• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ST44 w wielu odsłonach

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Czy coś więcej wiadomo w sprawie przyczyn demontażu chromowanych listew na ST44:niepewny: Wypadek...:eek:
Informacja którą podałem pochodzi z książki Ryszarda Rusaka o ST44 wydawnictwa 'kolpress'...

ks.jpg


Z tymi listwami to różnie było.... na wielu egzemplarzach je zdemontowano po wspomnianym zdarzeniu, ale były i takie egzemplarze ST44, które do lat 90-tych i później miały je jeszcze...
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.980 121 1
Dzięki za info. Tylko zastanawia mnie co ta biedna listwa zrobiła:niepewny: Pogryzła, spiła się, przeklinała... Sorry ale moja wyobraźnia nie ogarnia, że akurat w Polsce, chromowana listwa była przyczyną jakiś problemów. Dziwne:rolleyes:
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Dzięki za info. Tylko zastanawia mnie co ta biedna listwa zrobiła:niepewny: Pogryzła, spiła się, przeklinała... Sorry ale moja wyobraźnia nie ogarnia, że akurat w Polsce, chromowana listwa była przyczyną jakiś problemów. Dziwne:rolleyes:
Ponoć pracownik spadł z pomostu na czołownicy. Może coś naprawiał... i nie miał się czego złapać. Rozwalił sobie dłoń (wyrwał chyba jakieś palce). Gdyby zamiast listwy były tam poręcze... miałby się czego złapać. W tym sęk pewnie był...
Potem wyszło jakieś zarządzenie /zalecenie?/ z PKP by to wymieniać.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.406 23 0
O co tu może chodzić?

...

Rok 1977.... zderzaki prostokątne....

...

Poniżej, tok 1986 (przed lokomotywownią w Lublinie - 447 obok 448) --- zderzaki i tu i tu okrągłe...

...


Stojący na fotce powyżej obok numeru 447 numer 448 w roku 1986-ym - poniżej w roku 1988 --- znowu tarcze zderzaków prostokątne...

...

O co tu może chodzić (i z tymi tarczami zderzaków, raz takie, raz takie)? Powalone to jakieś...
Z tymi tarczami, to raz, że w ramach różnych napraw były wymieniane na takie, jakie akurat były pod ręką, a dwa, że niekoniecznie równo z obu stron. Były takie egzemplarze, które na jednym czole miały zderzaki okrągłe, a na drugim prostokątne. Na fotce z 1986 roku, nie widać, które to są czoła lokomotywy, więc może być tak, że akurat te drugie, w stosunku do pozostałych zdjęć.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
niekoniecznie równo z obu stron. Były takie egzemplarze, które na jednym czole miały zderzaki okrągłe, a na drugim prostokątne.
Myślałem o takiej opcji. Ale bajzel z tymi ST44... chcesz sobie człowieku zrobić model i nie ma jak dojść jak to wyglądało w określonym czasie.... bo nie ma zdjęcia całej lokomotywy, tylko albo jeden dziób w 1986, albo drugi w 1988...OK, dzięki za odzew.
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Z tymi tarczami, to raz, że w ramach różnych napraw były wymieniane na takie, jakie akurat były pod ręką, a dwa, że niekoniecznie równo z obu stron. Były takie egzemplarze, które na jednym czole miały zderzaki okrągłe, a na drugim prostokątne. Na fotce z 1986 roku, nie widać, które to są czoła lokomotywy, więc może być tak, że akurat te drugie, w stosunku do pozostałych zdjęć.
Były też takie, które miały na jednym czole okrągłe i prostokątne ;)
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=76255
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.980 121 1
Z Facebooka - Miłośnicy ST44/Adam Wodzikowski

ST44-1099 05.2003 r. Zajączkowo Tczewskie - przygotowanie "policjanta" do służby

Z komentarza uczestnika grupy wynika, że przyczyną zamontowania "siatek/krat" w oknach było:
chroniło (ochrona) przed kamieniami które były rzucane w lokomotywę żeby wymusić zatrzymanie składu i umożliwiać spuszczanie ropy z wagonów jeśli dobrze pamiętam
Dodatkowa informacja z komentarza:
Lokomotywa prowadziła tylko składy cystern między Zajączkowem a Portem Pół.
Również Ilostan odnotowuje fakt wyposażenia lokomotywy w te specyficzne elementy:
2003-05-24 Okratowanie okien maszynowni, szyb czołowych i bocznych w kabinach.

333335273_1334367817355084_1962137503216208477_n.jpg
333516569_726837745639965_7236180292315718367_n.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.777 141 0
Warszawa, czerwiec 2007
IMG_1109.JPG


To samo miejsce tyle, że miesiąc później
Ten mi uciekł - zawsze patrzyłem na sygnalizator, jak się zapalało zielone to wiedziałem, że coś będzie jechać. Ten nie dość, że wjechał na czerwonym to jeszcze tak cichutko, że zauważyłem go jak mnie mijał.
IMG_3398.JPG


Marzec 2008
IMG_9652.JPG


Maj 2008
O ile pamiętam, PCC obsługiwała wtedy dostawy węgla do warszawskich ciepłowni.
IMG_11030.JPG
 

SantaFe

Znany użytkownik
Reakcje
645 30 7
Warszawa, czerwiec 2007
Zobacz załącznik 975022

To samo miejsce tyle, że miesiąc później
Ten mi uciekł - zawsze patrzyłem na sygnalizator, jak się zapalało zielone to wiedziałem, że coś będzie jechać. Ten nie dość, że wjechał na czerwonym to jeszcze tak cichutko, że zauważyłem go jak mnie mijał.
Zobacz załącznik 975023

Marzec 2008
Zobacz załącznik 975026

Maj 2008
O ile pamiętam, PCC obsługiwała wtedy dostawy węgla do warszawskich ciepłowni.
Zobacz załącznik 975025
Masz może więcej zdjęć wagonów Fals?
 

Podobne wątki