• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
863 9 0
Kilka informacyjnych obrazków z Dolnego Śląska,

DSC01152.jpg

DSC01164.jpg

Trio chojnickich wagonów 102A, szerzej znane jako "ostatnie planowe ryflaki na PKP", wycofane z eksploatacji w węźle Chojnice na przełomie 2002 i 2003 r., od lat znajdują się w zbiorach MPiK Jaworzyna Śląska oczekując odbudowy. Od jakiegoś czasu jednakże nie znajdziemy ich już w Jaworzynie, lecz w oddziale MPiK w nieodległym Dzierżoniowie Śląskim,

Na zdjęciach powyżej:

50 51 29-19 213-2 Bh / Dzierżoniów Śląski / 11.02.2018
50 51 29-19 207-4 Bh / Dzierżoniów Śląski / 11.02.2018
50 51 29-19 127-4 Bh / Dzierżoniów Śląski / 11.02.2018

Natomiast z nieco młodszego taboru, na terenie graciarni PKP Inter City przy stacji Wrocław Główny znaleźć jeszcze można niedobitki wagonów osobowych 2 klasy z przedziałem bagażowym typu 609A (produkcja HCP 1982 r.), co ciekawe, zachowały swój pierwotny zakres 82-88,

DSC01316.jpg

57 51 82-88 076-6 BDrdsu / Wrocław Główny / 12.02.2018

DSC01319.jpg

57 51 82-88 075-8 BDrdsu / Wrocław Główny / 12.02.2018

Co prawda niewielka grupa wagonów typu 609A przebudowanych na przedziałowe 2 klasy z przedziałem do przewozu rowerów (typ 609Ar) nadal znajduje się w eksploatacji, ale jest to już raczej ginący gatunek (raptem kilka szt. w skali kraju).
 
Ostatnio edytowane:

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
120 3 0
Co prawda niewielka grupa wagonów typu 609A przebudowanych na przedziałowe 2 klasy z przedziałem do przewozu rowerów (typ 609Ar) nadal znajduje się w eksploatacji, ale jest to już raczej ginący gatunek (raptem kilka szt. w skali kraju).
Ostatnio jechałem pociągiem TLK Kochanowski do Warszawy, który w ramach wzmocnienia prowadził wagon 609A ze wciąż sprawnymi drzwiami ładunkowymi oraz przedziałem służbowym (nieobsadzony, rzecz jasna). Spora część 609A jakie widziałem posiada drzwi ładunkowe zablokowane na stałe oraz usunięty jeden WC i przedział służbowy.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Wczoraj pstryknąłem taki wagon odstawiony na Warszawa Grochów, foto z peronu p.o. Warszawa Olszynka Grochowska

b.jpg

Wagon 50 51 82-08 005-9 BD DSU, Warszawa Grochów 15.02.2018, fot T.Suchorolski
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
807 5 0
Jak już jesteśmy przy wagonach z przedziałem bagażowym to starsze zdjęcie z Gdyni Grabówka w 1988roku . Jaki to typ? Wyglada na 609A z oknami kanciastymi.
BDds 515182 88033-3  Gdy Grab 07 88.jpg

BDds 51 51 82-88033-3
 
Ostatnio edytowane:

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
863 9 0
Bardzo interesująca fotografia, w internecie dotąd nie spotkałem się z portretem dedykowanym oliwkowemu 609A - to bardzo rzadki temat. Gdyby kierować się numerem bocznym przywołanego wagonu, znaczy się 51 51 82-88 033-3 BDds (a jest to jego numer pierwotny), to będzie dokładnie HCP 17310 / 1982 r., jeden z 93 szt. dostarczonych w 1982 r.. Pozostałe 7 zdążyli wyprodukować jeszcze w poprzednim roku... tak gwoli ciekawostek.

I skoro jesteśmy przy sześćsetdziewiątkach, to może coś z moich zbiorów:

57_51_82-88_081-6_BDdisu_st.Poznan_30.04.2010_Poznan_Gl.jpg

57 51 82-88 081-6 BDdisu / Poznań Główny / 30.04.2010

DSC02209.jpg

57 51 82-78 015-6 BD4osuv / Olsztyn Główny / 4.06.2015

50_51_82-08_016-6_BDrdsu_st.Lodz-Fabr_18.05.2013_W-Wa_Grochow.jpg

50 51 82-08 016-6 BDrdsu / Warszawa Grochów / 18.05.2013
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
W tym roku 609A zaplanowane do kursowania to TLK Hańcza 13106/31106, TLK Sienkiewicz 35102/53102 TLK Delfin 15150/51150 (lato) czyli tylko trzy wagony plus dwa jako rezerwa.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
376 3 0
13.02 byłem na grupie wagonowej we Wrocławiu (tam, gdzie zjeżdżają składy na grzanie tuż za grzybkiem z Głównego). Był tam taki wagon wstawiony w skład i najpewniej pojechał liniowo, bo mi zniknął gdy po niego "wróciłem" z innego interesu.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
863 9 0
Z innej beczki, dzisiejsze spotkanie z jednym z czterech pozostających w eksploatacji wagonów barowych typu 113Alux, które na chwile obecną są jedynym wspomnieniem po licznej ongiś flocie "barów" 113A w planowej eksploatacji. Kilka słów na ten temat w marcowym ŚK,

DSC01375.jpg

51 51 88-70 169-9 WRouz / Warszawa Zachodnia / 3.03.3028

Gwoli uzupełnienia, na zdjęciu widzimy go w składzie poc. EC 111 (EIC41008/41009) "Commenius" (Ostrava - Warszawa). Wagon ten wyprodukowano w zakładach HCP w 1976 r. jako przedziałowy 2 klasy z przedziałem bufetowym o nr. 51 51 85-80 223-5 'BJwxz'. W drugiej połowie lat 90. XX w. przeszedł naprawę główną i modernizację na wagon barowy w zakładach ZNTK Nowy Sącz.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
376 3 0


Za facebook.com

"
Wagon restauracyjny typu 113A serii „BJwxz” o numerze 50 51 88-70 111-2 na terenie bocznicy w Swarzędzu. Wagon został zakupiony od PKP Intercity S.A. w listopadzie 2017 roku przez firmę Skanska i przeszedł renowację w Swarzędzu (m.in. razem z remontowanym parowozem Tkt48). Docelowo ma trafić do „mini skansenu” pod nazwą „Park Rataje” przy poznańskim osiedlu Bohaterów II Wojny Światowej upamiętniającego Średzką Kolej Powiatową.

Fot. Paweł Korcz"
 

Podobne wątki