Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Dziś zauważyłem ciekawe wagony. Węglarki niespotykanej długości. Może ktoś wie więcej co to za typ.?
Zdjęcie telefonem. Nie miałem czasu na ustawienie parametrów.
Miło widzieć wagoniki z ArcelorMittal Poland a konkretnie z oddziału krakowskiego. Mocno powątpiewam żeby materiałem przebudowy były 426Z,prędzej by pasowały z 17W i 401Z,chociaż to i tak temat rzeka...
Faktycznie, z tym 426Z trochę się ośmieszyłem ... Ale spróbuję się "odśmieszyć" W latach 1957-64 zakłady w Świdnicy zbudowały 257 czteroosiowych wagonów platform typu 17WZ. Jak wskazuje oznaczenie typu, platforma jest ostoją wagonu węglarki 17W (podstawowe parametry techniczne są takie same). Część wagonów trafiło na PKP, część do przemysłu hutniczego. I sądzę, że są to właśnie wagony tego typu (w "Wykazie ..." jest jeszcze wagon typu 17Z, ale zbudowano tylko jedną sztukę w roku 1957, więc chyba to nie ten).
17W na bank, Młodzikowski -mógł byś proszę zrobić fotki opisu wagonów przed i po remoncie ?, potrzebne do modelu w 1:25
edit:
szczególnie ten pierwszy za lokomotywą
Proszę bardzo. Ale jak widać na fotkach, wagony po przebudowie wyjechały "surowe" - bez malowania i bez opisu ... Tak sobie życzył klient. Przed przebudową - opisu też nie było (ino rdza ).
To świetnie ! Genialny pomysł ! Biały kolor wagonów w hutach, czy kopalniach to bardzo praktyczne rozwiązanie...
Doskonale pasuje do współczesnych czasów .
W Chojnicach przechodzą naprawy ostatnie trzy wagony. Bezprzedziałowy wagon typu 120A o numerze: 50 51 21-18 005-3 (Naprawa Główna) oraz dwa piętrowe wagony Bmnopux o numerach: 50 51 26-08 016-5 oraz 50 51 26-08 018-1 (Naprawa Rewizyjna).
Po wykonaniu napraw tych ostatnich trzech pudeł Oddział Pomorski POLREGIO będzie w posiadaniu 10 czynnych "bohunów" i 6 czynnych "bonanz"
Ostatnio jechałem pociągiem TLK Kochanowski do Warszawy, który w ramach wzmocnienia prowadził wagon 609A ze wciąż sprawnymi drzwiami ładunkowymi oraz przedziałem służbowym (nieobsadzony, rzecz jasna). Spora część 609A jakie widziałem posiada drzwi ładunkowe zablokowane na stałe oraz usunięty jeden WC i przedział służbowy.
Biorąc pod uwagę ilość czynnych wagonów tego typu, to zapewne jest dokładnie ten egzemplarz. W oczy rzucają się drzwi ładunkowe zabezpieczone "tytrytką".