• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
477 4 0
Szczerze mówiąc, to nie wiedziałem gdzie umieścić te zdjęcia. Zdecydowałem, że dam je tutaj. Jeżeli popełniłem omyłkę, proszę o przeniesienie w stosowne miejsce.

Mój Znajomy, jadąc do pracy spotkał w Tczewie takie oto cuda:

Ktoś, bodajże w wątku o Trójmieście napisał, że wagony jadą do Arabii Saudyjskiej. Ja zaś po przeszukaniu zasobów sieci, dowiedziałem się, że operator SAR, którego oznaczenie widnieje na wagonach, jest operatorem australijskim. Czy ktoś z trzymających wiedzę, może to zweryfikować?

Zgoda na publikację zdjęć jest.
No to tytułem uzupełnienia informacji link do artykułu i dość ciekawego filmu pośrednio na ten temat:
http://www.gospodarkamorska.pl/Port...-kolejne-cysterny-plyna-na-bliski-wschod.html
http://www.gospodarkamorska.tv/rela...ne-cysterny-plyna-na-Bliski-Wschod-l1013.html
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
No ładnie, Bromberg. A ten drugi to jakaś przeróbka 401K jak rozumiem?

Swoją drogą, wrak Bromberga i jakiejś 2-osiowej węglarki zalegał kiedyś w Przemyślu Pikulicach, może ktoś sprawdzić czy stoi tam dalej?
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
698 1 0

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
698 1 0
A sam wypadek miał zapewne miejsce na terytorium NRD, widać leżącą lokomotywę elektryczną E 11 020
Tak, to prawda - na pewno jest to terytorium dawnej NRD. Próbowałem też określić precyzyjniej lokalizację wypadku po nazwie rzeki(?) - Elster (nazwa widoczna na ostatnim szkicu), a także po nr lokomotywy - E 11 026 (ostatnia cyfra widoczna jest na pierwszym zdjęciu przedstawiającym lok sfotografowany z drugiej strony). Póki co bezskutecznie...
 
Ostatnio edytowane:

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
698 1 0
Znalazłem u Szwedów (http://www.samlingsportalen.se/) ładne portrety naszych węglarek typu 4W. W przypadku tej z pełnym oznaczeniem (Wdd 0302913) podano miejsce wykonania zdjęcia: Falun, AB Svenska Järnvägsverkstäderna (ASF-F) - to duże zakłady produkujące/naprawiające tabor kolejowy. Przy drugiej brak lokalizacji w opisie, ale przypuszczam że jest to samo co w przypadku pierwszej. Daty nie podano (można szacować od 1946-47r). Ciekawi mnie co te wagony tam robią (Falun leży niemal w środku Szwecji)? Wiem że zaraz po wojnie importowaliśmy za morze dużo węgla, wagony też? Były tam naprawiane? Zastanawiający jest brak numerów na drugi wagonie... Ktoś ma jakieś pomysły?

PKP Wdd 0302913  Falun.jpg


PKP Wdd.jpg
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
698 1 0
Po wojnie Szwedzi "dali" nam sporo węglarek w celu usprawnienia wywozu naszego węgla do Szwecji. Może to są właśnie te.
Te to nasze konstrukcje (pierwsze opracowane w powojennej Polsce, 1945 rok), no chyba że na podstawie naszej dokumentacji budowano je w Szwecji - ale to raczej absurdalny koncept... Prawdą jest natomiast, że Szwedzi wspomogli swoim taborem (ale na jakiej zasadzie-nie wiem) przewóz węgla bo zaraz po wojnie bardzo tego surowca potrzebowali. Gdzieś na szwedzkim forum natknąłem się na wzmiankę o tym "użyczeniu" wagonów i braku informacji co się z nim później stało. Zdaje się że duża część (jeśli nie wszystkie) szwedzkie węglarki przeznaczone do tej operacji miały na burtach namalowaną flagę narodową - poniżej kadry z filmu/kroniki z 1946r "The first sleeper on the route Stockholm-Warszawa":

Gdynia 1946.jpg
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Te to nasze konstrukcje (pierwsze opracowane w powojennej Polsce, 1945 rok), no chyba że na podstawie naszej dokumentacji budowano je w Szwecji - ale to raczej absurdalny koncept... Prawdą jest natomiast, że Szwedzi wspomogli swoim taborem (ale na jakiej zasadzie-nie wiem) przewóz węgla bo zaraz po wojnie bardzo tego surowca potrzebowali. Gdzieś na szwedzkim forum natknąłem się na wzmiankę o tym "użyczeniu" wagonów i braku informacji co się z nim później stało. Zdaje się że duża część (jeśli nie wszystkie) szwedzkie węglarki przeznaczone do tej operacji miały na burtach namalowaną flagę narodową - poniżej kadry z filmu/kroniki z 1946r "The first sleeper on the route Stockholm-Warszawa":
Oczywiście nie "dali' tylko wypożyczyli, za odpowiednią opłatą, a nawet, zapewne za węgiel, zbudowali 300 w 1946 - wg Atlasu.. Terczyńskiego - węglarek wg polskiej dokumentacji. O wypożyczeniu węglarek był nawet odcinek PKF - np na stronie "Repozytorium".
[DOUBLEPOST=1480284847,1480284512][/DOUBLEPOST]A nawet wykupiono kilka wagonów sypialnych - http://www.samlingsportalen.se/all/.../all/fgblktpct.htm&Incl=0000000000051&Recnr=5 . bardziej ciekawi mnie jak udało ci się je wyszukać - sprawdzałeś hasło PKP czy inaczej?
 

Podobne wątki