• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sieć trakcyjna

OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.718 37 1
Michał, w związku z Twoja chęcią rozwieszania podwójnych drutów jezdnych, pamiętaj, że na stacjach dwa druty są tylko na torach głównych zasadniczych. Na reszcie jest tylko jeden.
Drogi Mistrzu i Nauczycielu! Bardzo dziękuję za tę uwagę i wykorzystam to, że Szef Wszystkich Szefów mimo umiarkowanej miłości do elektryfikacji spojrzał na moje wypociny. Chciałbym prosić o wyrażenie zgody na odstępstwo od zaleceń na potrzeby stacji Białystok Ciebaczki. Z uwagi na zastosowanie słupów z tworzywa sztucznego nie jest możliwe napinanie sieci nadmiernie ciężkimi podmakietowymi ciężarkami. Przez to występuje limit naprężenia przewodów jezdnych. Aby uniknąć nadmiernego unoszenia sieci przez odbieraki opracowaliśmy w naszej Energetyce procedurę zawieszania każdorazowo podwójnego drutu jezdnego, co bardzo go usztywnia i chroni przed wypadnięciem spod niego ślizgacza. Zwracamy się więc z prośbą o wyrażenie zgody na odstępstwo od zasad projektowania sieci, z uwagi na warunki lokalne. Z Kolegą Gawrylukiem bardzo prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszej prośby i przepraszamy za niezachowanie właściwej kolejności (najpierw zgoda, później budowa). M.Popow i B. Gawryluk. DRKP Białystok Ciebaczki.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
396 5 1
Ponieważ Cię (Was) lubię, zgody udzielam, ale zastanawiam się jak długo te "budżetowe" słupy wytrzymają. Pewnie do pierwszego "grubszego" wykolejenia. Obym się mylił!
P.S. A co do mojej jak to ująłeś "... umiarkowanej miłości do elektryfikacji..." to informuję, że mam "na stanie" dobrze ponad 50 sztuk elektrowozów i różnych ezt, tak więc.......
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.718 37 1
Mistrzu i Nauczycielu bardzo dziękujemy i obiecujemy poprawę.
P.S. A co do mojej jak to ująłeś "... umiarkowanej miłości do elektryfikacji..." to informuję, że mam "na stanie" dobrze ponad 50 sztuk elektrowozów i różnych ezt, tak więc.......
Zaś co do tej części wpisu, to nie chciałem kłamać! Po prostu wszystko to, co pisze Nauczyciel, ja staram się zapamiętywać "na zawsze". A przecież w tym wątku-tasiemcu w poście nr 199 napisałeś:
Smutna jest likwidacja toru, likwidacja sieci trakcyjnej nad torem przeciwnie - mnie cieszy :D
Cieszę się więc bardzo że to była tylko moja nadinterpretacja i ośmielam się zaprosić pod nasze druty jakiś elektrowóz z kolekcji :)
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.718 37 1
Kończą się główne prace związane z zawieszaniem sieci na głowicy wschodniej BC. Nie ma jeszcze detali choć trochę urealniających to co jest (odłączniki i izolatory sekcyjne, odgromniki, uszynienie), ale one będę sukcesywnie dorabiał na przestrzeni kolejnych lat. Teraz cała energia i czas idą w budowę sieci, bo to jest najbardziej czaso- i pracochłonne. Pewnie w pierwszej kolejności zawieszę mechanizmy naprężania sieci. Przy okazji napiszę, że bardzo brakuje na rynku atrap zwłaszcza nowoczesnych elementów naprężania sieci. O ile same ciężary ("dropsy") w dobrej cenie oferuje Grzegorz (Ostbahn), o tyle urządzeń naprężających szczególnie naprężaczy nowszej generacji jest brak. Adaptacja urządzeń naprężających KLUBY czy Ostbahn`a nie jest łatwa. Namierzyłem atrapy Hornby (pokażę przy okazji) ale ich montaż też wymaga albo kompromisów albo dużej ingerencji.
Na zdjęciu głowica rozjazdowa......
21 głowica.jpg


.... no i pierwsze wskaźniki kluczowe dla prowadzenia ruchu.

