Zaraz zaraz, Panowie, powoli... bo już się pogubiłem.
To, że wózki są niekompletne to pisałem zarówno ja, jak i pan Andrzej.
To, że fabrycznie nowe ST44 jakoś do granicy musiały dojechać po torze 1520 mm to oczywista OCZYWISTOŚĆ (cytując klasyka
), tak jak napisał pan Andrzej.
Ale powoli. Czyli wózek ze zdjęcia poniżej (przypomnę je aby wszyscy wiedzieli o który chodzi)
To wózek TYLKO
wewnątrzzakładowy, technologiczny ? Jak napisał
Meggido
est to nic innego jak wewnątrz zakładowy wózek technologiczny.
Natomiast wózek z kolorowego zdjęcia to już jest
wózek transportowy do granicy, jak dobrze zrozumiałem. Nawet widać na nim napis po rosyjsku "TRANSPORTNAJA...". I na pierwszy "rzut oka" różni się on tym, że ma instalację hamulcową.
...zgodnie z tym co napisali:
,a przy wyjeździe z fabryki były już normalne. ST44-004 z opisem wózka i 570 na terenie fabryki w Ługańsku.
Tak, to są wózki transportowe służące to przetransportowania lokomotywy lub lokomotyw w składzie do granicy
To w takim razie przypomnę pełne zdjęcie ST44-789...
... na którym widać, że tylny wózek ma już w/w instalację hamulcową (jeden cylinder). Moje pytanie brzmi. Czy widoczna na zdjęciu ST44-789 jest gotowa do transportu na granicę z Polską czy nie ??? Bo wydaje mi się, że kluczem może być to o czym napisał
Meggido
a nie sądzę aby składy były formowane z odpowiednią ilością wagonów zapewniających masę hamującą.
...i być może obydwa wózki to wózki transportowe, nawet ten "goły", przy czym jeżeli lokomotywę podsyłano w jakimś składzie wagonów zapewniających odpowiednią masę hamującą, może wystarczył tylko jeden wózek z instalacją hamulcową (tak ja w ST44-789), a jeżeli tak nie było, wówczas lokomotywę musiano wyposażyć w dwa wózki z instalacją hamulcową (jak na kolorowym zdjęciu ST44-570).
Zdjęcie ST44-789 jest z wpisu
#817 w którym zamieściłem również poniższą fotografię.
Tu widać, że obydwa wózki są "gołe". Pytanie czy widoczna na zdjęciu wyżej ST44-1047 jest na wózkach tylko technologicznych wewnątrzzakładowych, co sugeruje
Meggido, czy jednak są to wózki transportowe do granicy (analogicznie do tego co pisałem wyżej), a lokomotywa z "gołymi wózkami" była wysłana do Polski w składzie wagonowym - lub np. łączono ją z innymi ST44 mającymi instalacje hamulcowe (tak na przemian je ustawiano
). Czy istnieje możliwość, że w składach ST44 podążających do Polski prosto z fabryki były lokomotywy z takimi i takimi wózkami transportowymi ??? No wiem, w przypadku kłopotów, i np. rozłączenia składu, ta bez hamulców pewnie pojechała by sobie w siną dal... z drugiej strony czy przypadkiem w Polsce, nie transportowano np. wraków SU45 do miejsca złomowania, w składzie, na przemian z wagonami osobowymi, przy czym transportowane SU45 prawdopodobnie nie miały już sprawnych instalacji hamulcowych ? ale może się mylę i miały one "czynną" taką instalację
. Szczerze mówiąc nie wiem, może ktoś wie, czy w widocznym poniżej filmie na YT, jadące do złomowania SU45 miały sprawne układy hamulcowe ?