• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK Bortatycze

RS11

Znany użytkownik
#1
Postanowiłem stworzyć nowy wątek tylko o taborze PKP i prywaciarzach. W ZNTK Glendale nadal będą relacje z budowy
i waloryzacji taboru USA.

Na pierwszy ogień poszedł gbs - wiekowy model ROCO. Ten typ wagonu widziałem ostatni raz w 2006r kiedy Tamara napychała wagony do fabryki mebli w Zwierzyńcu (Roztocze).
Zmodyfikowałem drzwi, tak jak to było w realu po naprawach. Dodałem dwa mosiężne ceowniki i plastykowy kątownik.
W modelu podłoga jest za wysoko więc drzwi wkleiłem na stałe. Dzięki temu dociążyłem jeszcze wagon.
Stopnie to element z Eaos'a W. Fity, przeskalowany wspornik jest oryginalny. Koła RP25. Poręcze-drut mosiężny 2,8mm.

Malowanie: podkład Gunze, czarny-akryl Revell, brąz-Vallejo, lakiery mat i błysk - Vallejo.

a100_2623.jpg bIMG_7517.jpg cIMG_7529.jpg
 

MISIONT

Znany użytkownik
GGM
#4
Też używałem tej farby zamiennie z Revell 32137. Potem przerzuciłem się na farbę Weinert 2615. Każda z nich ma troszeczkę inny odcień oraz inną charakterystykę, jednak uważam, że każda z nich może być użyta do odtworzenia koloru typowego malowania wagonów towarowych PKP pod warunkiem zastosowania adekwatnego do danej farby podkładu. Co do farby Vallejo to po o 3-4 latach użytkowania wagonów nie ma na nich żadnego odprysku, ani nic nie wyblakło. Używałem podkładu Vallejo Surface Primer German Red Brown RAL 8012.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#5
Vallejo jest na pewno trwała bo węglarki pomalowane w 2005r nie mają odprysków. Jednak do wielokolorowych projektów to Vallejo się nie nadaje, taśma maskująca to zawsze loteria. Vallejo nie nadają się też do brudzenia specyfikami na bazie alkoholu, szczególnie firmy MIG, spłynie wszytko do podkładu.

Do zestawu farb kolegi Misiont dorzucę jeszcze brązowy mat Rust-Oleum, ten bardzo przypomina kolor PKP:
http://forum.modelarstwo.info/attachments/100_2208a-jpg.319500/
 

MISIONT

Znany użytkownik
GGM
#6
Do zestawu farb kolegi Misiont dorzucę jeszcze brązowy mat Rust-Oleum, ten bardzo przypomina kolor PKP:
http://forum.modelarstwo.info/attachments/100_2208a-jpg.319500/
Tej farby nie znałem.
taśma maskująca to zawsze loteria
Masz rację. Farby akrylowe lubią wpłynąć pod taśmę maskującą, chyba, że maluje się kilka bardzo cienkich warstw aerografem. Potrafią też przywrzeć do taśmy lepiej niż do podkładu i oderwać się od modelu. Pod tym względem lepiej zachowują się farby olejne i farba firmy Weinert o tajemniczej nazwie Nitro-Acryl lub Acryllack. Nigdy nie zgłębiałem chemicznej natury tych farb, w praktyce śmier... ups pachną inaczej bardziej jak farby nitro niż akryle.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#7
Farby akrylowe lubią wpłynąć pod taśmę maskującą
Polecam stosowanie dobrych jakościowo modelarskich taśm maskujących. Mnie się jeszcze nie zdarzyło, żeby farba akrylowa wpłynęła pod taką taśmę. :)
Potrafią też przywrzeć do taśmy lepiej niż do podkładu i oderwać się od modelu.
To fakt, ale jak się taśmę zdejmuje bezpośrednio po malowaniu, jak jeszcze farba nie zdążyła wyschnąć, to można uniknąć odrywania się farby od modelu. :)
 

MISIONT

Znany użytkownik
GGM
#8
Polecam stosowanie dobrych jakościowo modelarskich taśm maskujących. Mnie się jeszcze nie zdarzyło, żeby farba akrylowa wpłynęła pod taką taśmę. :)
Mnie się to 2 razy zdarzyło z taśmą Aizu Micron Masking Tape. Była co prawda dość wąska bo 0,4 mm, ale z tą samą taśmą olejka firmy Revell współpracowała doskonale pomimo nałożenia (celowo) kilku grubych warstw farby.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#9
U mnie następowało właśnie zdejmowanie z taśmą farb Vallejo, inne akryle bez problemu. Zawsze można lekko osłabić taśmę, i jak malujemy cienkie warstwy to nie podpłynie
i da się zdjąć bez odrywania.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
#10
Ważne jest oczywiście dokładne dociśnięcie taśmy. Podciekanie najczęściej grozi wtedy kiedy są pod spodem nierówności (np wytłoczenia na modelu) i między taśmą a modelem jest gdzieś mikroszparka.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#12
Postanowiłem dokończyć parę projektów sprzed 10lat :) ,w latach 2006/2007 zbudowałem kilka lokomotyw w barwach CTL m.in ET05, ET13, ST44, 182...
Ostało mi się na warsztacie parę żywic, blaszek. Pierwszą planuje ukończyć 182kę srebrno-czarną leżakuje już w podkładzie 6lat. Dzięki forumowemu koledze dostałem Ostbahn'owe blaszki, więc pozostało przykleić oprawy reflektorów i do lakierni.

CTL 182.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#14
Do dziś chyba nikt nie robi takich drzwi. Zmodyfikowałem te które były w modelu. Zeszlifowałem stary wzór i dodałem dwa mosiężne ceowniki (pionowe) i plastykowy kątownik.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#20
Tylko że Ostbahna drzwi są inne które ja wykonałem, mają wzmacnianą obwodzinę. Na oryginalnym zdjęciu Gbs które służyło za wzór też nie ma dzrwi z obwodziną, czyli trzeba dopasować numer do drzwi.
Co do ryflowanego dachu na Gbs konstrukcji austryjackiej, takie go nigdy nie widziałem. Ostbahn robi Gbs konstrukcji polskiej dlatego ten ma dach ryflowany.
 

Podobne wątki