Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
te dziwne oznaczenia PMT to lata 2004-2007, wtedy tez po sieci PLK w zwartych prywatnych składach jeździły np. węglarki z krótkimi numerami pochodzące z wewnętrznej numeracji PMPPW, PTK Zabrze, PTK Rybnik i itp.
Zobaczcie jak wyglądają oznaczenia wagonów Pol-Miedź Transu.
Może w tamtych czas wagony KGHM miały podobne oznaczenia, które z daleka swym wyglądem przypominają UIC ale nimi nie są.
(...) EIC Berlin-Warszawa Express z Warszawy Wschodniej do Berlin Charlottenburg od dziś do 16 lutego w wybranych składach będzie kursował wagon konferencyjny w okolicznościowej okleinie kulturzug.eu (...)
Fot. Mikołaj Szkop
Data Odjazd / Przyjazd
11.02. 17:00 Warszawa / 22:06 Berlin EC40
12.02. 09:52 Berlin / 15:01 Warszawa EC45
13.02. 17:00 Warszawa / 22:06 Berlin EC40
14.02. 09:52 Berlin / 15:01 Warszawa EC45
15.02. 13:00 Warszawa / 18:06 Berlin EC44
16.02. 09:52 Berlin / 15:01 Warszawa EC45
Nie chcę zakładać nowego tematu dla tego zadam pytanie tutaj. Czy posiada ktoś zdjęcia, schematy, szkice wózka Diamond A1? Wózki te były stosowane min. w wagonach 17W. Zdjęcia jakie mnie interesują to takie na których widać by było cały wózek. Może ktoś ma pomysł gdzie ewentualnie takie schematy mogły by być? Szukanie w internecie daje mierne skutki...
Interesujące praktyki dotyczące przemian numeracji wagonów w toku napraw rewizyjnych, które przed laty zauważyłem już w przypadku kolei rosyjskich i białoruskich, tym razem w przypadku kolei ukraińskich. W kadrze oglądamy sfotografowany w dn. dzisiejszym wagon z ozn. 62 22 70-78 228-8 WLABm (032 02280) z dyrekcji kijowskiej, w składzie nocnego poc. "Kiev Express" (Kijów - Warszawa) po zakończeniu biegu. Nie wymaga szczególnej bystrości zauważenie stosunkowo niestarannych poprawek naniesionych przy numerach inwentarzowych wagonu. Jeszcze w drugiej połowie 2024 roku przyjeżdżał on bowiem do Warszawy z zupełnie innym numerem (dyrekcja kowelska), mianowicie 62 22 70-78 254-4 WLABm (035 02549). O ile zmiana dyrekcji nie budzi zdziwienia, o tyle zmiana numeru inwentarzowego wskazuje, że formalnie jest to inny wagon niż wcześniej (a nie jest, co potwierdzają wszystkie detale, układ napisów na czołach i tabliczka fabryczna na stopniu, potwierdzająca, że "pod spodem" w obydwu przypadkach wciąż mamy wagon noszący pierwotnie numer kolei radzieckich 52 20 70-80 491-7 WLABm). Być może wynika to z niedostatku sprawnych wagonów, trudności z cyklem naprawczym w warunkacj wojennych itp, nie mniej... mogą się przypomnieć lata 90. na PKP, gdzie tego rodzaju praktyki również miały miejsce, zwłaszcza w przypadku masowych skreśleń lokomotyw w pamiętnym 1998 roku, kiedy wielokrotnie dokonywano "podmiany" numerów maszyny skreślonej ze sprawną z uwagi na to, że skreślona była w faktycznie o wiele lepszym stanie technicznym niż ta druga. Poniżej porównanie fotografii tego samego wagonu dziś i w czerwcu zeszłego roku:
Szkoda, że kolega @Matti90 nie wie. Było już bardzo dawno, a ostatnio powtórzone bardzo wiele razy w poprawionej jakości. Do wstawiania linków do ciekawych filmików są specjalne wątki i tam należy zajrzeć.
Znalazłem takie zdjęcie, jednego z dwóch istniejących wagonów produkcji FWŚ. Kontenerowy 413Z. Uchwycony na bocznicy zakładowej. Rok 1976 lub "chwilę" później.
Oba prototypy weszły na stan PKP dopiero w 1983 roku.
Fot. Władysław Orłowski
( Zdjęcie ze zbiorów Muzeum Dawnego Kupiectwa w Świdnicy)
W kadrze sprzed 15 lat oglądamy dość ciekawy wagon, mianowicie kuszetkę przestawczą typu 110Ab, ciekawą o tyle, że nie seryjną, tylko jedną z chyba 2 (tu mogę się jednak mylić) wykonanych na zamówienie Ministerstwa Obrony Narodowej (MON). Wcześniej dłuższy czas stała na stacji Radiowo, natomiast w schyłkowym okresie życia została przetransportowana na Warszawę Wschodnią Towarową. Przypuszczam, że wkrótce potem została skasowana,
Szukam od dłuższego czasu informacji kiedy zakończono eksploatację węglarek 17W na PKP, może ktoś dysponuje taką wiedzą? Druga sprawa to jak wyglądały opisy na tych wagonach u kresu eksploatacji? Może zachowały się jakieś zdjęcia? Niestety to co znalazłem jest bardzo nieczytelne, nie jestem w stanie stworzyć z tego kalkomanii....
Za pomoc będę bardzo wdzięczny.
Szukam od dłuższego czasu informacji kiedy zakończono eksploatację węglarek 17W na PKP, może ktoś dysponuje taką wiedzą? Druga sprawa to jak wyglądały opisy na tych wagonach u kresu eksploatacji? Może zachowały się jakieś zdjęcia? Niestety to co znalazłem jest bardzo nieczytelne, nie jestem w stanie stworzyć z tego kalkomanii....
Za pomoc będę bardzo wdzięczny.
Kiedy zakończono eksploatację węglarek typu 17W nie umiem udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Przypuszczam iż mogły jeszcze jeździć do końca/połowy lat 70-tych. Mogę jednak pomóc w sprawie oznaczeń ( według przepisów UIC) - wagony te były oznaczone serią Eao w zakresie numerycznym 5995000-5999999 . Tabela obciążenia osi dla torowiska odpowiednio : A -40,0t B-48,0t C-56,0t. Dane do pozostałych tabel według danych konstrukcyjnych wagonu.
Pozdrawiam.