• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele wagonów typu 408W

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
660 5 2
#41
Przepraszam, że tak późno odpisuje, ale jakoś mi umknęła ta odpowiedź. Chodzi mi o to, że skoro nie jest planowana IV epoka, to zakładam że nie ma dostępnej dokumentacji. A był „plan”, czy też próba nawiązania współpracy z PMR (K.Koj) to wnioskuje, że raczej się nie uda.

Ps. Nie jestem żaden Pan ;) - może być Rafał lub dowolnie. Ogólna uwaga w komunikacji na forum/forach jest przyjęta zasada nie używania zwrotów Pan/Pani
 
Reakcje
40 3 0
#42
Przepraszam, że tak późno odpisuje, ale jakoś mi umknęła ta odpowiedź. Chodzi mi o to, że skoro nie jest planowana IV epoka, to zakładam że nie ma dostępnej dokumentacji. A był „plan”, czy też próba nawiązania współpracy z PMR (K.Koj) to wnioskuje, że raczej się nie uda.

Ps. Nie jestem żaden Pan ;) - może być Rafał lub dowolnie. Ogólna uwaga w komunikacji na forum/forach jest przyjęta zasada nie używania zwrotów Pan/Pani
IV epoka nie jest planowana. Bo wbrew tytułowi, to nie ma być model klasycznego 408W, tylko potem budowanych/odbudowywanych wersji 408Wa i 408Wb. Ale ztcw model powstaje właśnie we współpracy z pp Młodzikowskim i Kojem.
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
598 0 0
#43
IV epoka nie jest planowana. Bo wbrew tytułowi, to nie ma być model klasycznego 408W, tylko potem budowanych/odbudowywanych wersji 408Wa i 408Wb. Ale ztcw model powstaje właśnie we współpracy z pp Młodzikowskim i Kojem.
W pierwszym poście prezentowany jest także render wagonu z drzwiami oczystkowymi. Są (były) jakiekolwiek 408Wa/Wb w takiej konfiguracji?

Bo zdjęcie wrzucone przez Pana Reszkę jako inspiracja, analizując po numerze, wskazywałoby, że byłby zmodyfikowany, ale stary wagon z 1981
czy "pierwotny" 408W:

 

darole

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
142 1 1
#48
Na stacji Poznań Wschód 2.12 2024 roku stał sobie skład węglarek PKP Cargo obsługiwany przez ET22-854. Były różne typy węglarek np. Eanos-xx 415W; Eaos-w 430W; Eaos 412WB; Eaos-w-xx 430W i tytułowy typ 408W poniżej zamieszczam zdjęcia trochę słabej jakości, ponieważ słońce nie pozwoliło na więcej.

20241202_112319.jpg

20241202_112332.jpg


20241202_112634.jpg

20241202_112652.jpg

20241202_112710.jpg

20241202_112728.jpg
 
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.481 314 18
#49
Witam. Oto ostateczna wersja wagonu węglarki 408Wa. Jeżeli ktoś widzi coś, co się nie zgadza, proszę pokazać. Jak coś wytykać to teraz. Za tydzień ruszamy z produkcją formy. Zielony element to podłoga/obciążenie metalowe modelu. Zderzaki są ruchome i toczone z metalu.

408Wa-01.png

408Wa-02.png
 

Bigi45

Użytkownik
Reakcje
30 0 0
#50
Ja bym miał uwagi co do tych doklejanych zawiasów drzwi. Wiadomo że nigdy nie da się idealnie spasować dwóch elementów które są z dwóch różnych form. Do tego dochodzi niskiej jakości montaż. Obawiam się że te łączenia na tych dwóch elementach będą widoczne i będą mocno razić po oczach. Była już kiedyś mowa czy warto robić drzwi otwierane czy nie. Wygląda na to że 2% klientów będzie zadowolonych z tego rozwiązania a pozostałe 98% będzie narzekać.
Ja bym zrezygnował z możliwości otwierania drzwi. Co najwyżej wkleić jakąś atrapę drzwi aby od środka też były one widoczne.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.754 8 0
#51
Witam. Oto ostateczna wersja wagonu węglarki 408Wa. Jeżeli ktoś widzi coś, co się nie zgadza, proszę pokazać. Jak coś wytykać to teraz.,,
No pięknie ... :)
Robercie, proponuję pokombinować ze zbiorniczkami na smar do smarowania czopów skrętowych. Dobrze byłoby, gdyby były to elementy wymienne/zamienne które umożliwią wykonywanie różnych wersji wagonów (budowanych i modernizowanych). W "nowszych" odmianach zbiorniczków nie było bo w gniazdach stosowano wkładki.
 

