• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:25 Ty51-1 3D

OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
768 0 0
Dzisiaj mały update zbiorniki główne, pomocniczy i wyrównawczy
wsp_zb_1.jpg wsp_zb_3.jpg wsp_zb_2.jpg zbiorniki_2.jpg
zbiorniki_1.jpg zbiorniki_4.jpg zbiorniki_3.jpg

Tylko tak się zastanawiam czy nie powinno na zbiornikach głównych być jakiejś obejmy jeszcze dodatkowo obejmującej je od góry ale na rysunkach nie ma nic na ten temat
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
Dobrze byłoby opisać przynajmniej w skrócie do czego służą poszczególne zbiorniki powietrza. Skąd bierze się powietrze, do czego jest potrzebne i w jaki sposób spełnia to zapotrzebowanie...
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Dobrze byłoby opisać przynajmniej w skrócie do czego służą poszczególne zbiorniki powietrza. Skąd bierze się powietrze, do czego jest potrzebne i w jaki sposób spełnia to zapotrzebowanie...
Przecież zostały opisane gruntownie: jeden jest "pomocniczy", a drugi "wyrównawczy"...:). Czy to nie wystarczy ?
W przypadku modeli wagonów pratycznie nikt nie rozróżnia nawet zbiorników powietrza od zaworu rozrządczego, więc... nie bądźmy aż tacy kapryśni :).
 
Ostatnio edytowane:

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
To tylko taka skromna sugestia. Jeśli nikogo kwestie techniczne poza znakomitą pracą autora wątku nie interesują, to widocznie tylko ja jastem w kłopocie. Myślę, że dla wiadomości spragnoinych wiedzy kolejowej warto ozdobić temat w ogólne przynajmniej opisy techniczne
 
Ostatnio edytowane:

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
Dobrze byłoby opisać przynajmniej w skrócie do czego służą poszczególne zbiorniki powietrza. Skąd bierze się powietrze, do czego jest potrzebne i w jaki sposób spełnia to zapotrzebowanie...
Dwa duże zbiorniki to zbiorniki główne przeznaczone do magazynowania powietrza. Zasilane są ze sprężarki. Z nich powietrze jest kierowane do zaworu hamulca samoczynnego i dodatkowego, piasecznic i innych urządzeń w zależności od konkretnego typu parowozu.

Średni zbiornik czyli zbiornik pomocniczy służy do magazynowania powietrza potrzebnego do hamowania hamulcem samoczynnym. Współpracuje on z zaworem rozrządczym a jego pojemność w tym przypadku (zawór rozrządczy Knorr'a prosty) dobierana do ilości i wielkości cylindrów hamulcowych.

Najmniejszy zbiornik wyrównawczy czy też sterujący jest połączony z zaworem maszynisty. Dzięki niemu jest zapewnione właściwe działanie wewnętrznych mechanizmów zaworu.
 
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
768 0 0
Widzę że rozgorzała spora dyskusja otóż chciałem ukazać podłączenie zbiorników jak już skończę całe orurowanie. Wtedy będzie widać poszczególne rozmieszczenie przewodów powietrznych.
Sprawa przeznaczenia zbiorników została wyjaśniona przez kolegę Michała. Wydaje mi się że najpierw wykończę całe orurowanie parowozu. Miałem robić stoker ale lepiej będzie
jak już zacznę robić tender i sprzęgnę go z parowozem wtedy wszystko lepiej dopasuje.
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
Dwa duże zbiorniki to zbiorniki główne przeznaczone do magazynowania powietrza. Zasilane są ze sprężarki. Z nich powietrze jest kierowane do zaworu hamulca samoczynnego i dodatkowego, piasecznic i innych urządzeń w zależności od konkretnego typu parowozu.

Średni zbiornik czyli zbiornik pomocniczy służy do magazynowania powietrza potrzebnego do hamowania hamulcem samoczynnym. Współpracuje on z zaworem rozrządczym a jego pojemność w tym przypadku (zawór rozrządczy Knorr'a prosty) dobierana do ilości i wielkości cylindrów hamulcowych.

Najmniejszy zbiornik wyrównawczy czy też sterujący jest połączony z zaworem maszynisty. Dzięki niemu jest zapewnione właściwe działanie wewnętrznych mechanizmów zaworu.
W takim razie jak działa hamulec, jak ma na lokomotywie Oerlikona, a wagony są ruskie z Matrosowem, czeskie z Bożicem, niemieckie z Knorrem...
Tak samo działają według Westinghouse'a... ale...
 
