Dzisiaj odpoczynek od parowozu i projekt-co można zrobić z chińszczyzny. Dobre kilka lat temu $5 zakupiło taki ogrodowy gracik:
Na szerokość niemal idealny na polskie węglarki, postanowiłem zrobić z tego 4W. 4W jest bardzo podobny do 3W, tylko nie będę musiał robić hamulców, wagony posiadały fabrycznie tylko przewód powietrzny.
Długość oczywiście nie ta i to sporo:
W realu długość pudła jest 8000mm, co daje 250mm w skali 1:32. Wymiary bazuje na wymiarach z książki "Normalnotorowe wagony PKP" WKŁ 1974r.
Nie wiem po co osie skrętne w tak krótkim wagonie, ale idziemy:
Najpierw pod piłę poszło pudło, a zaraz po tym ostoja:
Jako że widły maźnicy też są za szeroko rozstawione, będę musiał ciąć ostoję także wzdłuż. Miałem na stanie już kilka metalowych zestawów kołowych, nie idealne-28mm średnicy, ale nie jeat tak źle. W oryginale koła mają 1000mm średnicy.
Najpierw przymiarki po cięciu:
I mamy dwa zestawy:
Trzeba to było jakoś połączyć w całość i na szczęście oryginalna ostoja ma wgłębienie od góry w sam raz na kawałek polistyrenu:
Na szerokość niemal idealny na polskie węglarki, postanowiłem zrobić z tego 4W. 4W jest bardzo podobny do 3W, tylko nie będę musiał robić hamulców, wagony posiadały fabrycznie tylko przewód powietrzny.
Długość oczywiście nie ta i to sporo:
W realu długość pudła jest 8000mm, co daje 250mm w skali 1:32. Wymiary bazuje na wymiarach z książki "Normalnotorowe wagony PKP" WKŁ 1974r.
Nie wiem po co osie skrętne w tak krótkim wagonie, ale idziemy:
Najpierw pod piłę poszło pudło, a zaraz po tym ostoja:
Jako że widły maźnicy też są za szeroko rozstawione, będę musiał ciąć ostoję także wzdłuż. Miałem na stanie już kilka metalowych zestawów kołowych, nie idealne-28mm średnicy, ale nie jeat tak źle. W oryginale koła mają 1000mm średnicy.
Najpierw przymiarki po cięciu:
I mamy dwa zestawy:
Trzeba to było jakoś połączyć w całość i na szczęście oryginalna ostoja ma wgłębienie od góry w sam raz na kawałek polistyrenu:
Załączniki
-
344,1 KB Wyświetleń: 9