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
452 25 1
#54
Tak sobie myślę... jeśli mamy bajer z otwieranymi drzwiami to czy nie warto by było pokusić się też o fototrawione pomosty i stopnie manewrowe?
W NME to super wygląda:
1734600982243.jpg

To jakoś znacząco by podrożyło model?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.754 8 0
#55
Witam. Oto ostateczna wersja wagonu węglarki 408Wa. Jeżeli ktoś widzi coś, co się nie zgadza, proszę pokazać. Jak coś wytykać to teraz...
Drogi Robercie, teraz po kolei na spokojnie i po zerknięciu w dokumentację ... ;)

1. układ hamulcowy wraz z pneumatyką wykonany jest zgodnie z dokumentacją i tu nic bym nie zmieniał. Jedynym elementem który się zmieniał w trakcie budowy odmian 408Wa/Wb to zbiornik powietrza - był montowany o pojemności 125 lub 150 litrów. Oprócz pojemności różniły się średnicą i długością. Tu zastanowiłbym się, czy zbiorników nie wykonywać jako elementy wymienne.

2. zbiorniczki na smar do smarowania czopów skrętowych - wywaliłbym definitywnie. Odmiany 408Wa/Wb ich nie posiadały, bo w gniazdach skrętu stosowano wkładkę samosmarną. Te zbiorniczki występowały w odmianie 408W, a tej wersji wagonu z tej formy nie wykonasz - dolne wzmocnienia słupków o tej długości były wykonywane tylko w kolejnych odmianach (408Wa/Wb).

Dylemat stosowania wymiennych zbiorniczków na smar wystąpi przy opracowywaniu wersji 408W (formy pudła z krótszymi wzmocnieniami słupków ścian bocznych), bo w budowanych wagonach były a podczas ich modernizacji i kolejnych napraw głównych - były usuwane (bo w gniazdach montowano wkładki). No ale w sumie, to nie Twój problem ... :)

Generalnie - tylko się cieszyć z kolejnej (a w sumie dwóch kolejnych) wersji popularnej i do dzisiaj eksploatowanej węglarki. Jednocześnie ubolewam, że odpuściłeś sobie temat wagonów 8A/108A ... ;)

Pozdrawiam i czekam na fotki prototypów 408Wa/Wb !!!
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
288 35 1
#56
i to czy nie warto by było pokusić się też o fototrawione pomosty i stopnie
Nie tylko pomosty, stopnie, poręcze ale i skoble na wiązanie plandeki, kratka na list przewozowy, części hamulca itp.
Czy koła będą mieć boczną powierzchnię płaską czy jak prawdziwe koło bose odpowiedni profil https://www.transportszynowy.pl/img/SubpagesImg/1323/kolatram-kolobreczkl1d.jpg
Czy opakowanie będzie na tyle przemyślane by można było sprzedać jeden lub dwa wagony z zestawu. Nie każdy na makiecie ma wahadło z węglem z lokomotywą ET41.
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
598 0 0
#58
Witam. Oto ostateczna wersja wagonu węglarki 408Wa. Jeżeli ktoś widzi coś, co się nie zgadza, proszę pokazać. Jak coś wytykać to teraz. Za tydzień ruszamy z produkcją formy. Zielony element to podłoga/obciążenie metalowe modelu. Zderzaki są ruchome i toczone z metalu.

Zobacz załącznik 1091949

Zobacz załącznik 1091950
Nie mam dzisiaj dużo czasu, więc wskazuje to co widzę, mogę się mylić, niestety nie mogę się precyzyjnie sprawdzić, czy nie plecę 3 po 3.

1. Koło ręczne hamulca - zawsze bliżej końca z podestami (nie widzę wyjątków)

2. Stopień wejściowy zawsze po lewej.
408W.png


3. Jeżeli nie jest to wymuszone technologią, lub skrajnią modelarską - usunąć skoszone narożniki obwodziny górnej.

4. Jeżeli to możliwe dodać malutkie zastrzały w narożnikach obwodziny.
narożnik.png


5. Jeśli to możliwe, zamarkować miejsce pomiędzy czołownicą, a poszyciem ściany czołowej linią wklęsłą.

6. Mocowania oznaczeń końca pociągu

7. imitacja gniazda sprzęgu.

czoło.png


8. Jeżeli to nie jest wymuszone technologią, skorygować proporcje drzwi.

szerokosc.png



9. I trochę strzał na ślepo, ale czy konstrukcja wózka nie będzie kolidowała z KKSem?

To jest, czy na pewno dwa spięte wagony pokonają dwa następujące po sobie zakręty odwrotne (szczególnie o minimalnym promieniu)?

Przy czym na podstawie jednej grafiki nie jestem wstanie określić jak tam elementy się mijają (może to jest przemyślane), ale wygląda to, że mogą być problemy.


Wszystkiego dobrego wszystkim,

Idę spać.
 
Ostatnio edytowane:

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
646 1 0
#59
Nawiązując do postu kolegi @Fictorque który wspomniał o proporcjach drzwi - były/są różne (szczególnie w epoce VI), gdzieś widziałem zdjęcie wagonu z parą drzwi z wąską i szeroką ramą na tej samej burcie.

408W-drzwi.jpg


W ogóle proponuję zrezygnować z otwieranych drzwi w modelu (tym bardziej że zawiasy są 3 na jedno skrzydło, czyli 24 na wagon!) na rzecz wklejanych lub wciskanych, ale przygotować różne ich wersje - takie modelowe składy będą o wiele ciekawsze.
 

Podobne wątki