• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sprzęgi - rodzaje, montaż i opis

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.359 544 30
wygląda to na śledź Fleischmanna
To jest sprzęg Fleidchmanna, a jeżeli Fleischmann, to nie "śledź". "Śledziami" potocznie nazywamy krótkie sprzęgi Roco, ponieważ są wąskie i długie. Nie mam pewności, czy to akurat produkt o numerze 386515, ale to nie ma znaczenia, ważne, że jest to krótki sprzęg systemu Fleischmanna.
 
Reakcje
43 4 0
Przy wcześniejszym hobby nie zadawałem tylu pytań ;) Przejrzałem cały wątek, ale nadal nie wiem jaki to sprzęg, pochodzi z wagonu firmy Liliput. Umieszczony w standardowym gnieździe z kks. W ogóle to w całym posiadanym do tej pory taborze chciałbym powymieniać (ujednolicić) sprzęgi. Najmniejszy promień łuku po jakim loki i wagony jeżdżą to R3 ( na bocznicach) oraz R6 i większe. Myślałem o krótkich z Piko, ewentualnie krótkich Fleishmanna. Tory "główne" bez spadków, jedynie nachylone jest odgałęzienie prowadzące na bocznice ok 4%. na długości ok 2m.
WP_20211114_003.jpg
WP_20211114_006.jpg
WP_20211114_007.jpg
WP_20211114_004.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.359 544 30
nadal nie wiem jaki to sprzęg, pochodzi z wagonu firmy Liliput
To jest chyba firmowy krótki sprzęg Liliputa. Od jakiegoś czasu Liliput stosuje takie sprzęgi w swoich modelach. Ostatnio także Piko wprowadziło swój krótki sprzęg, więc wybór się powiększa. Sęk w tym, że te sprzęgi nie są ze sobą kompatybilne. Ale dobrze, że przynajmniej gniazda są znormalizowane, więc zawsze można wymienić sprzęg na inny. ;)
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.545 497 107
No właśnie, widzialem już ten film wcześniej. Największe wątpliwości mam z tym zaginaniem po włożeniu w gniazdo. Czy to wytrzyma duży ciężar?
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.975 140 3
Też się zastanawiam nad tym. Mi się natomiast nie podoba że jedna blaszka wisi. Myślałem że obie się jakoś daje zaczepić za hak. Kwestia tego zginani w KKS też mnie zastanawia. Tutaj lepiej jakby spece od blaszek się wypowiedzieli.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.433 39 7
Fajne, pomysłowe DIY, ale widzę 3 problemy:
- powtarzalność wykonania (ręczne zginanie) i co za tym idzie - pewność połączenia wagonów
- trwałość w czasie
- ścieranie się farby (sprzęg będzie świecił blaszkami z czasem)
 

BaFe

Użytkownik
Reakcje
43 5 0
A ja mam problem z demontażem sprzęgów w EU07 Schlesienmodelle. Chcę wyjąć śledzie a wmontować oczkowe. Rozumiem że trzeba zgiąć te kawałki plastiku pęsetą i pociągnąć sprzęg do siebie. Tyle że sprzęg nie wychodzi. Czy jest możliwe że on jest zblokowany w jeszcze jednym miejscu? Na spodzie gniazda jest milimetrowy otworek z kawałkiem plastiku osadzonym wewnątrz. Czy to też blokuje sprzęg?
 

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 0 0
Dzisiejszy wpis to głównie podziękowanie dla kolegi @4Rings, który stworzył model 3D adaptera NEM i info na ten temat wrzucił tu na forum.
Wczoraj wydrukowałem jeden z wariantów a dziś mogłem wyjąć z moich dwóch starych brankardów ten złom:
20250130_144923.jpg
i zastąpiłem go tymi czterema wydrukami:
20250130_143958.jpg
Tak to wygląda po instalacji i założeniu śledzia Roco:
20250130_144616.jpg 20250130_144713.jpg
A tak już na torach z innym wagonem z oryginalnym złączem KKK:
20250130_144844.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Podobne wątki