• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagon towarowy Gbs od Roco i Piko

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.118 55 1
#81
Wymienić drzwi to akurat najmniejszy problem - reszty już tak łatwo się nie poprawi lub w ogóle nie będzie to możliwe/opłacalne. Temat z resztą znany jest od lat, gdyż to nie pierwszy model wagonu serii Gbs w oznaczeniach PKP firmy PIKO. Baza to wagon konstrukcji nrdowskiej, w detalach znacząco różniący się od naszego. Prawda jest taka, że model powinien być oferowany w zasadzie w segmencie HOBBY, ale z uwagi na stopień złożenia wagonu (m.in. otwierane drzwi) oferowany jest w segmencie CLASSIC nostalgie. Cena za wagon nie jest bardzo wygórowana (~150 zł) - zwłaszcza w porównaniu z ceną zapowiedzianego przez firmę Exact-train prawidłowo odwzorowanego wagonu serii Gbs polskiej budowy - ale zainteresowani będą nim raczej głównie najmłodsi pasjonaci, właśnie ze względu na otwierane drzwi.
Dlatego może lepiej kupić oryginał DR, czyli PIKO 54092:
https://www.piko-shop.de/media/oart_0/oart_g/oart_37650/42235_54092.jpg
Włączenie tego wagonu w skład PKP chyba nie będzie wielką zbrodnią, bo takie przypadki się zdarzały.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.118 55 1
#82

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.162 131 19
#84
Dlatego może lepiej kupić oryginał DR, czyli PIKO 54092:
https://www.piko-shop.de/media/oart_0/oart_g/oart_37650/42235_54092.jpg
Włączenie tego wagonu w skład PKP chyba nie będzie wielką zbrodnią, bo takie przypadki się zdarzały.
Owszem, uważam, że lepszy (z punktu widzenia realizmu na makiecie) będzie zakup prawidłowo odwzorowanego wagonu w oznaczeniach DR (BRAWA, Exact-train lub PIKO) i włączenie go w skład pociągu jadącego w Polsce, bo rzecz jasna takie sytuacje miały miejsce - przykład poniżej (pierwszy wagon za lokomotywą):

- źródło: world-railways.co.uk/railway-photo-26005
- autor: Lou Johnson
- opis: "1975 | Torun Glowny station - PKP 2-10-0 Kriegslok Ty2.748 heads a heavy freight"

1975 - Toruń Gł. - parowóz Ty2-748 z poc. tow., fot. Lou Johnson (world-railways.co.uk).jpg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.478 443 99
#86
PIKO 24517

Zobacz załącznik 1074005

Źródło:
https://www.piko-shop.de/de/artikel/gedeckter-gueterwagen-gbs-pkp-iv-41842.html

Jeżeli ma to być model wagonu typu A503K kupionych przez PKP od kolei austriackich, to numer nie pasuje, niestety.
Jak ja lubię zapowiedzi które okazują się nie takie jak się oczekiwało. Z cyklu znajdź różnice:

Gbs_real.jpg

Gbs_PIKO.jpg

Liczyłem, że po serii lokomotyw typowych dla PKP jednak zrobią "Gbs'a" z większą ilością ryfli... szkoda. Chyba zrezygnuję z tego zamówienia.... chyba, że ktoś łaskawy poda dane wagonu PKP pasującego do tego typu. Wtedy pomyślałbym o kalkomaniach, ale strzelam, że skoro PIKO wybrało numer wagonu z większą ilością ryfli, to może być z tymi danymi cienko...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#87
polecam do konwersji model wagonu Roco (A503K)
A po co robić jakąś "konwersję" tego modelu? To przecież model rzeczywistego wagonu budowy austriackiej, jakie PKP kupiło w latach 80. XX wieku. Można ew. zmienić drzwi na takie, jakie były montowane już w Polsce w ramach napraw, ale o tym była już na forum mowa.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.478 443 99
#88
A po co robić jakąś "konwersję" tego modelu? To przecież model rzeczywistego wagonu budowy austriackiej, jakie PKP kupiło w latach 80. XX wieku. Można ew. zmienić drzwi na takie, jakie były montowane już w Polsce w ramach napraw, ale o tym była już na forum mowa.
Pańska wypowiedź gryzie się z tą informacją:

