• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sieć trakcyjna

OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
I doszliśmy do pierwszego łuku.
A co tam takiego zielonego stoi w tunelu? Flirt? Nie mogę też dostrzec na powiększeniu - czy przewód jezdny robisz podwójny? A jeżeli tak, to czy lutujesz oddzielne ramoiona odciągowe do oddzielnych przewodów. Czy pokazałbyś to połączenie z bliska? Jaka jest jego trwałość?
A w ogóle to wysyłam Ci "negatywa". Chować takie cuda na domowej makiecie, a nie włączać ich do zabawy na imprezach powinno być karane z urzędu.
 

jacol_placol

Aktywny użytkownik
Reakcje
432 17 2
W tunelu mają postój Koleje Mazowieckie. A metoda robienia trakcji u mnie będzie taka jak kiedyś przedstawiałem. Nie będzie odcinków zaczepianych na wysięgnikach słupów. Będzie rozwieszenie od kotwy do kotwy 4 do 5m.
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Helouł.
Przepraszam za jakość zdjęć ale chciałbym pokazać dwie rzeczy. Po pierwsze porównanie polonizowanego Viessmanna (za ogrodzeniem) i rozszerzonego Madzia2 (przed ogrodzeniem).
Madzia2 z drutami.jpg


Oraz możliwości jakie daje Nikodema05. Tu pół bramki elektrycznej sieci trakcyjnej - w głębi Viessmann polonizowany dźwigarem Ostbahna, a na pierwszym planie - przycięta do pół-bramki bramka Nikodema05.
Naprawdę jest na czym zawieszać sieć.
Nikodema05 z drutami.jpg
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Dziękuję za miłe słowa. Mamy wielkie możliwości budowy sieci dzięki naszym producentom. Czas zakasać rękawy innym modularzom. Szkoda tylko że nie umiem stworzyć dobrej scenerii. Niestety moje umiejętności są mocno limitowane i choć mówi się, że trening czyni mistrzem, to chyba nie jest tak do końca. Potrzebny jest jeszcze talent. Dlatego proszę o to, aby inni również zaczęli budować moduły pod siecią. Nasze elektrowozy zasługują na to> :) . Gorzej niż u mnie być nie może, a to co jest u mnie niektórym się podoba ;-)
Żeby nie klepać tylko w klawiaturę, pokażę jeszcze jedno zdjęcie, które mnie osobiście bardzo ucieszyło. Z powodu awantury z Kolegą Gawrylukiem o oszczędności w zużyciu słupów i zmniejszenie pracochłonnego zawieszania sieci na wysięgnikach (on uważa że nie należy oszczędzać i nie wolno wydłużać odstępów między słupami, ja się upieram żeby wykorzystać sztywność podwójnego przewodu jezdnego jaki stosujemy nad wszystkimi torami i maksymalnie wydłużać odstępy między słupami), potajemnie zachęciłem brygadę Energetyki do odsunięcia od siebie punktów zawieszenia sieci do 51cm. Dało to oszczędność jednego słupa na tym odcinku, a że jest to tor wyjazdowy z lokomotywowni, to jest tam dwudziestka i szanse na uszkodzenia są niewielkie. Następnie poprosiłem jednego z kolegów podpinających się pod "Narew" aby zatrzymał się na samym środku "przęsła" sieci. Mimo braku naprężenia sieci (oczywiście przy jednej sprężynie w odbieraku) uniesienie nie przekroczyło 3mm, a wyboczenie nie wystąpiło w ogóle. Jeszcze nie wiem co na to Gawryluk ;-) .
MASZYNIŚCI ELEKTROWOZÓW! NACISKAJCIE NA MODULARZY ABY CI WRESZCIE WYPROWADZILI PRZYNAJMNIEJ CZĘŚĆ MODUŁÓW Z EPOKI TRAKCII SPALINOWEJ I PAROWEJ. Przecież parowozy jeździły także po stacjach z drutem (przez lata np. w Rzeszowie).
Ważne zdjęcie 2.jpg
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.891 129 86
Ale chyba ONe to szczęśliwe nie byli (energetycy i załogi parowozów). Jedne musiały uważać na wysokie napięcie w sieci (Høyspenning livsfare!) przy pracy na tendrze i parowozie. A drugie narzekały na tlenki siarki i azotu osadzane na sieci.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 19 9
MASZYNIŚCI ELEKTROWOZÓW! NACISKAJCIE NA MODULARZY ABY CI WRESZCIE WYPROWADZILI PRZYNAJMNIEJ CZĘŚĆ MODUŁÓW Z EPOKI TRAKCII SPALINOWEJ I PAROWEJ.
Postawić słupy na module jest relatywnie prosto. Rozwiesić sieć już dużo trudniej, szczególnie jeśli mamy różne moduły różnych twórców.
Ale największą zmorą jest chyba obsługa takiego "zasieciowanego" modułu. Ani nie ma jak szyn wyczyścić, ani jak wagony rozprzęgnąć. O ewentualnym wstawianiu wykolejownego taboru w ogóle nie ma co mówić.
Może w H0 jest nieco prościej (bo ręka proporcjonalnie mniejsza), ale u nas, w TT, sieć kompletnie nie wypaliła, choć mieliśmy kilku pasjonatów drutu.
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Ale chyba ONe to szczęśliwe nie byli ......
Co daje wspaniałe możliwości odgrywania scenek i pracy na takich modułach dla najbardziej "zakręconych" ;-)

