Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
https://www.bazakolejowa.pl/timetables/87/662-57ad75114b20b.jpg https://www.bazakolejowa.pl/timetables/87/664-57ad75114b8eb.jpg
Na podstawie rozkładu jazdy chciałbym o coś zapytać: Pociąg który przyjeżdżał z Grudziądza do Laskowic o godz. 14:58 i ten który jechał z Laskowic do Grudziądza o 15:12 to to był ten sam pociąg czy dwa różne? Liczę na Waszą pomoc bo mam wątpliwości czy to był ten sam czy dwa różne. O ile też wiem to pociąg był prowadzony przez SP42 ze składem dwóch wagonów Bonanz lub Bip...
Witam
Po przeczytaniu całego wątku (oprócz kłótni) przypomniałem sobie o starych fotografiach jakie mam.
Ja znalazłem w albumie moje zdjęcia robione w Lublinie w 1991 roku, to była sobota i niedziela kiedy odbywał się Air Show w Świdniku. Wydaje mi się, że był to okres wakacji. Zdjęcia może nie są najwspanialsze (wykonane aparatem Smiena 5M) ale już chyba historia. Nie mam skanera więc są to zdjęcia starych zdjęć.
A w 2016 roku takie brutto (sezonowy pociąg) ciągnęła pojedyncza EU07 i kolega łapie opóźnienie bo lokomotywa nigdy nie dochodzi z takim obciążeniem do rozkładowej prędkości.
A propos zastępstwa EU07, a może raczej jej pracy z bardzo ciężkim składem pasażerskim. Proszę porównać możliwości tych lokomotyw dla prędkości 120 km/h. Paradoksalnie najsłabiej wypada właśnie EU07. Oficjalnie mówiono o obciążeniu 650 t. Dla porównania 102E (EP08-001, 006-015) przy 120 km/h radzi sobie ze składem 850 t. Dwie EP05 z 16 wagonami przy 140 km/h to też nie jest żaden specjalny wyczyn.
Charakterystyka lokomotywy EU07
Charakterystyka lokomotywy EP05
Wykres osiągania prędkości 140 km/h dla lokomotywy EP05
Próbowano ze zwyklej dwuczłonowej ET40 zrobić ekspresową EP40, czyli jakby parę EP05. Ciekawe zatem, że skoro EP08 jeździły parami, to nie próbowano zrobić jakiejś EP dwuczłonowej wykorzystując rozwiązania z EP08. W każdym razie nie spotkałem się chyba z informacją, że były takie pomysły.
Skąd wiadomo, że to 076, jeśli nie widać na zdjęciu numeru? Często zdarzają się zdjęcia błędnie podpisane, nawet jeśli numer maszyny idzie na nich odczytać. Ta brązowa SM31 z prawej to chyba 012.....