Tutaj zdjęcie z boku wspomnianego wagonu - jest to to samo co na zdjęciu tylko w tym wypadku wykoszono całą aparaturę odpowiedzialną za opuszczanie klap w podłodze - współczesne gondole dosyć często mają zamykane te klapy trwale, osprzęt jest również demontowany. Co więcej, ZUT Wągrowiec między innymi zajmuje się likwidacją drzwi w takiej węglarce na rzecz małego otworu wyczystkowego rodem z węglarek np. 401Wj.
Krzysztof Koj - dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło. Tajemnicą poliszynela jest Twoja fachowość
Swoją drogą nie spodziewałem się, oglądając zdjęcie niebieskiego wagonu, że był na sieci PKP i otrzymał nawet właściwe oznaczenia.
Natomiast ciekawi mnie reszta gondol - katalog jeden i drugi mówi, że takie gondole były - jednak na historycznych fotografiach trudno znaleźć tego typu pojazdy - prędzej są to wagony czechosłowackie (gondole) wizytujące nasz kraj w ramach programu OPW (opisane jako CSD) niż "rodzime" PKPowskie Fadsy i inne WWyao. Widział ktoś zdjęcia?