Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Może się nie znam ale nawet z tej jednej strony oznaczenia tego wagonu są jakieś nie teges Mam na myśli jakieś przypadkowe ich rozmieszczenie
W rzeczywistości układ takich oznaczeń był jakiś schematyczny.
Pisząc to co powyżej miałem na myśli , że oznaczenia ( w większości wagonów z parku PKP ) były naniesione jeden pod drugim a nie takie przypadkowe byle gdzie.
Poniższe zdjęcie pokazuje co mam na myśli - zdjęcie pochodzi ze strony Adamus-moja kolej i nie tylko.
Taki schemat odpowiada bardziej realiom stosowanym przy oznakowaniu wagonów.
Wiem i zdaję sobie sprawę ,że na zdjęciu to wagon polskiej budowy (typ 208Kg) a model przedstawia wagon (typ A503K) zakupiony od kolei austriackich ale czy schemat rozmieszczenia oznaczeń na wagonach nie był taki sam w wagonach produkcji krajowej czy zakupionych za granicą ?
Chyba jestem starej daty ale taki układ jak na zdjęciu powyższym bardziej mi odpowiada
No cóż mogę się mylić wszak nie jestem ekspertem w tej dziedzinie
Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
Użyłem mosiężnego, kupiłem go przypadkowo w małym sklepie modelarskim. Mam jeszcze kawałek to jutro zmierzę suwmiarką. Patrząc na te co znalazł Zbigniew,
to 1mm x 0,6mm byłby ok.
Robiłem już bardzo dawno takie drzwi, wagon poszedł do kogo innego - ale pewnie do tego znowu wrócę bo kilka modeli mam znowu. Tutaj przydałyby się elementy fototrawione (powtarzalność elementów).
Wymienić drzwi to akurat najmniejszy problem - reszty już tak łatwo się nie poprawi lub w ogóle nie będzie to możliwe/opłacalne. Temat z resztą znany jest od lat, gdyż to nie pierwszy model wagonu serii Gbs w oznaczeniach PKP firmy PIKO. Baza to wagon konstrukcji nrdowskiej, w detalach znacząco różniący się od naszego. Prawda jest taka, że model powinien być oferowany w zasadzie w segmencie HOBBY, ale z uwagi na stopień złożenia wagonu (m.in. otwierane drzwi) oferowany jest w segmencie CLASSIC nostalgie. Cena za wagon nie jest bardzo wygórowana (~150 zł) - zwłaszcza w porównaniu z ceną zapowiedzianego przez firmę Exact-train prawidłowo odwzorowanego wagonu serii Gbs polskiej budowy - ale zainteresowani będą nim raczej głównie najmłodsi pasjonaci, właśnie ze względu na otwierane drzwi.
Podsumowując modele Gbs-ów:
- ROCO to model Austriackich wagonów A503K zakupionych swego czasu w ilości 500szt przez PKP,
- PIKO to modele wagonów produkowanych w NRD dla DR nie występujące u nas.
- Exact-train jak się ukaże to będzie odpowiednikiem naszego Gbs-a 208K. https://www.drim.pl/exact-train-23032-pkp-v-zestaw-2-wagonow-gbs-t,3,17185,69499