• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
376 3 0
Taki wagon swego czasu walał się w Ząbkowicach Śląskich. Z tego co pamiętam jakieś opowieści kogoś, kogo nazwiska nie pamiętam, części wagonów nie odebrały koleje chińskie (nie dotarły tam, bądź nie wróciły z Polski do macierzystego kraju) i w Polsce było ich kilkanaście sztuk. Jak znajdę zdjęcie to podeślę.
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
Port Gliwice 1948 r. Wagony F czy G ? dwu osiowe czy ktoś może coś więcej o nich napisać. W katalogu PKP Cargo z 2019 r nie znalazłem nic o tych wagonach.
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jednostka/-/jednostka/9938150

Rzadki widok kubły zdjęte z wagonów
Oczywiście poniemieckie. Taki typ robi MaTrix, tylko ma powojenne kubły. Niemcy mieli tez 4osiowe, ale prywatne. My robiliśmy na wzór typy 42WP, które są/były używane jeszce pod Chełmem. W katalogu Cargo, rzecz jasna nie znajdziesz, tylko u Terczyńskiego.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.312 32 10
Typ 36W wywodził się z umownego typu C4i (określanego niekiedy jako typ Cix lub "wagon 25-t."), budowanego po wojnie w Pafawagu na podstawie dokumentacji wagonów wojennego typu C4i-43. Wg spisu inwentarzowego z dnia 5.07.1945, w halach ówczesnego Linke-Hofmann Breslau przejęto 3 wagony wspomnianego wyżej typu, w różnym stadium budowy. Ukończono je do czerwca 1946 r. (wg zamówienia Ministerstwa Komunikacji z dnia 22.05.1946). Dodatkowo od kwietnia do grudnia 1947 r. oddano kolejne 18 szt. wagonów typu C4i oraz w 1948 r.
3_39_0_-_179-1_49253175x.jpg

3_39_0_-_179-1_49253174x.jpg

3_39_0_-_179-1_49253171x.jpg

Ze zbiorów NAC, docięte dla zachowania maksimu detalu przy limicie forum 2MB na zdjęcie
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
435 5 2

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
474 1 0
Taki wagon swego czasu walał się w Ząbkowicach Śląskich. Z tego co pamiętam jakieś opowieści kogoś, kogo nazwiska nie pamiętam, części wagonów nie odebrały koleje chińskie (nie dotarły tam, bądź nie wróciły z Polski do macierzystego kraju) i w Polsce było ich kilkanaście sztuk. Jak znajdę zdjęcie to podeślę.
Koleje chińskie nie odebrały ostatniej partii wagonów które utknęły na należącym do Zastali punkcie przestawczym w Braniewie. Na sieci SZD wagony dla Chin jechały na specjalnych wózkach, ich oryginalne wózki normalnotorowe były przewożone na platformach w tym samym składzie. Z uwagi na mniejszą wysokość montażu sprzęgu SA-3 chińskie wagony były prowadzone w zwartych składach z wagonami osłonnymi na końcach. Wózki miały zestawy kołowe o średnicy 810 mm (o ile dobrze pamiętam). Po każdą partię wagonów Chińczycy przysyłali do Braniewa wagony osłonne i wózki "tranzytowe" na tor 1520mm. Ostatnia partia wagonów dotarła do Braniewa na ustalony termin i tam czekała dłuższy czas na możliwość transportu do odbiorcy. W tym czasie trwały rozmowy mające na celu wyjaśnienie sytuacji ale zakończyły się fiaskiem. Wagony pozostały w Polsce, z uwagi na ich budowę nie było chętnych do ich zakupu, znalazły zastosowanie jako wagony gospodarcze w różnych firmach.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.226 39 0

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
611 0 0
(...)
Co to za węglarka z małymi drzwiami wyczystkowymi? Wygląda na coś z DR?
Nie mogę teraz odnaleźć, ale na wgk.cal-u ktoś ją ładnie dokładnie opisał.
W każdym razie jest to Czechosłowacki Eas (gondola; ex. Vase)
Istniał jeszcze drugi typ z parą klasycznych drzwi i przegiętymi burtami (ex. Vsa)

http://gotbild.se/godsvagnar/61k.htm
https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vase1991krc1.jpg
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=11&t=9956

edit: ok znalazłem:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=20786&sessionid=s3svfoq8jbepokkj0c83gbl8n6
 
Ostatnio edytowane:

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.398 31 1
szukam informacji który z zakładów napraw taboru kolejowego nosił nr 1080 - czy ktoś może wie? Zobacz załącznik 870405
Na zdjęciu widnieje data 10.03.2006 i tutaj nie mam 100% pewności :niepewny: ale w wykazie zakładów naprawczych na rok 2010 numer 1080 jest przypisany do PKP CARGO Wagon sp. z o.o. Toruń
Pozdrawiam serdecznie
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.563 18 0
8.01.2022r. Warszawa Grochów. Niefajny koniec fajnego ekspresu. Jeden z dwóch ostatnich wagonów z napisem na burcie: "Berlin-Warszawa-Ekspress". Wnętrze mocno zdewastowane i zaśmiecone. Oglądanie takich widoków nie licuje z poziomem naszego forum, dlatego też powstrzymam się od wstawiania zdjęcia.
2.JPG
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.042 6 0
Warszawa, wiosna 1947
Prace rozbiórkowe ruin dworca głównego.
Autor/dostawca do Alamy - Tomasz Gruszka
Źródło na zdjęciach.

Piękny dźwig/żuraw kolejowy :D
Ktoś powie coś więcej? Może @Hoart ?

Dźwig 2046
Dyr. Katowice
Parow. (?) Katowice


Zobacz załącznik 870538
Zobacz załącznik 870536
Zobacz załącznik 870535
Zobacz załącznik 870537
Ależ uczta! To amerykański żuraw parowy Industrial Brownhoist z amerykańską platformą z dostaw UNRRA, wcześniej należący do USATC (na tyle kabiny widoczne jeszcze godło tej formacji), żuraw ten (dokładnie) został uratowany i znajduje się w skansenie w Karsznicach, taka platforma (ciężkiego typu) cudem ocalała i jest również zachowana w skansenie w Skierniewicach.
 

Podobne wątki