.net/c88949b40bdc2.jpg.html
Tym czasem niestety nie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 15
Tabor 21
Tabor 0
Tabor 17
Tabor 4

Podobne wątki