• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.883 10 1
Nietypowa prośba tym razem z mojej strony w moim temacie. Czy widział ktoś z was kiedyś Ty5 z tendrem wannowym? Jeśli tak to czy możecie się ze mną podzielić fotkami takich Ty5?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
Nietypowa prośba tym razem z mojej strony w moim temacie. Czy widział ktoś z was kiedyś Ty5 z tendrem wannowym? Jeśli tak to czy możecie się ze mną podzielić fotkami takich Ty5?
Sporo fotek Ty5 jest tutaj ale ja nie znalazłem z takim tendrem. Pytanie - czy w ogóle istniał taki 'zestaw'. Twoje zapytanie wynika, że masz wiedzę że występowało takie zestawienie lokomotywy i tendra?
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.883 10 1
Sporo fotek Ty5 jest tutaj ale ja nie znalazłem z takim tendrem. Pytanie - czy w ogóle istniał taki 'zestaw'. Twoje zapytanie wynika, że masz wiedzę że występowało takie zestawienie lokomotywy i tendra?
Lokomotywy jeździły z różnymi tendrami. Czasem te przypisany do lokomotywy się zepsuł i dostawał na zastępstwo inny.
Moje pytanie wynika z faktu, że kiedyś zabrałem do Ty2 tender z Ty5 bo taki zestaw robiłem. Została mi cała Ty5 i tender wannowy. Chcę wykonać taką konwersję ale nie mogę odszukać żadnego dowodu istnienia takiego zestawu, nawet tymczasowo.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.077 38 4
A próbował kolega szukać slajdów na eBayu? No ma tak, że są codziennie, ale pojawiają się czasem ciekawostki. Z tym, że kiedyś było zdecydowanie więcej z PKP.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
kiedyś zabrałem do Ty2 tender z Ty5 bo taki zestaw robiłem. Została mi cała Ty5 i tender wannowy. Chcę wykonać taką konwersję ale nie mogę odszukać żadnego dowodu istnienia takiego zestawu, nawet tymczasowo.
Jest dowód w 1:1 na zdjęciu takiego mezaliansu , ale niestety jest to na SNCB jako typ 25 o numerze jak dobrze pamiętam 10 , w modelu Marklin wykonał taki zestaw parowozu i tendra kolei belgijskich o numerze chyba 2506 , no dobra ale tu Koledze Rangerowi się marzy o PKP , a tu jak na razie ani foto ani nawet się nie pojawiła opowiastka ,że taki zestaw był faktycznie w służbie na naszych kolejach i.. jak tu wybrnąć z tej niemocy?A od czego mamy wyobraźnię ,przecież jako modelarze "siedzimy"w fikcji modelarskiej, więc takiego składaka możemy powołać ,nadać mu swoją historię i nawet numer.Więc może spróbuj w swoich warsztatach połączyć wannę z "piątką"i zobaczyło by się jak to w ogóle wygląda , a jak by było fajnie (co przepowiadam) to można by było temu nadać bieg..
P.Terczyński kiedyś na łamach któregoś numeru Śk opisując serię Ty5 wspomniał o dwóch "piątkach" pochodzenia belgijskiego ( obie wykonane w zakładach w Tubize), które to pracowały na PKP niestety z właściwymi sobie tendrami , ale w fikcji modelarskiej można się posunąć do nagięcia prawdziwej historii tej serii i wykonać model rzekomej trzeciej "belgijki" z tendrem właśnie wannowym, świat od takiej fikcji się nie zawali chyba?
Najważniejsza jest porywająca opowieść , a to czy to prawda czy fikcja nie jest najważniejsze . Możesz Kolego chociaż tak na sucho zestawić tego loka i ten tender , o których to wspomniałeś i zrobić fotkę ? Z góry dziękuję!

Jako rozgrzewkę podam taki oto przykład , rzecz się miała na prawdę , miała niestety ponieważ tender belgijski od belgijskiego parowozu serii 1 (!!) został pocięty w .. Chróścinie Nyskiej, wyobrażasz sobie , że takie coś się znalazło u nas - czysty surrealizm a jednak tak, czysta prawda , nasz Kolega Staszek Pietrzyk wykonał zdjęcie tego stwora i jest gdzieś na tym forum -istny kosmos .
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
Mocno naciągane. To tak, jakbyś założył do ciężarówki 50 litrowy zbiornik paliwa.
Nie wiem czy ten wpis dotyczy mojego wpisu , ale jeżeli tak to muszę napisać ,że nie rozumiem sensu tego porównania.
Pojemność tendra 26D5 =26 metrów sześciennych wody i 8 ton węgla , natomiast pojemność tendra wannowego =30 m3 + 8 ton węgla.


foto z "The Last Steam Locomotives of Western Europe" P. Ransome-Wallis
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.130 26 1
No, a co się takiego stanie, jak mimo braku dokumentacji fotograficznej lub innych informacji, połączy Kolega parowóz Ty5 z tendrem wannowym i to jeszcze w barwach PKP, bo czytam z zaciekawieniem ten watek i nie bardzo rozumiem problem? Wydaje mi się, że opinia Kolegi Hoarta jest bardzo sensowna.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
nie bardzo rozumiem problem? Wydaje mi się, że opinia Kolegi Hoarta jest bardzo sensowna.
Problem w tym, czy takie coś kiedykolwiek istniało w rzeczywistości. W końcu modelarstwo to odtwarzanie rzeczywistości, a nie tworzenie fikcji. Moim zdaniem takie zestawienie warto robić tylko wtedy, gdy wiemy, że istniało na prawdę. A moim zdaniem jest bardzo mało prawdopodobne, żeby na PKP kiedykolwiek jeździł Ty5 z wannowym tendrem. W innym wypadku będzie to taka sama fikcja, jak wagon pocztowy Tilliga w pomarańczowym malowaniu Poczty Polskiej. Oczywiście, dla zabawy można zrobić wszystko, ale czy o to nam chodzi? A argument, że producenci modeli robią tak powszechnie, do mnie nie przemawia, przecież na forum (prawie) wszyscy krytykujemy takie "twory" fantazji producentów. I dlatego ja całkowicie nie zgadzam się z opinią kolegi @Hoart. Ale to oczywiście tylko moje zdanie...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
Problem w tym, czy takie coś kiedykolwiek istniało w rzeczywistości. W końcu modelarstwo to odtwarzanie rzeczywistości, a nie tworzenie fikcji. Moim zdaniem takie zestawienie warto robić tylko wtedy, gdy wiemy, że istniało na prawdę .. Ale to oczywiście tylko moje zdanie...
czyli Kolego Rangerze , PKP- to fikcja , a więc żadna wartość , bez sensu inwestycja ,-natomiast SNCB jak najbardziej , zwłaszcza ,że posucha modelarska w tym temacie , foto istnienia jest jak byk , modele bazowe loka i tendra są gotowe, tylko trochę ucharakteryzować i wio..
Powodzenia!
Wcześniej wspomniałem o tym belgijskim kuriozum na złomowisku w Chróścinie Nyskiej , znalazłem to i na koniec mego tu nudzenia wklejam jako ciekawostkę . Zdjęcia Kolegi spptkw2 z 1987 r. są na forum w Hyde parku parowozowym str108
Chróścina1988 0010 (Kopiowanie).jpg
Chróścina1988 0008 (Kopiowanie).jpg
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.801 179 15
Problem w tym, czy takie coś kiedykolwiek istniało w rzeczywistości. W końcu modelarstwo to odtwarzanie rzeczywistości, a nie tworzenie fikcji. Moim zdaniem takie zestawienie warto robić tylko wtedy, gdy wiemy, że istniało na prawdę. A moim zdaniem jest bardzo mało prawdopodobne, żeby na PKP kiedykolwiek jeździł Ty5 z wannowym tendrem. W innym wypadku będzie to taka sama fikcja, jak wagon pocztowy Tilliga w pomarańczowym malowaniu Poczty Polskiej. Oczywiście, dla zabawy można zrobić wszystko, ale czy o to nam chodzi? A argument, że producenci modeli robią tak powszechnie, do mnie nie przemawia, przecież na forum (prawie) wszyscy krytykujemy takie "twory" fantazji producentów. I dlatego ja całkowicie nie zgadzam się z opinią kolegi @Hoart. Ale to oczywiście tylko moje zdanie...

Andrzej ...idź na FB, zapisz się do grup "kolejowo - modelarskich" tam dopiero zobaczysz wynalazki w barwach PKP itd....to dostaniesz zawału ;)
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.883 10 1
Odpowiem zbiorczo.
Nie chcę robić fikcji. Zawsze staram się robić modele w miarę potwierdzone dokumentacją papierowa czy fotograficzną. Leży w szafce już parę lat. Polezy az znajdzie się temat na konwersję.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.883 10 1
Chyba jak dotąd najcięższa a za razem najbardziej satysfakcjonująca konwersja.
Ty4-57 w skali H0. Model z tendrem olejowym. Trzecia lampa na drzwiach dymnicy, pełna modyfikacja instalacji, przebudowa pomostu, to jedynie ułamek pracy włożony w model.
Bardzo ciekawe, kolorowe i ogromnie pracochłonne malowanie.
W standardzie już DCC z dźwiękiem i polskimi światłami.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki