• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ST44 w wielu odsłonach

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Ale kombinacje i dorabianie ideologii ;) Lokomotywy ustawia się na wózkach transportowych, ich właściwe - normalnotorowe w tym przypadku - jadą najczęściej na platformie wraz z danym pojazdem. To, czy wózek transportowy hamuje, czy też nie - nie ma żadnego większego znaczenia. Odpowiednie zestawienie składu, dopasowanie prędkości i parametrów wszystko załatwia. W PL transportuje się czasem po 10 lokomotyw niehamujących (np. ST44, które swoje ważą) wraz z masą hamującą w postaci próżnych węglarek, gdzie każda ma masę niewiele ponad 20 ton.
Odnośnie testów "na normlanym torze" - w Czerwieńsku remontowano szerokotorowe tamary, które do na granicę były przewożone na wózkach transportowych i zapewne dopiero tam były próbowane. A zresztą co to za problem do lokomotywy zamontować wózek o odpowiedniej szerokości i przetestować ją na innym rozstawie szyn? :) Zastanówcie się, jak ZNTK Bydgoszcz naprawiało lokomotywy dla LHS - to jest dokładnie to samo, co produkcja w ZSRR i transport do Polski.
 
Reakcje
3.673 30 0
Ale kombinacje i dorabianie ideologii ;) Lokomotywy ustawia się na wózkach transportowych, ich właściwe - normalnotorowe w tym przypadku - jadą najczęściej na platformie wraz z danym pojazdem. To, czy wózek transportowy hamuje, czy też nie - nie ma żadnego większego znaczenia. Odpowiednie zestawienie składu, dopasowanie prędkości i parametrów wszystko załatwia. W PL transportuje się czasem po 10 lokomotyw niehamujących (np. ST44, które swoje ważą) wraz z masą hamującą w postaci próżnych węglarek, gdzie każda ma masę niewiele ponad 20 ton.
Odnośnie testów "na normlanym torze" - w Czerwieńsku remontowano szerokotorowe tamary, które do na granicę były przewożone na wózkach transportowych i zapewne dopiero tam były próbowane. A zresztą co to za problem do lokomotywy zamontować wózek o odpowiedniej szerokości i przetestować ją na innym rozstawie szyn? :) Zastanówcie się, jak ZNTK Bydgoszcz naprawiało lokomotywy dla LHS - to jest dokładnie to samo, co produkcja w ZSRR i transport do Polski.
No ale gdzie tu odpowiedzi na sedno sprawy - na jakich wózkach stoją fabrycznie nowe ST44 przed halą w Woroszyłowgradzie (zwęźmy zagadnienie do ST44-1047) ???. Proponuję zapoznać się z kilkunastoma wpisami wstecz, wówczas ma się obraz tego o czym jest ostatni wpis :). Bo to o czym piszesz (TAMARY, ZNTK Bydgoszcz itd.) to oczywiste OCZYWISTOŚCI ;) Zaczęło się od wpisu #817 i dalszego pytania o wózki, na co pan Andrzej napisał:

Na 99,9% są to wózki transportowe na tor 1520 mm, bez silników i przekładni, stosowane tylko do przejazdu z fabryki do granicy Polski, gdzie następowała wymiana wózków na kompletne wózki na tor 1435 mm.
oraz ja

To jak najbardziej mogą być wózki na tor 1520 mm, użyte później do transportu lokomotyw do granicy z Polską, ale one nie różniły się przecież zbytnio konstrukcją od tych na tor 1435 mm. Wózki ST44 pracujących na LHS na „pierwszy rzut oka” nie różniły się od tych zamontowanych na ST44 pracujących na torze normalnotorowym. Znane są też przypadki wymiany wózków, kiedy ST44 o nr. inwentarzowym, z „zakresu normalnotorowego” (do 1113) pracowała przez jakiś czas na torze szerokotorowym (np w Braniewie), a i z tego co pamiętam, bywało, że ST44 z „zakresu nr szerokotorowych” (2001 do 2068) pracowała na torze normalnotorowym
a Kolega Meggido zareagował wpisem:

Szanowni Koledzy @Andrzej Harassek i @Stanisław1972 , błądzicie niczym dzieci we mgle. ;)
Pokazany na jednym ze zdjęć wspomniany przez Was wózek jest pozbawiony wszelkiego wyposażenia typu instalacja pneumatyczna, węże piasecznic, układ hamulcowy, itp. Jest to nic innego jak wewnątrz zakładowy wózek technologiczny.
... w kolejnym wpisie, Meggido w odpowiedzi na to co napisał KoVaL doprecyzował, że wózek - ale z instalacją hamulcową - to wózek transportowy do granicy, natomiast ciągle pozostało kwestią otwartą co z wózkami "gołymi"... Czy to tylko wewnątrzzakładowy wózek technologiczny do transportu na terenie fabryki - bez możliwości użycia go do transportu do granicy, czy jednak na takich wózkach ST44 mogły także być transportowane do granicy ?

