• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
419 1 0
Nietypowa prośba tym razem z mojej strony w moim temacie. Czy widział ktoś z was kiedyś Ty5 z tendrem wannowym? Jeśli tak to czy możecie się ze mną podzielić fotkami takich Ty5?
Znalezione na FB. Post Szymona Kowalskiego z 03.09 godz. 15.01 z załączoną taką oto fotką :

"O ile widok Ty2 z tendrem skrzyniowym 25D5 od Ty5 to dość powszechny na sieci PKP widok, o tyle zdjęcie Ty5/DRG 50 (w dodatku klasycznego) z tendrem wannowym to prawdziwy unikat. Jakby tego było mało tender wannowy przystosowany jest do otwartej budki! Na zdjęciu 50 2074 na terenie belgijskich zakładów Cockerill sfotografowany 17 listopada 1944 roku. Uwagę przykuwa typowo wojenna armatura oraz mała belgijska flaga umieszczona na wiatrownicach. Flaga okupowanego kraju na wiatrownicach parowozu? Ciężko mi sobie coś podobnego wyobrazić w Polsce... Swoją drogą to dość dziwne że jeszcze w 1944 roku produkowano 50-tki w klasycznej wersji z wiatrownicami Wagnera
Źródło: Deutsche Reichsbahn (1945–1993)
"
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Super, ale to chyba nie odpowiada na wątpliwości kolegi @Ranger, który, jak rozumiem, przymierza się do wykonania modelu polskiego Ty5 z tendrem wannowym. Takie przebudowy, jak na zdjęciu z Belgii, wykonywano również z innymi parowozami, chyba najbardziej znanym i spektakularnym przykładem są parowozy BR 38 (P8) z tendrem wannowym na DB. Są też fabryczne modele takich parowozów. Ale o Ty5 z takim tendrem nie słyszałem i nie znam zdjęć takich maszyn.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.857 10 1
I na wszystkich zdjęciach na tej stronie ja widzę, że linia gięcia wiatrownic nie jest pozioma, a wznosi się ku przodowi, czyli rację miał chyba @Tomek K.
Nie zmienia to faktu, że system montażu mamy rozrysowany z planów Ty51. Mam zdjęcia co najmniej 4 różnych numerów Ty2 z wiatrownicami od Ty51. Każdy ma je zamontowane nieco inaczej. Malo tego, na zdjęciach tych samych lokomotyw z różnych perspektyw wygląda to inaczej.
Ponad to w modelu wiatrownica są idealnie proste a w oryginale krzywe i pofalowane. Montowane 10 razy po każdej z napraw. Naprawdę nie będziemy ich montowali krzywo, żeby potem klient mial do nas pretensje za "niedoróbki".
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.857 10 1
Super, ale to chyba nie odpowiada na wątpliwości kolegi @Ranger, który, jak rozumiem, przymierza się do wykonania modelu polskiego Ty5 z tendrem wannowym. Takie przebudowy, jak na zdjęciu z Belgii, wykonywano również z innymi parowozami, chyba najbardziej znanym i spektakularnym przykładem są parowozy BR 38 (P8) z tendrem wannowym na DB. Są też fabryczne modele takich parowozów. Ale o Ty5 z takim tendrem nie słyszałem i nie znam zdjęć takich maszyn.
Właśnie to zdjęcie odpowiada na moje wątpliwości w 100%. Ty5 miał otwartą budkę a na tendrze była dodatkowa ściana tzw kontrbudka.
W przypadku Ty2 mamy budke zamkniętą stad wystarcza sam fartuch.

Dzięki temu zdjęciu juz wiem jak mogla wyglądać Ty5 z tendrem wannowym. Tender musial być zmodyfikowany aby nie wiało maszynistom.
Byc moze taki model powstanie. Niekoniecznie w PKP.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Nie zmienia to faktu, że system montażu mamy rozrysowany z planów Ty51.
Nigdy nie twierdziłem, że w Ty51 tak nie było, natomiast wydaje mi się, że na Ty2 montowano te wiatrownice niekoniecznie tak samo, jak na Ty51.
I to jest kluczowe stwierdzenie, a ja odnosiłem się do pytania:
Czy widział ktoś z was kiedyś Ty5 z tendrem wannowym? Jeśli tak to czy możecie się ze mną podzielić fotkami takich Ty5?
i dlatego sądziłem, że chodzi o model parowozu PKP Ty5, a nie o jakikolwiek BR 50.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.705 443 99
3650 + ca.1600 = ponad 5 kg zł co może troszkę wystraszyć ...
Ale ...
Kiedyś wykonałem 36 szt TKt2 o podobnym zakresie konwersji ( dodatkowo ręczne precyzyjne poprawki fabrycznych usterek w metalowych ramach wszystkich egzemplarzy ). Posiadam 2 konwersje Fenixa : Ty2 i Tr203 w podobnej cenie robocizny .
Co upoważnia mnie do napisania :
w mojej opinii
- nie jest to cena absolutnie zawyżona , biorąc pod uwagę zakres robocizny , koszt dodatkowych części , elektroniki .

Jest to cena adekwatna i umiarkowana i bardzo dobrze że została jasno i oficjalnie wyartykułowana na wątku . (y)
Ile teraz kosztuje taka roboczogodzina? Tak z ciekawości.... bo np. u mechanika samochodowego na okrągło 100-120zł, a np. u informatyka widziałem kosztorys na taką jedną robotę z roboczogodziną 160zł....

Gdyby przyjąć stówkę, to wyszło by ok. 37 roboczogodzin na model.... realne?
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.801 179 15
Ile teraz kosztuje taka roboczogodzina? Tak z ciekawości.... bo np. u mechanika samochodowego na okrągło 100-120zł, a np. u informatyka widziałem kosztorys na taką jedną robotę z roboczogodziną 160zł....

Gdyby przyjąć stówkę, to wyszło by ok. 37 roboczogodzin na model.... realne?

W budowlance roboczogodzina to ok 150 zł w zachodniopomorskim, co do modeli, to powiem tak, nie da się tego przełożyć realnie czas/kasa ....to jest proces jakby ciągły, robisz, musisz odstawić bo schnie, itd ...... do tego nikt np nie liczy innych uwarunkowań jak np zdrowie czyli wzrok, a tego nie da się wycenić.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.705 443 99
W budowlance roboczogodzina to ok 150 zł w zachodniopomorskim, co do modeli, to powiem tak, nie da się tego przełożyć realnie czas/kasa ....to jest proces jakby ciągły, robisz, musisz odstawić bo schnie, itd ...... do tego nikt np nie liczy innych uwarunkowań jak np zdrowie czyli wzrok, a tego nie da się wycenić.
Dzięki za odzew.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
W budowlance roboczogodzina to ok 150 zł w zachodniopomorskim,
Czyli 150zł x etat 170 godz. = 25500zł minus składki podatki = ca. 18 tys miesięcznie.
Tylko kto to bierze pracownik ( murarz,klepkarz-posadzkarz,wylewkarz,elektryk,hydraulik) ?
Czy pomiejszone o płacę dla pracownika 18tys - 6 tys = 10tys minus podatki składki = 7tys od jednego pracownika właściciel firmy budowlanej ?


Gdyby przyjąć stówkę, to wyszło by ok. 37 roboczogodzin na model.... realne?
Nikt nie wykona takiej konwersjii w 37 godz. roboczych . Sądzę że w przypadku konwersji Rangera jest to co najmniej 2 razy dłuższy czas a w przypadku konwersji Fenixa 2 i pół do 3 razy dłuższy czas robocizny plus koszty elektroniki i dodatkowych części trawionych/odlewanych. Osobiście biorąc pod uwagę to co poniżej ...
do tego nikt np nie liczy innych uwarunkowań jak np zdrowie czyli wzrok, a tego nie da się wycenić.
....w życiu Romana nie chciałbym tego robić .... ! :)
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.857 10 1
Myślałem , ze to lekki romans będzie ,ale okazało się klasyką w pożeraniu czasu.
Jak ja się z tym zgadzam. Podpisuję się nogami o rękoma.

Nowy model od UMF.

Tr203-348 inauguruje dodanie tej serii do naszej oferty konwersji parowozów. Model powstał na bazie S160 w kolorze szarym i bez oświetlenia. Taka konfiguracja uczyniła go ekstremalnie trudnym do konwersji gdyż trzeba było malować dosłownie każdą część.
Z związku z tym, że podeszliśmy ambicjonalnie do tematu wymieniono całą instalację na robioną ręcznie. Zastąpiono płaskie inżektory inżektorami Nathana, dodano zawory odcinające.
W parowozie zbudowaliśmy również od podstaw instalację sprężarki 3 cylindrowej Hoffmana, całą instalację elektryczną kotła, zawory z instalacją piasecznic. Wymieniono niski komin wraz z płaszczem na odpowiedni. Ręcznie wykonano przestrzenne zawiasy drzwi dymnicy.
Zakres pracy jest tak wielki, że nie sposób go w łatwy i przystępny sposób opisać.
Ponad to co widać parowóz dostał nasza elektronikę i oświetlenie.
Na pokładzie dekoder dźwiękowy z dwoma głośnikami , zależności włączanie świateł oraz przepiękny i charakterystyczny dźwięk tego parowozu rodem z USA.

PS. Przestrzenne tabliczki ostrzegawcze już teraz to standard.
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.738 62 3
Pięknie to wyszło, Konrad. Szacun.
Ale to, że są zainstalowane dwa głośniki i dźwięk jest super, z charakterystycznym klekotem przy zamkniętym zaworze pary.
Kierunek czerwonych pasował od razu czy trzeba było przeprogramować?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.857 10 1
Pięknie to wyszło, Konrad. Szacun.
Ale to, że są zainstalowane dwa głośniki i dźwięk jest super, z charakterystycznym klekotem przy zamkniętym zaworze pary, nie znaczy że to stereo. Zresztą po co.
Kierunek czerwonych pasował od razu czy trzeba było przeprogramować?
Wszystko działało od razu. Po prostu opis w programie jest nieco mylący bo opisuje jak to będzie działać a nie jak podłączyć.
Jednak my mamy juz po latach nasz stały system podłączania więc wszystko na luzie.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.060 6 0



Jestem tylko obserwatorem parowozów wszelkiej maści, - jako obserwator pamiętam te maszyny w normalnej pracy w latach 60,70-tych ubiegłego wieku, przede wszystkim oglądałem je godzinnnami w pracy przetokowej w różnych miejscach w kraju, pamiętam je z Gdyni, Gdańska, Torunia, Bydgoszczy,Gniezna, Warszawy, Częstochowy,Oleśnicy,Kępna, Ostrowa, Katowic,Chabówki, Opola, Poznania, Zbąszynka, -wreszcie Wrocławia, -wszędzie ich było do pełno, były nudniejsze od Ty2, a na dodatek ta sprężarka na ścianie drzwiowej dymnicy-coś okropnego- jak tak można?
Do czasu>Nagle we mnie nastąpiło szaleństwo uwielbienia maszyn tej serii( powodem głównym myślę,że była ich geneza i w ogóle),-stałem się ich fanatykiem, potrafię do dziś "zanucić" ich gwizdawkę, i oczywiście odgłos ich charakterystycznego klekotania urządzeń parorozdzielczych jak i stukotu kół na stykach szyn podczas jazdy.
Janusz Klekot

Mam ważną informację dla Kolegi Rangera jak również innych podejmujących się konwersji modeli tej serii na czas pracy tych loków środkowej i końcowej fazie ich służby na PKP.
Otóż Tr201/203 w czasach żółtych tabliczek ostrzegawczych i reflektorów wzoru PL-P1 posiadały osłonięte blachą boczne ściany stojaka a rury zasilania kotła w wodę nie przechodziły przez popielnik(! )To podstawowa uwaga dla konwerterów.
Hoart
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.857 10 1
Otóż Tr201/203 w czasach żółtych tabliczek ostrzegawczych i reflektorów wzoru PL-P1 posiadały osłonięte blachą boczne ściany stojaka a rury zasilania kotła w wodę nie przechodziły przez popielnik(! )To podstawowa uwaga dla konwerterów.
Hoart
Z drugim się zgadzam ale konstrukcja parowozu Roco jest jaka jest. Można zrobić rurę po wierzchu ale jeszcze bardziej utrudni to i tak już skomplikowany montaż tego modelu.

Musisz pokazać na zdjęciu te boczne ściany stojaka osłonięte blachą.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki