Jest chwila czasu, to napiszę zgodnie z sugestią, co zrobić, gdy postawimy loka a torach po modernizacji a on:
jedzie odwrotnie.
W tym akurat loko co robimy tutaj razem, nie ma to większego znaczenia. W parowozach już ma zasadnicze. Gdy zamontujemy dekoder i ustawimy maszynę na tory, a ona jedzie odwrotnie do naszych oczekiwań to mamy dwa wyjścia:
Tym którzy boją się jak ognia grzebania i zmieniania CV dekodera, pozostaje zamienić przewody idące na silnik ( pomarańczowy z szarym) . loko zacznie jeździć odwrotnie. Jeśli ktoś chce to zmienić programowo, to powiniem zmienić CV #29. Tylko jak? Dodając 1 do ustawień obecnych. ( nic to nie wyjaśnia) .

Na forum są dostępne kalkulatory obliczania cv29, ale ja radzę tak:
W 99% przypadków, nowy, fabryczny dekoder ma w CV#29 wpisaną wartość 6. Jeśli zatem wpiszemy tam 7 to lokomotywa będzie jeździć odwrotnie.
A teraz światła. Co zrobić, gdy po skończonej pracy okaże się, że światła działają odwrotnie?
Znowu dwa wyjścia. Albo obrócić budę o 180 stopni, albo zmienić CV.
Wyjście F0 jazda do przodu to CV#33 (biały kabel)
Wyjście F0 jazda do tyłu to CV#34 ( żółte wyjście)
Standardowe ustawienie est następujące:
CV#33 = 1
CV#34 = 2
Jeśli je zamienimy, czyli wpiszemy:
CV#33 = 2
CV#34 = 1,
to światła zaczną świecić odwrotnie.
Jak już przy cv jesteśmy, to jeszcze podam 2 które należy sobie zmienić.
Jak założymy dekoder do loka i postawimy go na tory, to rusza on jak petarda, a zatrzymuje się w miejscu wbrew prawom fizyki.
Należy sobie samemu dobrać przyspieszanie i zwalnianie. Dobrać pod swój gust, oraz typ loka, bo przecież parowóz rusza powoli, a np. Pendolino szybciej.
Za przyspieszanie odpowiada CV#3
Co tu wpisać? Wartość pomiędzy 0-255. Ale to co wpiszemy, pomnożone przez 0,9 sekundy, da nam czas rozpędzania się lokomotywy do pełnej przędkości.
Ja osobiście radzę to samemu wypróbować, ale diesle i elektrowozy nowszych generacji ustawiam na 6-8
Parowozy na ok 15-20 co i tak da czas około 12-18 sekund na rozpędzanie ( to długo)
Zakresy powyźej 100 stosuje się chyba jedynie do ucyfrowienia tramwaju konnego.
Taka sama zasada panuje przy zwalnianiu. Każde 1 to 0,9 sek zwalniania do zera.
Za zwalnianie odpowiada CV#4.
Ja reguluję to również od epoki i loka, a także ciągniętego składu, ale zakresy ok. 10- 12 dają już baaardzo powolne zatrzymywanie.
To tyle. Jeśli chodzi o CV to jest mnóstwo ustawień. Pytajcie o konkrety, to odpowiem. Nie da się napisać o wszystkim.

