• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Reakcje
16 0 0
Niestety w gazecie widzę tylko taką samą zlewającą się plamę, szerzą u góry, węższą u dołu. Nic nie mogę przeczytać. Numeru rumuna też nie mogę przeczytać. Myśłałem, że któś może zorientuje się np. po wieżach widocznych na horyzoncie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.841 621 30
Też mam ten numer i faktycznie, numeru na słupku nie bardzo widać, może 19, ale bez żadnej gwarancji. Dolnej cyfry zupełnie nie potrafię odgadnąć. Za to numer "rumuna" to może być 25. Pierwszej cyfry jestem prawie pewien, druga to może też być 6, 8 albo 9. Byłoby śmiesznie, gdyby to było 20.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
111 8 2
Na 100% to nie jest Jawor, szlak znam tam dość dobrze i nie przypominam sobie dwóch torów o takiej charakterystyce, a jeśli nawet byłby po rozbiórce, to w pobliżu nie ma takowego wiaduktu, po za tym za wyjazdowymi za stacją i dalszym na szlaku, no właściwie już bocznicy w kierunku ładowni Gniewków. Bardziej byłbym skłony myśleć o szlaku za Świdnicą, w kierunku Kamieńca. Mogą to być okolice nawet Nysy, Prudnika.
 

bankier9a

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 9 4
Zdjęcie "Ekspres z Katowic do Warszawy. Nazwisko autora zdjęcia Breton" - zastanawiam się, gdzie ono zostało poczynione? Układ cieni rzucających przez fotografowane postaci moim zdaniem wyklucza Katowice (pociąg odjeżdża w kierunku wschodnim więc słońce z północy raczej nie wchodzi w grę). Jakie są Wasze opinie?
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
111 8 2
No nie wiem, ja latać nie umiem, może autor coś opracował ;) Ja bym nawet odważył się stwierdzić, że to zdjęcie mogło zostać wykonane po za tymi regionami Podsudeckiej, a nawet dolnego śląska. Rumuny początkowo wędrowały sobie z pośpiechami po całej Polsce. Nawet są opisy składów "na rumunach" z Wrocławia do Warszawy, nawet znany jest numer jednej z maszyn :) Naprawdę, zdjęcie mogło zostać wykonane wszędzie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.841 621 30
Zdjęcie "Ekspres z Katowic do Warszawy. Nazwisko autora zdjęcia Breton"
W podpisie nie ma mowy o tym, że jest to pociąg z Katowic do Warszawy, a tylko, że szybkie połączenia "między Katowicami a Warszawą" są realizowane przez elektryczne zespoły trakcyjne. Wszystkie podpisy w artykule są bardzo ogólne i nie odnoszą się bezpośrednio do konkretnej sytuacji przedstawionej na zdjęciu. Ta fotografia mogła być zrobiona w Katowicach po przyjeździe porannego pociągu z Warszawy.
 

bankier9a

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 9 4
Opisu nie znam gdyż nie miałem okazji zapoznać się z periodykiem. A teza, że to pociąg który przybył ze Stolicy do mnie przemawia.

ps. a kilka informacji o tym składzie mogę prosić?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.841 621 30
ED70, dawniej E58, produkcji NRD (Görlitz). 2 sztuki kupione w 1958 r. i dość szybko wycofane z normalnej eksploatacji. Było o nich już na forum.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.593 74 0
Pierwsze to oczywiście Warszawa Ochota a na drugim planie jeszcze czynny w tamtym okresie dworzec Warszawa Główna.
Natomiast na pierwszym planie widzę wagon EN80-13s, ale zdegradowany do roli wagonu doczepnego.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.841 621 30
Z Prabut w kierunku Iławy to raczej pociąg z Gdyni do Warszawy. Ale przede wszystkim ciekaw jestem jak kolega Hoart zobaczył na słupku hektometrowym napis "Prabuty".
 

Podobne wątki