• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja SM42 zestaw konwersyjny

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
3.195 10 1
#81
Dzięki pomocy kolegi z forum zestaw blaszkowy został jeszcze zmodyfikowany i zapewni możliwość konwersji na niskie numery. Tzn te, które nie posiadały jeszcze w przedniej części przedziału maszynowego chłodnicy żeberkowej. Ponad to dodano jeszcze jedne drzwi z kratkami do przedziału elektrycznego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.489 552 30
#85
A może jeszcze dodać do zestawu blaszek uchwyty do przyszłego trzeciego reflektora?
Ale ten "zestaw konwersyjny" jest przeznaczony do przerobienia modelu Piko na starszą wersję oryginału, a jak na razie wszystkie modele SM/SP/SU42 Piko mają ten trzeci reflektor fabrycznie. Dodawanie w zestawie blaszek tych uchwytów nie ma więc większego sensu, bo wymagałoby najpierw usunięcia fabrycznego trzeciego reflektora. Nie mówiąc już o tym, że nie był to raczej uchwyt "do przyszłego trzeciego reflektora". Gdy podjęto decyzję o wyposażeniu lokomotyw w górny reflektor wbudowywano go w pudło lokomotywy, a nie wieszano na haku.
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.258 69 6
#86
Ja mam w planach kilka przemysłowych wersji, mam już nawet jedno pudło ze spiłowanymi reflektorami i zatrzymałem się właśnie na tym uchwycie.
Mi się na pewno przydadzą.
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
#88
Ale ten "zestaw konwersyjny" jest przeznaczony do przerobienia modelu Piko na starszą wersję oryginału, a jak na razie wszystkie modele SM/SP/SU42 Piko mają ten trzeci reflektor fabrycznie. Dodawanie w zestawie blaszek tych uchwytów nie ma więc większego sensu, bo wymagałoby najpierw usunięcia fabrycznego trzeciego reflektora. Nie mówiąc już o tym, że nie był to raczej uchwyt "do przyszłego trzeciego reflektora". Gdy podjęto decyzję o wyposażeniu lokomotyw w górny reflektor wbudowywano go w pudło lokomotywy, a nie wieszano na haku.
Wydaje mi się, że tak wychodziły z fabryki pierwsze egzemplarze. https://transinfo.pl/inforail/preze...m-malowaniu-w-najblizsza-sobote-_more_116766/ I tutaj właśnie powiesili reflektor ,,na haku". Mnie interesuje epoka IIIc, więc trzeci reflektor u mnie wyleci.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.283 88 0
#90
O, super. A można będzie załapać się na sam ten element, bez całej reszty? Moim celem jest konwersja SM42-546 ep. IVc na SM42-542 ep. IVa. Nie potrzebuję nowej (czy raczej starej) ramy ani wózków.

Z tym, że na zdjęciach z początku lat 70-tych wygląda to nieco inaczej:

1645141175047.png



Przy okazji, jeżeli ktoś z Kolegów ma doświadczenie ze zmywaniem oryginalnej farby PIKO, poszukuję porady w tym zakresie.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.489 552 30
#91
Wydaje mi się, że tak wychodziły z fabryki pierwsze egzemplarze. https://transinfo.pl/inforail/preze...m-malowaniu-w-najblizsza-sobote-_more_116766/ I tutaj właśnie powiesili reflektor ,,na haku".
Rzeczywiście, pierwsze egzemplarze wychodziły bez trzeciego reflektora. Ale na zdjęciu tej w historycznym malowaniu nie widzę, żeby cokolwiek montowano na haku. Jeżeli dodanie tego elementu na płytce z elementami do przeróbki nie stanowi problemu to może faktycznie warto to dodać dla tych, którzy zdecydują się na usunięcie górnego reflektora. Taka wersja na PKP funkcjonowała co najmniej do końca lat 70. XX wieku, bo nie wszystkim lokomotywom dodano górne światło od razu (być może nawet na PKP były nawet takie, które nigdy go nie dostały).
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 5 2
#93
Rzeczywiście, pierwsze egzemplarze wychodziły bez trzeciego reflektora. Ale na zdjęciu tej w historycznym malowaniu nie widzę, żeby cokolwiek montowano na haku. Jeżeli dodanie tego elementu na płytce z elementami do przeróbki nie stanowi problemu to może faktycznie warto to dodać dla tych, którzy zdecydują się na usunięcie górnego reflektora. Taka wersja na PKP funkcjonowała co najmniej do końca lat 70. XX wieku, bo nie wszystkim lokomotywom dodano górne światło od razu (być może nawet na PKP były nawet takie, które nigdy go nie dostały).
Obecnie SM42-003 posiada "dowieszony" reflektor.
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=62568

Z kolejowych plotek słyszałem iż ten wieszak właśnie w tym celu został zaprojektowany.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.489 552 30
#94
Obecnie SM42-003 posiada "dowieszony" reflektor.
Z kolejowych plotek słyszałem iż ten wieszak właśnie w tym celu został zaprojektowany.
No to już takie trochę na siłę dostosowywanie do obecnych przepisów. Oryginalnie nie przewidywano wieszania trzeciego reflektora na takim uchwycie. Jeszcze do niedawna nie było obowiązku stosowania trzech świateł jako sygnału Pc 1 i budowane w latach 60. i 70. lokomotywy SM30 i SM42 trzeciego światła nie miały, podobnie, jak ezt i wagony silnikowe. Trzeci reflektor zaczęto montować pod koniec lat 70. i nie wieszano ich na żadnych hakach.
 

Podobne wątki