• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

skład osobowy DB Intercity

OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#84
Właśnie dlatego wrzuciłem tę fotkę. Ale coraz bardziej odchodzimy od tematu, może czas założyć osobny wątek?
Nie mam nic przeciwko temu a wręcz ciesze się ze jest takie zainteresowanie i być może grono miłośników kolei niemieckich się powiększy.

Nie jest aż tak daleko od tematu Panie Andrzeju. Ja coś czuję, że autorowi podoba się ścieżka, którą go poprowadziliśmy ;)
Ścieżka jest taka iż w poniedziałek przychodzą pozostałe 3 wagony, następnie pozostają tylko negocjacje odnośnie ostatniego wagonu restauracyjnego, i stopniowa wysyłka zestawu do montażu oświetlenia:), po tym wszystkim zakup loko ( jako że jestem też głową rodziny potrzebuje trochę czasu aby wygospodarować większa kwotę na loka)

Wracając do modelu to taki przelot IC jak na tym zdjeciu z makiety musi genialnie wyglądać. Na pełnej szybkości :)
Byc może kiedyś będę miał okazje zaprezentować ten składzik jeżeli oczywiście ktoś mnie wpuści miedzy PKP, albo odwiedzę was z synkiem na warsztatach BGM.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.585 558 30
#85
OK, cieszę się, że się Wam podobają nasze dywagacje. Na razie reasumując powiem, że moim zdaniem do tych wagonów (z fioletowym paskiem) najbardziej pasują lokomotywy w barwach Orientrot, najlepiej typowe dla pociągów IC, czyli BR103 lub 120. Wprawdzie do pociągów IC zatrudniano też inne maszyny, ale ja lubię typowe zestawienia. Ktoś może powiedzieć, że w rzeczywistości najczęściej zdarzały się mieszaniny taboru w różnych barwach. To prawda, jest bardzo dużo zdjęć pociągów IC z wagonami kremowo-czerwonymi, jasno szaro-czerwonymi z paskiem fioletowym i bez, a nawet jeszcze innymi, prowadzonych np. lokomotywą granatową, ale osobiście na makiecie wolę skład jednolity.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#86
Tym bardziej Panie Andrzeju iż każdy wagon pomimo tych samych barw jest inny: są trzy 2 klasy przedziałowe i bez, dwie 1 też przedziałowe i bez, oraz 2 klasa z bagażowym i retaurant.
Dokładny układ
2 x 1 klasa, restauracyjny, 3 x 2 klasa, 2 klasa z bagażowym na zakończenie składu.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#87
Między rokiem 1979 a 1988 zasadniczo wszystkie niemieckie pociągi Intercity były niejednolite kolorystycznie. Inaczej malowane były wagony 1 klasy (weinrot/beige) a inaczej wagony 2 klasy (blau/beige). Do wyjątków należały sytuacje, kiedy do pociągów tych włączano wagony Am203 w malowaniu blau/beige a nawet kobaltblau.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
#89
Gratuluję KSK 1982 wytrwałości w zestawieniu całego składu, wisienką na torcie będzie lokomotywa!

Co do tej BR111, to bardzo fajna lokomotywa ale na pociąg regionalny, wiele maszyn jeździ do dziś , jak przyjdzie kolejna partia BR146 a później BR147 to nadejdzie ich kres.
Co do BR103 to w codziennym ruch do dziś są trzy, dwie w kremowo - bordowym i jedna w nowej odsłonie u prywaciarza rail adventure. W ruchu codziennym możemy jedną spotkać jadącą w godzinach popołudniowych ze Stuttgartu do Frankurtu ciągnie IC. Ta prywatna ciągnie najczęściej nowe lokomotywy Bombardiera czy Siemens'a.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#90
A poniżej mały smaczek który udało mi się znaleźć i chyba będzie podstawa mojego pierwszego modułu szlakowego a obecnie tapeta:) :
k2_61167-9984ac1ae.jpg




Wracając do modelu to taki przelot IC jak na tym zdjeciu z makiety musi genialnie wyglądać. Na pełnej szybkości
:)
Polecam:

A to prezentacja tego co się już nazbierało:
IMG_0005.JPG
IMG_0006.JPG
IMG_0007.JPG
IMG_0008.JPG
IMG_0009.JPG
IMG_0010.JPG
IMG_0013.JPG
IMG_0014.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.585 558 30
#91
Fajny skład, brakuje jeszcze tylko restauracyjnego. Szkoda tylko, że poza pierwszą fotką wagonu Apmz, pozostałe zbliżenia wagonów są nieostre:(. A zdjęcie prawdziwego składu super, choć lokomotywa w tym malowaniu nie bardzo pasuje. Ja do takich maszyn

IMG_6961a.jpg


mam takie wagony - to moje ulubione malowanie DB:

IMG_6953a.jpg
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#92
Ten dolny to klasyczny TEE a górnemu IC brakuje drugiej klasy, chyba że to sprzed 1979 r.

