Ergo: naprawa połączona z wymianą silnika miała miejsce pomiędzy 1994 a 1995 rokiem. Czy jeszcze jakiś rumun z tej dostawy dostał silnik Henschla?
Jeżeli chodzi o Lxd2-241 to najwyraźniej miała jedną naprawę rewizyjną pomiędzy 1987 a lutym 1989, po której dostała już kolory typowe dla Nowego Sącza, i drugą połączoną z wymianą silnika. Mam zapisane zdjęcie Gunnara Meisnera z datą 29.04.1994, na którym Lxd2-241 ma już wymieniony silnik, czyli ta wymiana musiała być wcześniej. Co ciekawe po wymianie silnika nie było naniesionej daty rewizji (puste miejsce), a Nowy Sącz takie daty raczej nanosił. A może wymiana silnika nie była wykonana w Nowym Sączu? Albo była to wymiana awaryjna?
Swoją drogą w Śmiglu powinni mieć formularz tej lokomotywy, może ktoś go kiedyś miał do wglądu i zrobił notatki? Wtedy wszystko byłoby jasne.