Ostatnio edytowane:

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
W takim razie jak działa hamulec, jak ma na lokomotywie Oerlikona, a wagony są ruskie z Matrosowem, czeskie z Bożicem, niemieckie z Knorrem...
Tak samo działają według Westinghouse'a... ale...
Odpowiednie normy określają jak zawór rozrządczy ma reagować na zmiany ciśnienia i tempo tych zmian w przewodzie głównym. Więc hamulce różnych systemów są ze sobą kompatybilne.
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
Nie mam pojęcia jak jest teraz... Być może wspomniane normy obowiązują... Natomiast wiem co nie co z atopsji... Inaczej hamowały osobowe ruskie, a inaczej towarowe cysterny... Inaczej hamowały czeskie...a inaczej czeskie z polskimi i nie daj Boże z ruskimi...
Wiem co piszę, a Ty wiesz ?
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
Teoria swoje praktyka swoje, zużycie aparatury i jej utrzymanie ma wpływ na pracę. Znam i taki rozdzielacz EST który hamował tylko w nagłym. Z ruskimi rozdzielaczami jest ten problem że musi działać przy bardzo długich pociągach (niespotykanych w europie) dlatego ich parametry są trochę inne i dlatego są te problemy z płynością hamowania
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.023 6 0
Dracusie musisz się zdecydować na poprawne umieszczenie kanału wylotu pary ze spręzary na kominie poniewaz takie umiejscowienie NIE jest własciwe !

a takie
jest własciwe - czyli po prawej stronie patrząc od czoła
 
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
768 0 0
Dlatego na tym poniżej zostanie wcześniej jak robiłem było źle.
A propos sprężarki poszukuję zdjęć sprężarki H4a11 budowy Starachowickich Zakładów.
Sprężarka_H11a4.jpg
Głównie chodzi mi o zdjęcia od góry i spodu bo jak na dzień dzisiejszy zrobiłem już większość sprężarki ale brakuje mi rozmieszczenia przewodów z pompy smarnej na górze
do poszczególnych elementów wymagających smarowania jak tłoki itp. mam co prawda plany niemieckich sprężarek ale trochę się różnią od tej naszej, bo pompa wygląda inaczej
sprężarka_2.jpg sprężarka_1.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.023 6 0
Kolego Dracusie - Kolega pokazuje ,że rura parowa "wyrzucajaca" parę z prądnicy (co zresztą widać na fotkach pierwszych stalińców ,że ta rurka gdzieś w dol odprowadza ta pare)- u Ciebie nA Twoim rysunku "wchodzi" do popielnika - pytam czy tak to było na prawdę ? - czy jednak ujście tej pary było konkretnie gdzie indziej ( na przyklad do rury odmulacza ? ale nie po przez popielnik tylko obok )- ja nie wiem gdzie - dlatego pytam z ciekawości wiedzy,
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
768 0 0
Według dokumentacji tak właśnie było. Rura z prądnicy odprowadzająca parę wchodziła do popielnika według rysunku.


Odmulacz znajduje się po komorą podgrzewacza wody zasilającej pod drugim dzwonem walczaka. Z odmulacza rury prowadziły do tłumika poza tym na korpusie odmulacza były dwie wyczystki u mnie jeszcze ich nie dorobiłem są puste dziury.
zas_spust_9.jpg

odmulacz_4.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.023 6 0
- dzieki Dracusie za rysunek - ha ! - a to ciekawe wg rysunku , który zamieściłeś wyzej ,-jeżeli dobrze czytam ten rysunek , -wynika ,ze rura odprowadzajaca parę z prądnicy nie tylko wchodziła do popielnika - bo to mnie najbardziej dziwiło - tylko przez ten popielnik przechodziła i ..? co? wychodziła na druga stronę ? - tak wynika z tego co jest narysowane , czyli podczas pracy agregatu "wyrzucana " para zasłaniala widok mechanikowi - ale zakombinowali w ZISPO i od razu modernizowali po prostu wyginając rurę w górę - wynika z tego ,ze to niedorzeczny projekt racjonalizatorski czasów ZISPO, -spotkał Ktos gdzies indziej takie rozwiązanie ?
 
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
768 0 0
Rura nie przechodziła na wylot pozycja numer 5 denko sugeruje że rura wchodziła do popielnika lecz z niego nie wychodziła. Tak samo jest w rysunkach popielnika jest tylko wlotowa.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:25 3

Podobne wątki