• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja Włoszakowice

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.769 38 3
Zwrotnik Kluba - najłatwiej przymocować cięgno do fabrycznego mocowania ale zwrotnik będzie wyglądał nierealnie
Poruszyłeś odwieczny problem małżeństwa zwrotnika Pana Kluby z rozjazdem Roco z ruchomym podkładem występującym w roli ściągu iglicowego...

Tu poniżej bardzo złe technicznie zdjęcie jednej z makiet, ale pokazuje, jak to tam zrobiono:

zwrotnik kluba roco.jpg


Tory są normalnej szerokości; złudzenie wąskiego wynika z perspektywy.
Jak widać, z takim ustawieniem zwrotnika i mechanizmu napędu "można żyć", bo chyba jeszcze gorzej by to wyglądało w razie montażu obu elementów zrk oddzielnie :niepewny:
 

mateusz1234

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.984 0 0
A może wyprowadzić cięgło pod makietę i sterować latarnią niezależnie od iglic? Odpada problem niewystarczającego skoku do pełnego, 90 st., obrotu.
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.769 38 3
A, zapomniałem o tym wspomnieć ^^

Tak, skok iglic jest za mały i nie obróci latarni zwrotnika. Jej niezależny obrót (np. właśnie od spodu makiety) jest koniecznością, aby uzyskać efekt zgodny z rzeczywistością. Przećwiczone osobiście :cool:
 

mateusz1234

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.984 0 0
Zgadza się, i można również niezależnie sterować przeciwwagą (pełen realizm za cenę 3 serw).

Tutaj pokazałem dla odmiany sterowanie Weinertem: https://forum.modelarstwo.info/thre...o-zwrotnic-piko.57550/?view=date#post-1035441

Rozmawiając o szczegółach instalacyjnych, to warto również wspomnieć że Kluba nie ma ogranicznika i sworzeń słupka lubi wypadać z widełek. To można rozwiązać podklejając od spodu płaskownika pasek z polistyrenu i pozostawiając wystający fragment nitu, który będzie działał jak ogranicznik:

Kluba - ogranicznik.jpg
 
OP
OP
Scenika

Scenika

Znany użytkownik
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
LGMK
Reakcje
768 7 0
A zwarcia nie robi? Widzę, że iglice są połączone elektrycznie tym dodatkowym prętem (jest chyba przylutowany). A latarnia obraca się o mniej, niż 90 stopni.
Jest przylutowany - nie pomyślałem o tym! Mój błąd, całe szczęście to pierwsza sztuka, sam wszystkiego się uczę. Będę musiał zastąpić mały kawałek czymś nieprzewodzącym. Dzięki @Andrzej Harassek !
Nie, nie obraca się o równe 90 stopni. Nie chciałem instalować dwóch napędów, muszę się z tym przespać czy to jest dla mnie do zaakceptowania.
 

mateusz1234

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.984 0 0
Nie chciałem instalować dwóch napędów, muszę się z tym przespać czy to jest dla mnie do zaakceptowania.
Z ciekawości zapytam, dlaczego? Chodzi o cenę, brak miejsca pod makietą, synchronizację pracy napędów, a może coś innego? Pytam, ponieważ też nie chciałem wielu napędów, a po ~1.5 roku zmieniłem zdanie i przesuwałem istniejące napędy aby zrobić miejsce.
 
OP
OP
Scenika

Scenika

Znany użytkownik
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
LGMK
Reakcje
768 7 0
Chodzi o budżet i czas - 22.02 stacja musi być przejezdna i sprawna na zjazd. Sterowanie to drugi problem. Zapytam, jest techniczna możliwość połączenia bezpośredniego dwóch napędów MTB - MP5 z MP1 np.?
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.014 85 11
Zapytam, jest techniczna możliwość połączenia bezpośredniego dwóch napędów MTB - MP5 z MP1 np.?
Elektrycznie można tylko trzeba diodami "rozdzielić" napięcie sterujące. Nie jest to jednak konieczne bo przy użyciu jednego napędu MTB można sterować jednocześnie rozjazdem i latarnią rozjazdową. To tylko kwestia zastosowania dwóch drutów , jednego do rozjazdu a drugiego odpowiednio wygiętego do latarni.
 

kareks

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
283 10 2

MarlBooro

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Nowe wyzwanie, czy ktoś podłączał analogowo semafory Viesmann 4503 i 4500?
Plan mamy prosty - przełączniki chwilowe na pulipicie sterującym wysyłają sygnał do semafora. Nie chcemy wysyłać napięcia cały czas na semafor ponieważ producent tego nie zaleca. Pytanie jak podłączyć diody sygnalizujące na pulpicie, żeby znać pozycje semafora nie doszukując się go na makiecie? Gdybyśmy wysyłali napięcie nieprzerwanie z przycisku z pulpitu nie było by problemu, a w tym przypadku robią się małe schody.
Szukamy z Karolem rozwiązania, może jakiś stycznik? Macie coś sprawdzonego?
 

Podobne wątki