• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.128 26 1
Problem w tym, czy takie coś kiedykolwiek istniało w rzeczywistości. W końcu modelarstwo to odtwarzanie rzeczywistości, a nie tworzenie fikcji. Moim zdaniem takie zestawienie warto robić tylko wtedy, gdy wiemy, że istniało na prawdę. A moim zdaniem jest bardzo mało prawdopodobne, żeby na PKP kiedykolwiek jeździł Ty5 z wannowym tendrem. W innym wypadku będzie to taka sama fikcja, jak wagon pocztowy Tilliga w pomarańczowym malowaniu Poczty Polskiej. Oczywiście, dla zabawy można zrobić wszystko, ale czy o to nam chodzi? A argument, że producenci modeli robią tak powszechnie, do mnie nie przemawia, przecież na forum (prawie) wszyscy krytykujemy takie "twory" fantazji producentów. I dlatego ja całkowicie nie zgadzam się z opinią kolegi @Hoart. Ale to oczywiście tylko moje zdanie...
Myślę, że problem w tym wypadku wygląda nieco inaczej. Zgadzam się z Kolegą, że fikcyjne "twory" różnych producentów rzeczywiście mogą urągać poczuciu estetyki modelarzy z krwi i kości lub tych, którzy mają przynajmniej teoretyczną wiedzę w tej dziedzinie. Jednakże w tym przypadku ta fikcja jest, lub byłaby nie taka oczywista. Po za do dziś nieudokumentowanym faktem połączenia wannowego tendra z Ty5 w barwach PKP, to reszta jest realem. Zarówno sam tender, jak i lokomotywa. Na wielu spotkaniach modelarskich jeżdżą zapewne kombinacje różnych lokomotyw z wagonami, które w realu nie koniecznie musiały występować,-choć same modele reprezentują bardzo wysoki poziom wykonania. Ja mimo wszystko namawiał bym Kolegę Rangera do podjęcia wyzwania tym bardziej, że czytając jego relacje i komentarze pod nimi ma się wrażenie, że wykonywania konwersji jemu sprawia radochę, a pozostałym cieszy oko. Może podejść do tego tak, z zaznaczeniem braku ostatecznego potwierdzenia lub zaprzeczenia istnienia na PKP takiego połączenia.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Po za do dziś nieudokumentowanym faktem połączenia wannowego tendra z Ty5 w barwach PKP, to reszta jest realem. Zarówno sam tender, jak i lokomotywa. Na wielu spotkaniach modelarskich jeżdżą zapewne kombinacje różnych lokomotyw z wagonami, które w realu nie koniecznie musiały występować,-choć same modele reprezentują bardzo wysoki poziom wykonania.
To prawda, ale ja osobiście traktuję całą lokomotywę z tendrem jako jeden pojazd i dopóki nie mam pewności, że takie zestawienie istniało w realu, uznaję je za fikcję. Czym innym jest fikcyjne zestawienie składu pociągu, z realistycznych modeli różnych wagonów, a czym innym zestawienie jednego pojazdu z realistycznych modeli członów dwóch różnych pojazdów, które w rzeczywistości razem nigdy nie były łączone. To trochę tak, jakby połączyć jedną połówkę ET40 z połówką ET41 i twierdzić, że taka lokomotywa jeździła w rzeczywistości. I nie zmienia tego to, że z pewnością na terenie lokomotywowni czy zakładów naprawczych można było takie zestawienie ujrzeć, podobnie, jak ustawione jeden za drugim różne, niepasujące do siebie tendry i parowozy.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.857 10 1
Nietypowa historia typowej Ty2.
Model Ty2-29 w skali H0 wykonujemy już drugi raz dla tego samego klienta.
Niestety z powodów życiowych musiał rozstać się z poprzednim parowozem.
Jednak wola posiadania Ty2 była silniejsza i teraz po raz drugi wykonaliśmy ją dla niego. Dziękujemy za zaufanie.

Sam parowóz jest w najwyższej możliwej wersji. Oprócz pełnej konwersji na pokładzie znajdziemy naszą elektronikę obsługującą światła, dekoder dźwiękowy z podwójnym głośnikiem, który daje piorunujące wrażenia przestrzenności dźwięku.
Same światła z zaprogramowanymi zależnościami oraz miękkim zapalaniem.

Parowóz charakteryzuje się nietypowo ukształtowaną rurą dla inżektora Friedmanna/Metcalfa oraz tylko jedną nadstawką do mocowania znaku końca pociągu.
 

Załączniki

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
W tym przypadku 3650zl plus swoją bazę do konwersji.
3650 + ca.1600 = ponad 5 kg zł co może troszkę wystraszyć ...
Ale ...
Kiedyś wykonałem 36 szt TKt2 o podobnym zakresie konwersji ( dodatkowo ręczne precyzyjne poprawki fabrycznych usterek w metalowych ramach wszystkich egzemplarzy ). Posiadam 2 konwersje Fenixa : Ty2 i Tr203 w podobnej cenie robocizny .
Co upoważnia mnie do napisania :
w mojej opinii
- nie jest to cena absolutnie zawyżona , biorąc pod uwagę zakres robocizny , koszt dodatkowych części , elektroniki .

Jest to cena adekwatna i umiarkowana i bardzo dobrze że została jasno i oficjalnie wyartykułowana na wątku . (y)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
wyartykułowana na wątku .
W wątku. :p I z kropką bezpośrednio za ostatnim słowem w zdaniu, bez spacji. Również przecinki i dwukropki stawiamy zaraz za słowem, bez odstępu. Podobnie nawiasy powinny być "przylepione" do pierwszego i ostatniego słowa umieszczonego w nawiasie tekstu.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
W wątku. :p I z kropką bezpośrednio za ostatnim słowem w zdaniu, bez spacji. Również przecinki i dwukropki stawiamy zaraz za słowem, bez odstępu. Podobnie nawiasy powinny być "przylepione" do pierwszego i ostatniego słowa umieszczonego w nawiasie tekstu.
No tak, zapewne takie są zasady pisowni.
( w rubryce wykształcenie wpisuję : " bez żadnego wykształcenia klasycznego, czytający, słabo piśmienny " :D )
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.857 10 1
Ty2-1049 to chyba ulubiony model naszych klientów gdyż wykonujemy go już piąty raz.
Model w skali H0 tym razem oprócz pełnej, bardzo pracochłonnej konwersji dostał głośniki stereo oraz dekoder zmapowany specjalnie pod nasze płytki oświetleniowe PCB.
Miękkie zapalanie, zmiana i gaszenie świateł, wgrana automatyka i zależności zmian.
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
Tak się zastanawiam czy wszystkie 5 ma źle ustawione wiatrownice czy tylko ten egzemplarz na zdjęciach. Na prezentowanym modelu górna krawędź i linia gięcia są równoległe do osi kotła, a na oryginale były lekko uniesione do góry w kierunku przodu. Pomijam kolor blachy przed dymnicą, choć nie przypominam sobie aby w Sączu były czerwone. Ja pamiętam czarne, ale może.....
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.857 10 1
Tak się zastanawiam czy wszystkie 5 ma źle ustawione wiatrownice czy tylko ten egzemplarz na zdjęciach. Na prezentowanym modelu górna krawędź i linia gięcia są równoległe do osi kotła, a na oryginale były lekko uniesione do góry w kierunku przodu. Pomijam kolor blachy przed dymnicą, choć nie przypominam sobie aby w Sączu były czerwone. Ja pamiętam czarne, ale może.....
Kolego chyba pamięć Cię zawodzi. Dosłownie 10 sekund szukania w internecie. I tak, linia gięcia wiatrownic jest równoległa do linii szczytu kotła bo takie było założenie konstrukcyjne wiatrownic od Ty51.
 

Załączniki

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
3650 + ca.1600 = ponad 5 kg zł co może troszkę wystraszyć ...
Ale ...
Kiedyś wykonałem 36 szt TKt2 o podobnym zakresie konwersji ( dodatkowo ręczne precyzyjne poprawki fabrycznych usterek w metalowych ramach wszystkich egzemplarzy ). Posiadam 2 konwersje Fenixa : Ty2 i Tr203 w podobnej cenie robocizny .
Co upoważnia mnie do napisania :
w mojej opinii
- nie jest to cena absolutnie zawyżona , biorąc pod uwagę zakres robocizny , koszt dodatkowych części , elektroniki .

Jest to cena adekwatna i umiarkowana i bardzo dobrze że została jasno i oficjalnie wyartykułowana na wątku . (y)
Nie mogę się niestety z Tobą zgodzić, że masz to w podobnej cenie, dołóż mianowicie do całkiem rozsądnej ceny Rangera kilka drobiazgów , które dodatkowo masz !!! i które zajmują dodatkowo pełny tydzień pracy może i lepiej !!! . Mianowicie oświetlenie podpomostowe , patynę każdego elementu , otwierane klapy wodne z sitami, owiewki na budce skalowe w ramkach metalowych, otwarty wywietrznik dachowy z widocznym ołtarzem , zgarniacze z ramionami z ostoi wychodzące, przestrzenne poręcze poziome na budce i tam cosik jeszcze jak pracująca z kołami prasa smarna , zatem masz model przynajmniej o 1,5 kgzł droższy. W cenie Rangera bym tego nie zmieścił.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
Nie mogę się niestety z Tobą zgodzić, że masz to w podobnej cenie, dołóż mianowicie do całkiem rozsądnej ceny Rangera kilka drobiazgów , które dodatkowo masz !!! i które zajmują dodatkowo pełny tydzień pracy może i lepiej !!! . Mianowicie oświetlenie podpomostowe , patynę każdego elementu , otwierane klapy wodne z sitami, owiewki na budce skalowe w ramkach metalowych, otwarty wywietrznik dachowy z widocznym ołtarzem , zgarniacze z ramionami z ostoi wychodzące, przestrzenne poręcze poziome na budce i tam cosik jeszcze jak pracująca z kołami prasa smarna , zatem masz model przynajmniej o 1,5 kgzł droższy. W cenie Rangera bym tego nie zmieścił.
:eek: ... o quźva ! chyba z lekka dostałem opier...l ! :rolleyes: .... :D
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.857 10 1
Nie mogę się niestety z Tobą zgodzić, że masz to w podobnej cenie, dołóż mianowicie do całkiem rozsądnej ceny Rangera kilka drobiazgów , które dodatkowo masz !!! i które zajmują dodatkowo pełny tydzień pracy może i lepiej !!! . Mianowicie oświetlenie podpomostowe , patynę każdego elementu , otwierane klapy wodne z sitami, owiewki na budce skalowe w ramkach metalowych, otwarty wywietrznik dachowy z widocznym ołtarzem , zgarniacze z ramionami z ostoi wychodzące, przestrzenne poręcze poziome na budce i tam cosik jeszcze jak pracująca z kołami prasa smarna , zatem masz model przynajmniej o 1,5 kgzł droższy. W cenie Rangera bym tego nie zmieścił.
A no właśnie. Co za coś. Ja mogę wszystko zrobić ale pytanie tylko czy klient chce za to zapłacić. I czy mu jest to potrzebne?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki