Do 1972 roku połączenie z W-wy Gdańskiej do Tłuszcza było obsługiwane przez składy złożone z SN61 + jeden
lub dwa wagony typu 101A. W ostatnich miesiącach zdarzały się kursy prowadzone lokomotywą SM42. Z tego co pamiętam była to relacja W-wa Gdańska - Ząbki - Wołomin - Tłuszcz, ale trzeba by to sprawdzić w rozkładach jazdy z tamtych lat! Po 1972 roku wprowadzono EN57 z MD Nasielsk w relacji W-wa Gdańska - Zegrze. W dzień powszedni 1xEN57. W niedziele 3xEN57 w związku ze zwiększoną liczbą pasażerów jadących nad Zalew Zegrzyński. Od grudnia 1976 na trasie W-wa Gdańska - Nasielsk zaczęły pracować jednostki do wysokich peronów, czyli EW51/52, EW 53 i EW55
(jeden lub dwa składy po dwie jednostki, o ile dobrze pamiętam), w związku z tym, że wszystkie EN57 przekierowano do obsługi trójmiejskiej SKM po zmianie napięcia z 800V na 3000V. EN57 pojawiły się ponownie na przełomie lat 70. i 80., choć dalej można było spotkać np. EW53. W lipcu 1983 roku wracałem późnym pociągiem z Nasielska do W-wy Gdańskiej (przyjazd po północy) złożonym właśnie z jednostek EW53. Epizod z udziałem EW55 był bardzo krótki - trwał zaledwie 2-3 lata. Zdjęcia z EW51, EW53 na Gdańskim były już we wcześniejszych wątkach, więc nie będę ich powtarzał. Jeżeli ktoś z Szanownych Kolegów ma jakieś inne dane, to bardzo proszę o skorygowanie tych informacji.