Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Tak, to właśnie ta maszyna. Mam podobne zdjęcie swojego autorstwa (muszę poszukać i zeskanować). Na zdjęciu Lxd2 dopiero co przyjechała do Gniezna z Bytomia.
Tak, to właśnie ta maszyna. Mam podobne zdjęcie swojego autorstwa (muszę poszukać i zeskanować). Na zdjęciu Lxd2 dopiero co przyjechała do Gniezna z Bytomia.
Ale sprzęg i brak zderzaków? Nawet po nich śladu nie widać. Są Koledzy pewni że lokomotywa pochodzi z GKW?. To, że ja przywieziono z Bytomia to trochę mało.
Zdjęcie wykonano latem, prawdopodobnie w sierpniu, 2001 roku. Mam podobne w swoich zbiorach. W książce Marka Torzewskiego zdjęcie datowane jest na sierpień 2001 roku.
Tez tam byłem i widziałem. Zrobiłem oczywiscie kilka zdjeć, z których niestety tylko to na razie znalazłem. Datowane na 22.7.2001r. Wagon 3Aw to 00-3800-24 450-5. Szkoda, ze nie miało się wtedy cyfrówki... Swego czasu było w Gnieznie całkiem sporo ciekawego taboru.
Pozdrawiam
Ale sprzęg i brak zderzaków? Nawet po nich śladu nie widać. Są Koledzy pewni że lokomotywa pochodzi z GKW?. To, że ja przywieziono z Bytomia to trochę mało.
Do zamieszczenia tych zdjęć, natchnął mnie artykuł Tomka Jankowskiego w ósmym numerze ŚK, w zasadzie wszystko stało się dla mnie jasne, podczas pobytu w Repczycach w roku 2015 byliśmy z moją ukochaną przez chwilę w Czarnej Białostockiej i tam na osiedlu sfotografowałem lokomotywę HF Tx201 (dziś to już wiem, dzięki Tomkowi), wtedy miała namalowany numer 588.
Tak, lokomotywa ta otrzymała standardowy sprzęg stosowany na kolejach o szerokości toru 750 mm. Sprzęg taki stosowano również w wagonach osobowych (typu 1Aw i rumuńskich), które pracowały na linii Gliwice Trynek - Rudy, jako połączenie między wagonami. Połączenie między lokomotywą Lxd2, a wagonem osobowym realizowane było za pomocą tzw. kompaktowego. Można te szczegóły znaleźć w publikacjach K. Soidy.