I tak naprawdę nic nowego w temacie tego "gołego" wózka nie dowiedzieliśmy się. Czy uważasz, że na takim wózku (oczywiście szerokotorowym) ST44 mogły jechać do granicy ? czy jednak podzielasz zdanie Meggido że na takim wózku nie mogły jechać... bo moje rozważania we wpisie do którego się odniosłeś dotyczą właśnie tego zagadnienia, na które nie dostałem precyzyjnej odpowiedzi.

Pytanie: czy widoczna na zdjęciu ST44-1047 (we wpisach #817 i #840) jest na wózkach na których mogła być transportowana do granicy z Polską, czy nie ? Tak trudno jednoznacznie odnieść się do tego pytania ? :)
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Pytanie: czy widoczna na zdjęciu ST44-1047 (we wpisach #817 i #840) jest na wózkach na których mogła być transportowana do granicy z Polską, czy nie ? Tak trudno jednoznacznie odnieść się do tego pytania ? :)
Wg mnie jak najbardziej, mogła być tak transportowana. Jednoznacznie nikt już nigdy odpowiedzi Ci nie udzieli, chyba, że rozmawiałbyś z komisarzami odbiorczymi z tamtych lat, lub maszynistami, którzy odbierali te lokomotywy. Choć i tu pamięć bywa zawodna, zwłaszcza w przypadku tak nieznacznych szczegółów.
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Żeby "błądzić we mgle" to odpowiadający musieliby być w 100% nieomylni, a tak też nigdy nie jest :p

Znalazłem owe tamary w Czerwieńsku: na zdjęciu maszyna chyba z Małaszewicz, jak widać wózek zniszczony, hamulec nie podłączony. Co ciekawe, obok stała druga - z rejonów Medyki, wszystko miała podłączone, jednak hamulec był również niezałączony. Pamiętaj, że na zdjęciach w prospektach reklamowych wszystko musiało być idealne :)
SM48-052.jpg
 

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
511 0 0
06.01.2019 | Sierpc | ST44-1204 + ST45-13 stoją z ładowny składem miału dla cukrowni w Glinojecku. W Raciążu skład zostanie podzielony na dwie części i zaprowadzony na teren cukrowni przez TEM2-246.

forum.jpg
 

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
511 0 0
01.04.2022 | Płońsk | M62-0023 należący do European Loco w służbie w firmie IGL odpoczywa po przyprowadzenia ładownego składu węglarek relacji Piława Górna ZPKŁ - Płońsk. Gagarin został wyprodukowany w 1992 roku. Zanim trafił do Polski, jeździł z numerem М62УП-0023 w cementowni niedaleko miasta Topki w obwodzie Kemerowskim w Rosji. Naprawę piątego poziomu przeszedł w łotewskich zakładach DLRR Daugavpils, a polonizację w Orion Kolej.
forum2.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
3.673 30 0
...prawie 15 lat temu, gdy miałem okazję przy okazji "szkolenia" odwiedzić Newag, widziałem dawców oraz niektóre etapy
produkcji tych sprzętów... na Trako w 2007 też postawili którąś sztukę - muszę grzebnąć na dysku...
Była to 311D-04 w malowaniu jasnoszarym, co ciekawe na czole posiadała obok loga NEWAG-u i GE w błękitnym kole, także logo przewoźnika CB Rail z Luksemburga, spółki powstałej w 2004 r., oferującej leasing taboru kolejowego w Europie Środkowo-Wschodniej, będącej pierwotnie właścicielem wszystkich 20 szt. 311D zbudowanych w Newagu (nie wliczając 2 szt. zbudowanych dla LHS, ostatecznie jako typ 311Da). To z CB Rail m.in. w dniu 21.11.2007 PCC Rail Szczakowa podpisała umowę leasingową na dostawę 15 lokomotyw typu 311D wraz z ich serwisowaniem (pierwszą lokomotywą dla PCC była 311D-05). Natomiast GE to amerykańska firma General Electric Company, która to ściśle współpracowała w zaprojektowaniu i wykonaniu lokomotyw typu 311D, dostarczając w całości zintegrowane moduły w których umieszczone są silnik, prądnica główna, układ chłodzenia i sprężarka.

Poniżej loga firmowe na czole 311D-04 (były także na bokach pudła), wystawionej w Gdańsku Oliwie na TRAKO 2007.
Loga na 311D-04 - TRAKO' 2007.jpg
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.576 18 0
26.05.2021r. ST44-1217 wjeżdża do Ścinawki Średniej ze składem pustych węglarek. Za kilka minut "odepnie się" od nich, a wagony następnego dnia, zostaną zabrane do Tłumaczowa przez lokomotywę należącą do Majkoltransu.
2.jpg
 

Podobne wątki