Powracająć do stacji Carentan...i co mogło się tam poruszać około 1925 i później
Część 2 (nieostatnia)
Mając chwilę i natchnienie, zajrzałem do tendrzaków i nasuneły się kolejne przypuszczenia co mogło się poruszać po stacji Carentan.
Seria Ouest 32-501 à 550 z 1908 czyli późniejsza seria 131 choć w obrębie tej serii znów występuje kilka różnych maszyn, wprowadzając niemałe zamieszanie.
1910-1911 i seria 32-551 à 620 wyprodukowana dla Etat. Układ osi, podobny kształt też, ale już dzowny na kotle inne jak i armatura.
Do serii 32 (131T) po I wojnie dołączyły też maszyny bedeńskie i saksońskie o tym samym układzie osi 2-6-2.
Maszyny badeńskie 1919r oznaczono jako 32-901 à 915 i właczono do stacji Mantes, Le Havre, Dol, Batignolles, Vaugirard, Montrouge, ciągneły lokalne pociągi pasażerskie.
Maszyny saksońskie 32-916 à 923 przydzielono do Mantes, Le Havre, Dol podobnie ciągneły lokalne pasażery.
Kolejna ciekawa lokomotywa która mogła zawitać do wsponianej stacji to Les 040 tender de l'Etat, choć tutaj źródło wymienia stacje "Achères, Alençon, Angers, Argentan, Argenteuil, Auray, Batignolles, Bressuire, Brest, Caen, Chateaubriant, Chateau du Loir, Chartres, Cherbourg, Cholet, Dieppe, Dreux, Evreux, Fécamp, Gisors, Granville, La Rochelle, La Roche sur Yon, Laval, Lisieux, Le Mans, Le Havre, Mantes, Mézidon, Montrouge, Nantes St Anne, Nantes Blottereau, Quimper, Niort, Rennes, Rochefort, Rouen Orleans, Rouen Martainville, Saintes, St Brieuc, St Mariens, St Nazaire, Savenay, Sottevlle,Vaugirard, Versailles Matelos", nachodzi tu mnie jesze jedno spostrzeżenie przegladając różne źródła dochodzę do wniosku że do stacji Carentan nie przypisano żadej lokomotywy a te które tam pracowały były na stanie innej stacji.
Maszyna serii 040T to typow manewrówka 0-8-0 która służyła jeszcze w 1963 w prywatnych zakładch, a na SNCF do 1971roku. Producentów tej serii było tak wielu że można by napisać co najmniej pracę magisterską.