• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.593 74 0
W latach osiemdziesiątych linie te obsługiwane były jednostkami z Nasielska.
Po chwileczce - poprawka.
MD Nasielsk obsługiwał linię do Zegrza, natomiast linia Legionowo-Tłuszcz była obsługiwana przez MD Tłuszcz.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
2 0 1
Z tego co jeszcze słyszałem do 1972 roku (do czasu elektryfikacji) na trasie Tłuszcz - Wieliszew - Legionowo - Warszawa Gdańska kursowały wagony motorowe. Jeżeli kursowały SN61 to musiały być pewnie z wagonami, ciekawe czy to były ryflaki?
 

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
Reakcje
282 0 0
Do 1972 roku połączenie z W-wy Gdańskiej do Tłuszcza było obsługiwane przez składy złożone z SN61 + jeden
lub dwa wagony typu 101A. W ostatnich miesiącach zdarzały się kursy prowadzone lokomotywą SM42. Z tego co pamiętam była to relacja W-wa Gdańska - Ząbki - Wołomin - Tłuszcz, ale trzeba by to sprawdzić w rozkładach jazdy z tamtych lat! Po 1972 roku wprowadzono EN57 z MD Nasielsk w relacji W-wa Gdańska - Zegrze. W dzień powszedni 1xEN57. W niedziele 3xEN57 w związku ze zwiększoną liczbą pasażerów jadących nad Zalew Zegrzyński. Od grudnia 1976 na trasie W-wa Gdańska - Nasielsk zaczęły pracować jednostki do wysokich peronów, czyli EW51/52, EW 53 i EW55
(jeden lub dwa składy po dwie jednostki, o ile dobrze pamiętam), w związku z tym, że wszystkie EN57 przekierowano do obsługi trójmiejskiej SKM po zmianie napięcia z 800V na 3000V. EN57 pojawiły się ponownie na przełomie lat 70. i 80., choć dalej można było spotkać np. EW53. W lipcu 1983 roku wracałem późnym pociągiem z Nasielska do W-wy Gdańskiej (przyjazd po północy) złożonym właśnie z jednostek EW53. Epizod z udziałem EW55 był bardzo krótki - trwał zaledwie 2-3 lata. Zdjęcia z EW51, EW53 na Gdańskim były już we wcześniejszych wątkach, więc nie będę ich powtarzał. Jeżeli ktoś z Szanownych Kolegów ma jakieś inne dane, to bardzo proszę o skorygowanie tych informacji.
 
Reakcje
2 0 1
Pytanie dla tych którzy pamietają rok 1995: Ile w tym roku na początku na stanie lokomotywowni Warszawa Ochota mogło być EZT EW55 bo to był ostatni rok w którym eksploatowano te zespoły w WWK i dokąd najczęściej kursowały w ostatnim okresie? Ostatnie zespoły zakończyły eksploatację w kwietniu 1995 roku a potem już tylko były EN57...
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
882 9 4
Pytanie dla tych którzy pamietają rok 1995: Ile w tym roku na początku na stanie lokomotywowni Warszawa Ochota mogło być EZT EW55 bo to był ostatni rok w którym eksploatowano te zespoły w WWK i dokąd najczęściej kursowały w ostatnim okresie? Ostatnie zespoły zakończyły eksploatację w kwietniu 1995 roku a potem już tylko były EN57...
W połowie lat 90-tych w okresie letnim kursował pociąg w rel. Pruszków - Zegrze lub Tłuszcz przez W-we Wole i W-we Gdańską. Niestety stacji końcowej nie pamiętam bo wysiadałem z niego na Gdańskiej. Skład pojedynczy EN57 lub EW55 żółto-granatowy. Miał pełne zgarniacze i jakiś emblemat na ścianie czołowej nalepka lub herb. Miałem wtedy jakiś 10 lat i tyle tylko pamiętam.
 
Reakcje
2 0 1
Czy na trasie Kołobrzeg - Koszalin w latach sześćdziesiątych, siedemdziesiątych i osiemdziesiątych aż do elektryfikacji szlaku w 1988 roku, wagony SN61 jeździły w podwójnych skladach czy z wagonami i jakie mogły być składy?
 
Reakcje
2 0 1
Pytanie do znawców: Czy pociągi relacji Łódź Kaliska - Płock i z powrotem były prowadzone zespołami EN57 w podwójnym składzie czy pojedyncze bo co do pociągów z Kutna do Płocka i z powrotem na pewno pojedyncze. A z Warszawy potrójne. Czy ktoś coś wie?
 
Reakcje
103 0 0
Kilka słów na wstępie...
Nie wiem czy słusznie robię,publikując tą w dodatku nie swoją fotografie,ale innego wyjścia chyba nie mam.Kiedyś przypadkowo znalazłem gdzieś na FB wspomniany obrazek,bez jakichkolwiek informacji. Fotografia jest na tyle interesująca,że przedstawia lok. S-200 z Huty Lenina,gdzieś na PKP. No właśnie może Szanowne Grono pomoże rozwikłać historie tego niesamowitego dokumentu ? Może sam autor posiada więcej ujęć tej lokomotywy?
1025456_579947248693606_1106730950_o.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.593 74 0
Patrząc na tablicę rejestracyjną wózka akumulatorowego (KRD), który raczej za daleko nie odjechał, sądzę, że zdjęcie zostało gdzieś na terenie Krakowa.
 
Reakcje
103 0 0
Też z początku byłem tego zdania,że to mogło być w Krakowie Prokocimiu na terenie szopy(zasugerowałem się kładką na torami w tle),jednakże ten ST44 nie pasuje to tej układanki,i to jeszcze z żółtym czołem..
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
399 5 1
Jak wyżej!!!! Kolega na zdjęciu był pracownikiem Lokomotywowni w Krakowie Prokocimiu. Część torów w stacji Kraków Prokocim nie miała sieci trakcyjnej co widać, np tor na którym stoją lokomotywy, po za tym przed tym S200 też jest jakaś lokomotywa i może to był grupa lokomotyw z lub do zakładów naprawczych.
 
Od kiedy do Przemyśla zaczęły przyjeżdżać szerokotorowe lokomotywy elektryczne WŁ10 prowadzące pociągi z Odessy, Lwowa, Kijowa z tego co wiem to rok 1994, ale nie wiem który miesiąc. Chodzi o odcinek szerokotorowy Medyka - Przemyśl. Ktoś coś z was wie?
 
Reakcje
2 0 1
Pytanie do znawców:
Czy w latach dziewięćdziesiątych pociągi relacji Bydgoszcz Główna - Nowa Wieś Wielka przez Prądocin i z powrotem kursowały po południu w podwójnym składzie EN57 gdyż pamiętam że wieczorne prowadzone były pojedynczym EZT. Ktoś coś z Was pamięta jak to wyglądało?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.838 618 30
Kolegę Krzysztofa proszę o niezamieszczanie identycznych wpisów w kilku tematach. Rozumiem, że Kolega chciałby uzyskać odpowiedź na swoje pytanie i zadaje je wszędzie, gdzie się da, ale powoduje to bałagan. Jeżeli ktoś odpowie w jednym wątku, a ktoś inny w drugim, trudno będzie prowadzić dyskusję. Dlatego wszystkich odpowiadających na to pytanie proszę u wpisy w równoległym temacie dotyczącym EN57.
http://forum.modelarstwo.info/threads/elektryczny-zespół-trakcyjny-en-57.672/#post-753976
Ewentualne wpisy tu będą przeniesione do tamtego tematu.
 

Podobne wątki