P.S.
O ostrości było do Kolegi KSK 1982 ale ubiegł mnie Pan, więc zmieniłem treść wpisu.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.585 558 30
#93
To nie kwestia ostrości, tylko rozmiaru zdjęcia, są dość mocno wykadrowane i zmniejszone do rozmiaru, akceptowanego przez forum. Ale fakt, że zrobić dobre zdjęcia w takich warunkach nie jest łatwo.

Ale jak jest dobre oświetlenie, to wychodzi tak (tu coś dla kolegi KSK 1982, model LIMA, ale nie z mojej kolekcji).

IMG_9286.JPG
IMG_9359.JPG


Ten dolny to Rheingold z połowy lat 1970-tych, ten górny to też Rheingold, z połowy 1980-tych; do końca (1986) jeździł tylko z 1 klasą.

PS. Sprostowanie: ostatni Rheingold pojechał 30 maja 1987 roku, nie 1986.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#94
W dobie aparatów w telefonie zapomniałem już jak to jest z prawdziwym stad taki efekt, jak będę miał więcej czasu to postaram się dodać coś lepszego, ta 215 tylko chwilowo dla efektu. Za to Pana składu to tylko pozazdrościć Gratuluje Kolekcji
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.585 558 30
#95
Pozazdrościłem kolegom i jak trafiła się okazja, to nie powstrzymałem się i parę takich wagoników. Wszystkie to wyrób Roco, a że cena naprawdę była atrakcyjna, to wziąłem wszystkie 9 wagonów, jakie miał sprzedający, w tym bagażowo-osobowy. Każdy wagon jest inny, a jeżeli są dwa tego samego typu, to mają różne numery. Ten dwójko-bagaż wprawdzie raczej nie jeździł w IC (ma V max = 160 km/h, a nie 200), ale jest ciekawy również dlatego, że tak pomalowanych było tylko kilka, a dwa z nich, w tym ten, którego mam model (z numerem ewidencyjnym 066), był widziany we wczesnych latach 1990-tych w Polsce. O tych wagonach pisał kolega Michał:
Wagon półbagażowy to Bdms273, pomalowany w barwy IC z przeznaczeniem obsługi relacji Berlin-Westerland. Wagon na wózkach MD36 bez dodatkowego wyposażenia a więc przystosowany do maksymalnej prędkości 160 km/h. Na wymienionej trasie w tamtych latach i tak nie jeździło się szybciej, niż 140km/h (prędkość maksymalna lokomotyw serii 218).
Teraz trzeba szukać pasującej do tego lokomotywy, najlepiej BR120 w barwach orientrot. Zdjęcia zrobione na szybko, bez dobrego oświetlenia.

IMG_0729a.jpg
IMG_0732a.jpg
IMG_0733a.jpg
IMG_0736a.jpg
IMG_0737a.jpg
IMG_0738a.jpg
IMG_0739a.jpg
IMG_0740a.jpg
IMG_0741a.jpg
IMG_0742a.jpg
IMG_0744a.jpg
IMG_0745a.jpg
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#97
Tak się akurat składa iż bagażówka i bezprzedziałowa 1 klasa pojechały dzisiaj do Witkoima na montaż oświetlenia:), gdy przyjadą z powrotem to zamieszczę zdjęcia. 120 limy miałem już okazje zaprezentować w innym wątku, ostatnio taką z napisem innovationtechnik, na ebay wylicytowano za trochę ponad 200 zł ale w stanie idealnym, takim jak ta co przedstawiałem :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.585 558 30
#98
No a ja teraz szukam dokładnie takiej, jaką Kolega KSK pokazał w tamtym wątku. Ciągle pozostaję w IV epoce, ale niebezpiecznie zbliżam się do V.:eek:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.585 558 30
Na magistrali Berlin-Hamburg przed jej modernizacją i elektryfikacją widywało się również takie składy:
Nie tylko na tej, ale również, a może przede wszystkim, na linii Berlin - Hanower, na jeszcze niezelektryfikowanym i jednotorowym odcinku Magdeburg - Helmstedt. Ale ja jednak będę szukał BR120 DB.
 

Podobne wątki