(...) Ale największą zmorą jest chyba obsługa takiego "zasieciowanego" modułu. Ani nie ma jak szyn wyczyścić, ani jak wagony rozprzęgnąć. O ewentualnym wstawianiu wykolejonego taboru w ogóle nie ma co mówić.
Może w H0 jest nieco prościej (bo ręka proporcjonalnie mniejsza), ale u nas, w TT, sieć kompletnie nie wypaliła, choć mieliśmy kilku pasjonatów drutu.
Ja te utrudnienia dostrzegam, dlatego podczas imprez na które udało mi się zakwalifikować jeżdżą u mnie regularnie wagony czyszczące. Proszę także aby maszyniści przestrzegali wskazań semaforów i tarcz, dopasowując odpowiednio prędkość aby uniknąć wykolejeń. A jeżeli już dojdzie do wykolejenia, staramy się z właścicielem pojazdu szynowego (jeżeli tego sobie życzy) wspólnie go wkolejać. Wtedy właściciel dodatkowo chroni tabor, ja tabor i sieć. :) .
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.891 129 86
Monika (wystawca) pisze: "Uwaga. Nowy materiał i nowa technologia wykonania!". Ale co z tego wynika? Z metalu to nie jest. A te delikatne plasticzane wysięgniki się złamią od samego patrzenia :)
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Tak znam, to właśnie Nikodema05. Tych pół bramek nie wykorzystywałem, bo bazuję na Viessmannach z dźwigarami Ostbahn`a. A że robiłem zapasy przez lata kroczek po kroczku, to właściwie w chwili obecnej mam ich tyle ile potrzebuję (wykorzystuję je jako konstrukcje do zadań specjalnych czyli do zawieszania sieci przede wszystkim nad rozjazdami). Wydaje mi się, że ta półbramka raczej jest przeznaczona do budowy sieci bez jazd kontaktowych. Jak pisałem wcześniej, bramki Nikodema05 wymagają moim zdaniem wzmocnienia przy łączeniu słupa z dźwigarem. Jak troszkę nazbieram funduszów to skuszę się na tę półbramkę. Czyż to nie Ty Januszu nazwałeś mój oddział Energetyki zakładem wdrażającym eksperymentalne technologie ;-) .
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Michale, w ogłoszeniu jest napisane że "nowy material/nowa technologia". Więc jak nie Ty, to kto?
Jak to kto ? Ty Michale! Myślę, że przy Twoich umiejętnościach plastykowa faktura zamieni się w piękną naturalną, lekko podrdzewiałą stal - tak jak zmieniły się (urealniły) bramki KLUBY :)
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.891 129 86
Dialog z producentem/dystrybutorem:

09 KWI
- "co oznacza; "Nowy materiał i nowa technologia wykonania?""
16.56

- "Witam. Zmieniliśmy sprzęt na dokładniejszy i używamy lepszych materiałów dzięki czemu nasze produkty wyglądają lepiej".
- "Zajmujemy się produkcją dodatków do makiet od kilku lat."
16.57

- "Rozumiem, ze to jest z druku 3D UV?"
16:58

- "Nie"
- "Plastik".
17.01

Nie, wiem jak to wygląda z bliska bo nie miałem w ręku a trakcja to nie jest mój priorytet.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Chociaż teraz na forum nastąpił renesans trakcji parowej, to miłośnicy elektrowozów wciąż istnieją i szykują się na nowe lokomotywy. A przecież trzeba nimi gdzieś jeździć. A jak elektryfikować ekonomicznie? Tu zgodnie z tym co napisał w innym wątku @Hoart po licznych eksperymentach przedstawiam propozycje niskobudżetowych konstrukcji wsporczych i nośnych. Nie pokazuję tutaj jak to robić, bo akurat tego się wstydzę i mam świadomość słabego wzroku i ograniczonych zdolności manualnych, ale jakie konstrukcje sieci można zrobić korzystając z tego co mamy na rynku.
I na koniec zwyczajowa odezwa:
Maszyniści elektrowozów! Szansa, że piorun strzeli w odbierak i w ten sposób da energię dla silników Waszych lokomotyw elektrycznych jest nikła. Zadbajcie aby na modułach, po których jeździcie była sieć trakcyjna!
(Nie dotyczy posiadaczy lokomotyw "DualPower" lub ze spalinowymi silnikami dojazdowymi).
Rodzina konstrukcji nośnych 1.jpg

Rodzina konstrukcji nośnych 2.jpg
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.247 117 11
Chociaż teraz na forum nastąpił renesans trakcji parowej, to miłośnicy elektrowozów wciąż istnieją i szykują się na nowe lokomotywy. A przecież trzeba nimi gdzieś jeździć. A jak elektryfikować ekonomicznie? Tu zgodnie z tym co napisał w innym wątku @Hoart po licznych eksperymentach przedstawiam propozycje niskobudżetowych konstrukcji wsporczych i nośnych. Nie pokazuję tutaj jak to robić, bo akurat tego się wstydzę i mam świadomość słabego wzroku i ograniczonych zdolności manualnych, ale jakie konstrukcje sieci można zrobić korzystając z tego co mamy na rynku.
I na koniec zwyczajowa odezwa:
Maszyniści elektrowozów! Szansa, że piorun strzeli w odbierak i w ten sposób da energię dla silników Waszych lokomotyw elektrycznych jest nikła. Zadbajcie aby na modułach, po których jeździcie była sieć trakcyjna!
(Nie dotyczy posiadaczy lokomotyw "DualPower" lub ze spalinowymi silnikami dojazdowymi).
Zobacz załącznik 1071568
Zobacz załącznik 1071569
a wysięgniki u Madzia i Nikodema05 to w zestawi czy wymieniałeś na Ostbahnowskie badz Kluby??
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Budownictwo i pozostała infrastruktura 91

Podobne wątki