• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja Włoszakowice

MarlBooro

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
spróbujemy w przyszłym tygodniu z układem scalonym CD4013 jeśli nie zda egzaminu spróbujemy na tym bistabilnym przekaźniku, mam obawy że jeśli podamy na wyjscie 12V przekaźnik nie zadziała.
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.769 38 3
@MarlBooro A może zróbcie tak jak ja zrobiłem do rozjazdów.

Do sygnalizacji położenia semafora, zamiast transoptorów dołóżcie po przekaźniku (kaskada) albo po prostu zastosujcie przekaźnik z większą liczbą styków - część na sterowanie semaforem, reszta na sygnalizację położenia. Przekaźniki mają tę zaletę w porównaniu do scalaków, że przez styki można puścić niemalże dowolny prąd o dowolnym napięciu i dowolnego rodzaju (stałe/przemienne). Ja wykorzystałem posiadane przekaźniki 5V, lepsze byłyby na 12V (mniejszy pobór prądu), ale to pewien detal w ogólnej kwestii.
Powodzenia.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.087 145 0
Szablon ze skrajnią fajny, ale ja bym nie ryzykował, że jakiś starszy model będzie się zahaczał o semafor. 1-2mm odsunięcia od wzornika, nie powinno robić wielkiej róznicy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.913 529 30
Szablon ze skrajnią fajny, ale ja bym nie ryzykował, że jakiś starszy model będzie się zahaczał o semafor. 1-2mm odsunięcia od wzornika, nie powinno robić wielkiej róznicy.
Zwłaszcza, że w przepisach nigdzie nie jest powiedziane, że semafor musi być tuż koło toru. Semafory należy ustawiać poza obrysem skrajni budowli (nie skrajni taboru) tak, by zapewniona była wymagana widoczność semafora (czasami trzeba właśnie semafor odsunąć od toru), ale zasadniczo nie dalej, niż 4 m od osi toru. Ustawienie w większej odległości wymaga zgody - obecnie Centrali PKP PLK S.A.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.818 138 3
Tak ale mój wzornik skrajni wyznacza punkt środkowy dla mocowania semafora po za skrajnią budowli.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.913 529 30
mój wzornik skrajni wyznacza punkt środkowy dla mocowania semafora po za skrajnią budowli
Tego nie wiedziałem, a napisałem uwagę na wszelki wypadek. Trzeba jeszcze pamiętać o powiększeniu skrajni na łukach - znacznie większym, niż w realu, chociaż tu akurat semafor jest na prostej.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.818 138 3
U Pikart i BMK-Bydgoszcz
Ten w repozytorium jest odrobinę inny ;) ale też przydatny bo właśnie tam jest skrajnik budowli.
 
OP
OP
Scenika

Scenika

Znany użytkownik
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
LGMK
Reakcje
768 7 0
Pulpit ożył. Kosztowało to Arka kilkanaście siwych włosów ale działa:
807D35A4-2F73-4D4E-A38B-D4BA6B84548E.jpeg

Do połączeń pulpitu ze skrzynkami wykorzystaliśmy o zgrozo! Kable LPT.
FCF7AAF0-C236-4807-B455-1DD5AE055401.jpeg

Jutro jedziemy do Wołowa na próbę ogniową.
2B2D4BE3-5972-4F10-AB2D-CC7257069B48.jpeg
 

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
754 6 0
Szkoda tylko że była troszkę na uboczu i można było, pomimo iż panuje na niej pustostan ;), podejść ( dzisiaj tam dotarłem, choć na chwilę)
Przynajmniej wiem komu mam dupsko zawracać jak dojdę do etapu budowy pulpitu
 
OP
OP
Scenika

Scenika

Znany użytkownik
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
LGMK
Reakcje
768 7 0
Celem naszego wyjazdu było sprawdzenie przejezdności i działania sygnalizacji - jest kilka drobnych poprawek ale działa dobrze. Jestem zadowolony
 
OP
OP
Scenika

Scenika

Znany użytkownik
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
LGMK
Reakcje
768 7 0
Witajcie Panowie;
Na chłodno po Fremo w Wołowie mam kilka przemyśleń, obserwacji i narodzonych przy okazji pytań:
Zastanawiam się nad wydłużeniem mimo wszystko stacji o dwie skrzynki - stacja z 6,30 zrobiłaby się 8,10 m. Wydłużeniu uległaby wjazdowa i wyjazdowa część stacji, przy miejscu semaforów wyjazdowych:

480062_KMic_Włoszakowice_ver1.jpg
480062_KMic_Włoszakowice_ver2.jpg

Mieściłby się dłuższe składy, stacja wyglądałaby lepiej, realniej.
Co myślicie ? To ostatni dzwonek przed rozpoczęciem prac typowo wykończeniowych, a więc sypaniem piachu i trawy.
 

Podobne wątki