• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sieć trakcyjna

OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.527 34 1
Przepraszam. Trochę mi łyso, że się wyrażam niezrozumiałe. Chodzi mi o to, że nad rozjazdami przewody sieci trakcyjnej (i nośny i jezdny) muszą być zawieszone na oddzielnych wysięgnikach. Nie może być wspólnego ramienia odciągowego dla różnych przewodów jezdnych tak jak jest teraz. A pisząc w liczbie pojedynczej lub mnogiej o przewodach jezdnych, miałem na myśli to, że w obrębie torów bocznych stosować można przewód pojedynczy, a nad torami głównymi i na szlaku przewód jezdny powinien być podwójny. Ale to oczywiście nie jest obowiązkiem. Ja dążąc do jazdy kontaktowej, w celu usztywnienia sieci wszędzie stosuję podwójny przewód jezdny. Na zdjęciu dwa zbliżające się i krzyżujące się przewody sieci trakcyjnej podtrzymywane są przez dwa oddzielne wysięgniki i oddzielne ramiona odciągowe.
ramiona odciągowe.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.598 517 30
Nie może być wspólnego ramienia odciągowego dla różnych przewodów jezdnych tak jak jest teraz.
Jak już tak wchodzimy w szczegóły, to przede wszystkim nad rozjazdem, sieć trakcyjna nad torem odgałęziającym się nie zaczyna się tak, jak u kolegi @old_jawa po prostu odchodząc od przewodów nad torem głównym. Przewody (linka nośna i drut jezdny) są zakotwione do słupa i nad rozjazdem krzyżują się z przewodami toru głównego, idąc dalej nad torem odgałęziającym się. Są zawieszone niezależnie od przewodów toru głównego i dlatego mają swoje oddzielne wysięgniki. Wyjaśnione jest to m.in. na tej stronie (nie wiem dlaczego na moim komputerze nie wyświetlają się tam polskie znaki, ale rysunki są czytelne). O tym, że nad łukiem toru sieć nie idzie po łuku, tylko składa się z odpowiednio krótszych odcinków prostych, już nie wspominam...
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.273 21 0
Chodzi mi o to, że nad rozjazdami przewody sieci trakcyjnej (i nośny i jezdny) muszą być zawieszone na oddzielnych wysięgnikach. Nie może być wspólnego ramienia odciągowego dla różnych przewodów jezdnych tak jak jest teraz.
No nie koniecznie, na linii 274 jest dużo takich "smaczków" ;)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.598 517 30
Semantyka:
muszą być zawieszone na oddzielnych wysięgnikach. Nie może być wspólnego ramienia odciągowego dla różnych przewodów jezdnych tak jak jest teraz.
Nie muszą być na oddzielnych wysięgnikach, ale nie mogą mieć wspólnego ramienia odciągowego - i tak jest na zdjęciach kolegi @Krzysztof Fiałka. Za to dobrze widać na tych zdjęciach to, o czym pisałem w poprzednim poście.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.745 15 0
Jakiś czas temu postanowiłem przerobić słupy Viessmann 4127, bo bardzo podobała mi się ich kratownica.
Niestety z uwagi na konstrukcję słupów, po zamontowaniu klasycznych wysięgników były one zbyt wysoko, ale udało mi się zrobić nowe otwory montażowe na odpowiedniej wysokości.
Do ideału daleka droga, ale efekt nawet w takiej wersji, myślę że zadowalający.

20241002_122346 2.jpg

20241002_120427 2.jpg


W oryginale wyglądają tak, gdyż jest to wersja dla sieci DGR:
1727865948377.jpg
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.527 34 1
No nie koniecznie, na linii 274 jest dużo takich "smaczków" ;)
Super zdjęcia! Nie mogę dać oceny bo już kolejny dzień nie działa "guziczek" do ocen. Muszę powiedzieć, że na sieci innej niż półskompensowana (jak na zdjęciach) nie widziałem takich rozwiązań. Teraz chyba się robi "na bogato". To znaczy umieszcza się obok siebie (nawet na pojedynczym słupie) dwa wysięgniki. Ale oczywiście przepraszam, za MiKolskie wymądrzanie się :) .
Jakiś czas temu postanowiłem przerobić słupy Viessmann 4127, bo bardzo podobała mi się ich kratownica.
Niestety z uwagi na konstrukcję słupów, po zamontowaniu klasycznych wysięgników były one zbyt wysoko, ale udało mi się zrobić nowe otwory montażowe na odpowiedniej wysokości.
Do ideału daleka droga, ale efekt nawet w takiej wersji, myślę że zadowalający.
To co zrobiłeś, to jest ideał. Niestety te słupy są najdroższe w ofercie Viessmann`a. Nieco tańsze są Sommmerfeldt`a.
Udało się coś wydumać, zobaczymy jak będzie się w praktyce sprawdzać. Liny będą chyba z drutu albo może użyję nici chirurgicznej :niepewny:
Wygląda bardzo dobrze. Nie wiem jednak czy wytrzyma przyszłą przebudowę na sieć kontaktową.
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.527 34 1
Na pierwszym zdjęciu kolegi @Krzysztof Fiałka jest sieć skompensowana, na kolejnych dwóch półskompensowana.
Drogi Nauczycielu! Czy patrzymy na to samo zdjęcie? Czy to nie Ty mnie uczyłeś, że jeżeli lina nośna jest na trwale przymocowana do konstrukcji wsporczej, a tylko przewód jezdny jest naprężany, to jest to przykład sieci półskompensowanej? ;)
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.629 61 1
To teraz pytanie - czy tak jak schematycznie zaznaczyłem na zdjęciu będzie prawidłowo? Słupy oznaczone pomarańczową "K" to byłby kotwiące, tylko nie wiem czy tak jest dobrze.

słup makieta schemat.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.598 517 30
Czy to nie Ty mnie uczyłeś, że jeżeli lina nośna jest na trwale przymocowana do konstrukcji wsporczej, a tylko przewód jezdny jest naprężany, to jest to przykład sieci półskompensowanej?
Wszystko się zgadza, ale ja patrzę na to zdjęcie:

Żarów 04.jpg


Linka nośna jest zawieszona na ruchomym wysięgniku, typowym dla sieci skompensowanej.
czy tak jak schematycznie zaznaczyłem na zdjęciu będzie prawidłowo?
Ja bym zrobił jak niżej. Na uproszczonym rysunku zaznaczyłem tylko przewód jezdny. W miejscu krzyżowania się przewodów jezdnych powinny one być zawieszone co najmniej na oddzielnych ramionach odciągowych. Kwestia, czy muszą być osobne całe wysięgniki, a może nawet osobne słupy, jest sprawą otwartą - ja bym tego unikał. Tak, jak kolega @old_jawa narysował, nowe (czerwone) przewody chyba byłyby poza torem.

1727765542498.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Budownictwo i pozostała infrastruktura 87

Podobne wątki