Nie wiem, czy zwróciliście uwagę na szynę, której fotografię zamieściłem wczoraj ?
To ta tylko z rokiem 1880 . . . jakaś słabiutka ta jej główka, znaczy się miękka - sobie popłynęła
W byłej Lokomotywowni Warszawa Ochota, komuś ta jednowyrazowa nazwa przeszkadzała i zapewne z polecenia unijnego mamy teraz zamiast Lokomotywownia - Sekcja Napraw i Utrzymania Taboru . . .
To tak jak za minionych czasów chciano miast jednego wyrazu "krawat" wprowadzić - "zwis męski elegancki"
Fajne, nie ?
Tylko proszę bez zbędnych domysłów
Podobnie na kolei, zamiast krótko: "tor niewłaściwy",
mamy teraz : "tor lewy o kierunku przeciwnym do zasadniczego"
No bo wszystkie tory są właściwe, ale mi ten "lewy" jakoś tak wybrakowanie i podejrzanie brzmi . . .
Echhhh . . . chyba pesel zaczyna dawać o sobie
Sorry, za te małe off top.
Wracając do Sekcji Ochota, sama szopa wybudowana została dla potrzeb obsługi trakcyjnej nowo zelektryfikowanej linii Warszawa-Katowice w roku 1963. Na jednym z torów postojowych natrafiłem na szyny starej daty, a do tego produkcji rosyjskiej !
Obecnie, po odbudowie tego toru, już ich tam nie ma.
Szyna ros. 1, MD Ochota, fot.T.S.
Szyna ros. 2, MD Ochota, fot.T.S.
Szyna ros. 3, MD Ochota, fot.T.S.
Szyna ros. 4, MD Ochota, fot.T.S.
Cecha tej pierwszej chyba do naniesienia w Jarkowej tabelce,
a cecha tej trzeciej już jest, ale bez ros. P.
c.d.n.