20 Nowe wskaźniki.jpg
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.718 37 1
Powinienem tytułować moje wpisy "Opowieści o lapeciarstwie pracowników PKP Energetyka w Białymstoku Ciebaczkach". Chodzi tu oczywiście o mnie i Kolegę Gawryluka. Wczoraj wymierzyliśmy sobie po pięć "liści" (forma kary cielesnej) za niedbalstwo, które o mało nie skończyło się potrzebą dużych napraw sieci. A zaczęło się dość niewinnie. Podczas manewrów EU07 zauważyliśmy, że odbierak jest dość mocno obniżony, co skłoniło nas do przyjrzenia się temu z bliska.
ETAP 2.jpg

Czyżby sieć była umieszczona zbyt nisko?
Bramki sieci trakcyjnej przygotowywane są na terenie Energetyki. Po sklejeniu, a także po pomalowaniu schną sobie oparte o mur.
ETAP 2A.jpg

Na tym zdjęciu widać, że są znacznie wyższe po złożeniu niż te, które już stoją przy torach. Uważam to za wielki atut, ponieważ umożliwia to dopasowanie elementów wsporczych do profilu terenu, na którym są ustawiane. Tu widać jaka jest różnica wielkości.
ETAP 2B.jpg

Wniosek z tego, co zobaczyliśmy był więc jednoznaczny - za bardzo zmniejszyliśmy wysokość bramek. Reakcja możłiwa była tylko jedna. Natychmiast postawić najwyższy wagon dostępny na rynku kolejkowym.
ETAP 2C.jpg

Jak widać wygląda to niemal tak, jak piętrusy Kolei Mazowieckich na p.o. Warszawa Śródmieście.
"Skoro więc na prawdziwej kolei można, to i u nas też tak będzie" z nieco opuchłymi i zaczerwienionymi policzkami powiedzieliśmy sobie z Gawrylukiem i poszliśmy się zastanawiać co się stało: Demencja to? A może nadmierny pośpiech?
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.718 37 1
U nas energetyka stawia całyczas konstrukcje.
No ja tak pięknie nie umiem. Przed załamaniem się chroni mnie tylko pocieszenie, że muszę pójść na kompromis i większą masywność tego co robimy w B-stoku Ciebaczkach, ponieważ nasza sieć musi funkcjonować na modułach i musi choć trochę próbować wytrzymać intensywną eksploatację na imprezach. Bardzo mnie intryguje to, jak zawiesisz sieć. Twoje ramiona odciągowe są dokładnie takie, jak na prawdziwej kolei. To oznacza punktowe lutowanie. Czy lut w takich warunkach wytrzyma? Może ja niepotrzebnie robię oszpecające szerokie "stopki" na wieszakach?
Wciąż mam w pamięci wypadek z wpisu #668
Sieć w strzępach.jpg
 
Ostatnio edytowane:

jacol_placol

Aktywny użytkownik
Reakcje
486 18 2
He dobre pytanie z tym zawieszeniem sieci i lutem punktowym. Bstok- nie wiem. Kiedyś u nas energetyka robiła próby i to funkcjonowało. Natomiast tu są bardzo duże odległości. Od jednej kotwy do drugiej w najdłuższym miejscu jest 8m. A najkrótszym to 1,8m. Na odległości 8, 7m to drut 0,3 już tworzy pewien ciężar. Pantograf z jedną sprężynką go nie unosi. Do zamknięcia została mi jeszcze jedna glowica. Tam mają być bramki jak kiedyś w Kutnie. Tak dla urozmaicenia. No co mogę dodać. Lecimy z koksem dalej.
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.718 37 1
Dzisiaj zakończyliśmy z Gawrylukiem przebudowę głowicy wschodniej stacji Białystok Ciebaczki. Zelektryfikowaliśmy szlak w kierunku EC Toporki, na wypadek gdyby po drodze miałaby powstać jeszcze jakaś stacyjka, do której po pracowników będzie można wysłać EN57. Wyjazd dwutorowy jest w kierunku Wnukowic, ale kto wie czy nie stacji Warszawa Wyczółki gdy niedługo powstanie, a właściciel stacji nie będzie się wstydził dołączać do naszego brzydala. Przy przebudowie mieliśmy z Gawrylukiem oczywiście kolejne wpadki, które spowodowały, że wymierzaliśmy sobie kolejne "liście". Zaczął mi się nawet ruszać ząb. Refleksja jest taka, że musimy już zakończyć proces budowy. Pogarsza nam się jakość mimo, że nigdy nie była dobra. Zamiast wymarzonego piku profesjonalizmu a`la Rysy, osiągnęliśmy najwyżej wzniesienie dolnej stacji kolejki na Gubałówkę. Trzeba prawdzie spojrzeć w oczy. Starzejemy się. Pogarsza się wzrok (co z drugiej strony utrudnia patrzenie prawdzie w oczy i powodowało, że wciąż zabieraliśmy się za coś nowego). Także dziś na smutno. Więcej zdjęć wrzucę później do wątku o całej stacji.
Wjazd od strony Wnukowic.jpg
 

