• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
3.298 64 5
#61
Ryfle ogólnie wzmacniały konstrukcję nadwozia ,w SP45 zastosowano je np.po zmianie nadwozia na samonośne . Była to taka nasza specjalność ,choćby w wagonach osobowych np 43A i późniejszych odmianach .W innych krajach stosowana głównie w taborze towarowym.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.927 624 30
#62
Ryfle jako sposób na wzmocnienie cienkich blach to pomysł stary jak inżynieria i stosowany na całym świecie, nie tylko w kolejnictwie. Nie wiązalbym jego stosowania w naszym taborze tak bezpośrednio z importowanymi ze Szwecji zespołami, chociaż jakiś wpływ mogło to mieć.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.247 7 0
#63
Panowie nie "chodzi" o to kto i kiedy WYMYŚLIŁ ryfle w inżynierii na świecie - TYLKO kiedy i na czym pojawiło się to wzmocnienie na naszym taborze lub produkowanym dla nas i w takim razie wygląda na to ,że na taborze PKP po raz pierwszy pojawiły się w EW54 teraz tylko przydałoby się dociec , czy było to zalecenie naszych inżynierów czy Szwedzi to zastosowali i od tamtej transakcji (EW54)zagościły u nas na dobre - więc jak to było z tymi ryflami na PKP?
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.663 60 3
#64
Hoart napisał(a): ↑
Kolego Szwed1978 - znakomite materiały !!! - proponuję Tobie pójść za ciosem i spróbowac wytropić jaki to statek przytransportował ze Szwecji EP03
Postaram się ale nic nie obiecuje

Na 99 % EP03 i EW54 do Polski trafiły w ten sposób dużo prostszy rozładunek a promy w latach 50 - 60 smigały regularnie
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/4326
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/5732
Po uruchomieniu połaczeń promowych nikt nie bedzie sie bawił wyładunkiem lokomotyw dżwigiem a co za tym idzie nie jest to taka sensacja i takie spektakularne
 
Ostatnio edytowane:

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.610 27 0
#68
Dawno temu przęsło zwodzone na tym moście miało zasilanie. Z tego co pamiętam liczne awarie zastosowanego rozwiązania spowodowały, że przestano je naprawiać. W efekcie, każdy przejeżdżający pociągi (m.in. wszystkie EN57 zmierzające do i z Gryfina, Zielonej Góry itd.) musi się na tyle rozpędzić, żeby przejechać ten odcinek z opuszczonymi pantografami.

Ten filmik jest świetny z tego względu, na fakt iż rzadko się spotyka na tym moście pociągi towarowe.(y)

Most znajduje się między stacjami Szczecin Podjuchy, a Szczecinem Port Centralny. Pociągi towarowe jadące "nadodrzanką" najczęściej jadą dłuższą trasą Szczecin Podjuchy - Szczecin Zdroje - Szczecin Dąbie (oblot składu - zmiana kierunku jazdy) - znowu Szczecin Zdroje - Szczecin Port Centralny.
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
172 1 0
#70
http://www.parowozy.pl/skansen/spalinowe/ST43.shtml
87071206.jpg

Lokomotywownia w Chabówce (obecnie teren Skansenu)-na pierwszym planie ST43-417. 12.VII.1987.
87071205.jpg

Lokomotywownia w Chabówce (obecnie teren Skansenu)-ST43-195. 12.VII.1987. Lokomotywa ta obecnie pracuje w Krzyżu, w kwietniu 2005 roku przywrócono jej malowanie z lat 1980tych.
87071201.jpg

ST43-195 (+EU07-231 "na haku") z pociągiem z Nowego Sącza do Chabówki pomiędzy stacjami Rabka-Zdrój a Chabówka. Odcinek ten zelektryfikowano dopiero 6lat później. 12.VII.1987.
Fotografie opublikowane dzięki uprzejmości Autora © Roelof Hamoen.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
399 5 1
#71
ST43 ciągnący EU07 z pociągiem Nowy Sącz - Chabówka ?????!!!!! Jakaś piramidalna bzdura! Raczej jest to jakiś pociąg dalekobieżny który, miał od Nowego Sącza być prowadzony elektrowozem do Tarnowa i dalej do Krakowa, ale pewnie z powodu jakiegoś wypadku i braku przejezdności na odcinku Stróże - Tarnów skierowano go drogą okrężną przez Chabówkę. Wtedy to jeszcze było możliwe!
 

Podobne wątki