Podsumowując modele Gbs-ów:
- ROCO to model Austriackich wagonów A503K zakupionych swego czasu w ilości 500szt przez PKP,
- PIKO to modele wagonów produkowanych w NRD dla DR nie występujące u nas.
- Exact-train jak się ukaże to będzie odpowiednikiem naszego Gbs-a 208K.
Jeśli kolega @eddy pisze prawdę, to model PIKO nie nadaje się na "podmianę drzwi".
Nie wiem jak jest. Czytam, co piszecie i zastanawiam się kto ma rację, a bez dobrych jakościowo zdjęć, to można sobie tylko pogadać. Na szczęście tutaj na forum, ktoś coś opublikował: Zdjęcie A503K jako już PKP znalazłem tutaj.
Można by się zastanowić co da się z tym PIKO zrobić, ale na moje oko użycie tego modelu do konwersji to pomyłka. Ludzie tu piszą, że bardziej model Roco nadaje się na tą przeróbkę. Ja porównałem te zdjęcia modeli PIKO, Roco i tego 503K i stwierdzam, że owszem, na tą chwile model Roco bardziej się do tego nadaje. Spójrzcie np. na przejście tych pionowych wzmocnień ścian bocznych w ramę na dole wagonu. W PIKO to zupełnie inaczej wygląda. W Roco jak w wagonie A503K. Aby to w PIKO poprawić to niezła rzeźba musiała by być. Pomijam inny stopień wejściowy w PIKO. Zresztą to tylko kilka rzeczy, większość kolega @Magic pięknie wypunktował.

PIKO najlepiej zakupić jako DR (jak sugerował @Remaj12 i dołączyć do składu). Wtedy nie zaburzymy realizmu. PIKO jednak - jak się przyjrzeć - w szczegółach różni się bardziej od modelu Roco.

Jednak chcąc mieć wagon z większą ilością ryfli , to na tą chwilę najlepsza opcja to Ostbahn chyba jednak...
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.487 19 9
#92
Owszem, uważam, że lepszy (z punktu widzenia realizmu na makiecie) będzie zakup prawidłowo odwzorowanego wagonu w oznaczeniach DR (BRAWA, Exact-train lub PIKO) i włączenie go w skład pociągu jadącego w Polsce, bo rzecz jasna takie sytuacje miały miejsce...
Powiem więcej - spora liczba wspomnianych wagonów DR typu [1500] jeździła w ramach OPW. Były więc użytkowane na PKP jak wagony będące własnością PKP, a nie tylko w pociągach do/z byłego NRD.
Wagony te były budowane od roku 1966 na podstawie dokumentacji UIC. Niestety nie wiem, czy od razu trafiły do parku OPW, czy dopiero gdy nastąpiła konieczność zastąpienia starszych i wycofanych z ruchu wagonów, czyli dopiero w okresie IVb - IVc.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#93
Pańska wypowiedź gryzie się z tą informacją:
A może kolega @garou sprecyzować, z czym konkretnie miałaby się moja wypowiedź "gryźć"? Ja tu nie widzę żadnej sprzeczności. Przypomnę, że ja pisałem o ew. konwersji modelu Roco (co wynika z zacytowanego przeze mnie wpisu kolegi @Waskotorowiec) i kolega @eddy moją informację potwierdził (pierwsza pozycja w liście modeli Gbs, podanej przez kolegę @eddy). Więc w czym jest sprzeczność?
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
412 5 2
#94
Pańska wypowiedź gryzie się z tą informacją:



Jeśli kolega @eddy pisze prawdę, to model PIKO nie nadaje się na "podmianę drzwi".
Nie wiem jak jest. Czytam, co piszecie i zastanawiam się kto ma rację, a bez dobrych jakościowo zdjęć, to można sobie tylko pogadać. Na szczęście tutaj na forum, ktoś coś opublikował: Zdjęcie A503K jako już PKP znalazłem tutaj.
Można by się zastanowić co da się z tym PIKO zrobić, ale na moje oko użycie tego modelu do konwersji to pomyłka. Ludzie tu piszą, że bardziej model Roco nadaje się na tą przeróbkę. Ja porównałem te zdjęcia modeli PIKO, Roco i tego 503K i stwierdzam, że owszem, na tą chwile model Roco bardziej się do tego nadaje. Spójrzcie np. na przejście tych pionowych wzmocnień ścian bocznych w ramę na dole wagonu. W PIKO to zupełnie inaczej wygląda. W Roco jak w wagonie A503K. Aby to w PIKO poprawić to niezła rzeźba musiała by być. Pomijam inny stopień wejściowy w PIKO. Zresztą to tylko kilka rzeczy, większość kolega @Magic pięknie wypunktował.

PIKO najlepiej zakupić jako DR (jak sugerował @Remaj12 i dołączyć do składu). Wtedy nie zaburzymy realizmu. PIKO jednak - jak się przyjrzeć - w szczegółach różni się bardziej od modelu Roco.

Jednak chcąc mieć wagon z większą ilością ryfli , to na tą chwilę najlepsza opcja to Ostbahn chyba jednak...
Wszystko się zgadza. ROCO odwzorowało wagon kolei OBB A503K (w nich można podmienić drzwi), a PIKO odwzorował wagon kolei DR który u nas nie występował jako PKP. Różnią się między sobą ryflami... Ani jeden ani drugi nie nadaje się na polskiego Gbs-a 208K. Trzeba czekać na model Exact-train lub lutować Ostbahna.
Tyle w temacie i nie ma co kombinować...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#98
Przecinek rzeczywiście nie musi tu być. A błędy składni? Tak czy tak, ocenę "Pisownia" traktuję jako odwet.

PS. Powyższe wpisy później usunę.
 

Podobne wątki