jacol_placol

Aktywny użytkownik
Reakcje
486 18 2
Zrobiłem zdjęcia różnych słupów trakcyjnych rodzimej produkcji ale są za "duże" i serwer nie puścił. Spróbuję innego dnia. Przy okazji lepiej się przygotuję i położę obok miarkę. Co zaś się tyczy masztów KLUBA, to chciałem napisać iż niezwykła precyzja i trzymanie skali powoduje bardzo dużą delikatność wyrobu. Boję się, że docisk pantografu będzie zrywać sieć :? . Trzeba więc ją na stałe przylutować, czyli ewentualny transport musi odbywać się pod drutem. Poza tym trzeba będzie pójść na kompromis w przetrzeganiu skali w odniesieniu do grubości przewodów trakcyjnych. I tu robi się grząsko. Bo w modułach bez trakcji elektrycznej, nawet zbyt duże wiadro nie jest akceptowane. Myślę i szukam rozwiązania. :| :idea: :(
Gawryluk nie gadaj, dobrą robotę robisz. Na oczy można jeszcze założyć przedłużacze. Tak się zastanawiam jak u mnie to pójdzie. Bo może wcale nie pójdzie i cały misterny plan w pi..u, jak to powiedział Św. pamięci J Rewiński.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.913 63 1
Trzeba prawdzie spojrzeć w oczy. Starzejemy się. Pogarsza się wzrok (co z drugiej strony utrudnia patrzenie prawdzie w oczy i powodowało, że wciąż zabieraliśmy się za coś nowego). Także dziś na smutno. Więcej zdjęć wrzucę później do wątku o całej stacji.
O żesz Ty... W pierwszej chwili myślałem, że to zdjęcie prawdziwej stacji :oops: Chyba nie jest tak źle jak mówisz :podstepny:
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.073 16 0
Dzisiaj musiałem coś na szybko przetestować i stwierdziłem, że korzystając z okazji porobię kilka zdjęć z zawieszoną siecią.
Oczywiście prawie wszystko krzywe, przewody jezdne niepozapinane... syf, kiła i mogiła - bez komentarza :X3:
Sieć_trakcyjna_H0_01.jpg
Sieć_trakcyjna_H0_02.jpg
Sieć_trakcyjna_H0_03.jpg
Sieć_trakcyjna_H0_04.jpg
Sieć_trakcyjna_H0_05.jpg
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.718 37 1
Dzisiaj musiałem coś na szybko przetestować i stwierdziłem, że korzystając z okazji porobię kilka zdjęć z zawieszoną siecią.
Oczywiście prawie wszystko krzywe, przewody jezdne niepozapinane... syf, kiła i mogiła - bez komentarza :X3:
Zobacz załącznik 1136524 Zobacz załącznik 1136525 Zobacz załącznik 1136526 Zobacz załącznik 1136527 Zobacz załącznik 1136528
Waloryzacja jaką wykonałeś jest genialna i tak zrobiona, że W OGÓLE nie widać, że to sieć Vessmana! Super!
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Budownictwo i pozostała infrastruktura 91

Podobne wątki