Ja też mam sporo taboru z takimi sprzęgami. Jak wszystko, mają swoje zalety i wady. Zalety to:
- krótkie sprzęganie taboru, prawie zderzak w zderzak (choć zostawiają minimalnie większy odstęp niż "śledzie" czy krótkie sprzęgi Fleischmanna),
- kompatybilność z krótkimi sprzęgami Märklin/Trix (daje krótkie połączenie) oraz ze standardowymi sprzęgami oczkowymi (oczywiście wtedy nie działa KKK i połączenie nie jest krótkie), dzięki czemu można je sprzęgać np. ze starymi modelami Piko, w których wymiana sprzęgów na krótkie jest dość trudna, a czasem niemożliwa - ale tu uwaga: na ciasnych łukach sprzęgnięcie ze zwykłym sprzęgiem oczkowym potrafi się rozczepić (w tym względzie sprzęgi Märklin/Trix są lepsze).
Wady:
- przy zastosowaniu w niektórych modelach (zwłaszcza innych producentów) i połączeniu na krótko (z działającym KKK w obu pojazdach), na ciasnym łuku zdarza się, że zaczepiają o zderzak, co może powodować wykolejenie; tę samą wadę mają sprzęgi krótkie Märklin/Trix (modele tych producentów są do tego dostosowane przez podcięcie dolnej krawędzi tarczy zderzaka bądź przez nieco wyższe zamontowanie zderzaków,
- wspomniane już rozczepianie się na ciasnych łukach przy połączeniu ze zwykłym sprzęgiem oczkowym, co wynika z tego, że sprzęg nie ma pełnego oczka, tylko poziomy hak (tej wady nie mają podobnie działające krótkie sprzęgi Märklin/Trix).
Jak wspomniałem, pierwsza wada (zaczepianie o zderzak) wynika z zasady działania sprzęgów oczkowych, gdzie oczko jednego sprzęgu pozostaje wyżej, leżąc na oczku drugiego sprzęgu. Przy działającej kinematyce (KKK), podczas przejeżdżania ciasnego łuku, połączone "na sztywno" sprzęgi (zarówno te Roco, jak i Märklin/Trix) wchodzą pod zderzaki (zwłaszcza przy długich wagonach) i wystające oczko potrafi zaczepić o zderzak. Tej wady nie mają typowe sprzęgi krótkie, jak "śledzie" czy sprzęgi Fleischmanna, gdzie sprzęg jest dość płaski. Z kolei przy tradycyjnych sprzęgach oczkowych, bez KKK, sprzęgi nie są połączone na sztywno, lecz przegubowo i nawet na ciasnym łuku sprzęgi nie wchodzą pod zderzaki.