A to jeszcze takie
Włocławek 1975
Bxhpi 00390024422-4
Włocławek - Brześć Kuj.
Włocławek 1975
Bxhpi 00390024422-4
Włocławek - Brześć Kuj.
Dla zainteresowanych wykazy przenumerowania są tu:
https://enkol.pl/Archiwum:Pismo_CZK..._nowej_numeracji_wagonów_wąskotorowych_(1974)
W okresie przejściowym czyli w latach 1974-75 na niektórych kolejach malowane były już tylko nowe numery, na niektórych oba numery stary i nowy, po pewnym czasie już tylko nowy, a kolej kujawska była ewenementem w skali kraju w tej dziedzinie bo oba numery stary i nowy malowane były na wagonach aż do końca istnienia tej kolei w strukturach PKP i dzięki temu można wyłapać takie pomyłki. Potwierdzeniem pomyłki są jeszcze zachowane dokumenty obu wagonów 3 Aw o numerach 1923 i 1924.
Według tych dokumentów wagon numer 1924 (nowy 00380024423-2) był we Włocławku do 1978 roku po czym został zabrany do Krośniewic i tam był eksploatowany aż do skreślenia z inwentarza w 1994 roku. Widoczna na wagonie, ale słabo czytelna data ostatniej rewizji 18.02.1975 wykonana w WMD Włocławek zgadza się z dokumentami wagonu, podczas tej rewizji naniesiono zapewne nowe oznaczenia.
Natomiast wagon numer 1923 (nowy 00380024422-4) od 9 listopada 1974 do 19 lutego 1982 roku był w Gnieźnie, gdzie odstawiony na bocznym torze oczekiwał naprawy głównej, później w lutym 1982 roku wysłano go do Pleszewa, w jakim celu nie wiem być może do naprawy, a być może posłużył jako dawca części do eksploatowanych w Pleszewie wagonów 3 Aw, w każdym razie po roku wrócił z powrotem do Gniezna, a w zasadzie wróciło tylko pudło na wózkach, gdyż wagon pozbawiony był całego wyposażenia wnętrza łącznie z drzwiami i oknami, wagon wstawiono na tor za zasiekiem węglowym, gdzie pudło przewrócono na bok i tak leżało jeszcze 2 lata aż do kasacji w 1985 roku. Wózki jeszcze jakiś czas stały obok, po czym również zostały skasowane.
Na załączonym zdjęciu parowóz Px48-1758 stojący przed parowozownią Gniezno Wąsk a za nim widoczne leżące na boku pudło wagonu 1923. Zdjęcie wykonane w grudniu 1984 roku. W oknie budki maszynisty autor niniejszego wpisu
Załączniki
-
518,8 KB Wyświetleń: 98
- 6
- 1
- Pokaż wszystkie