• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.194 260 17
@śledź

Tak w moim modelu grubość ryfla dyktuje odstęp. W PIKO nie, bo tablica ma wielokrotną grubość ryfla, i nawet ma wycięcie aby dokładnie siedziała na ryflu. Ułatwia to chińczykom montaż ale strasznie kiepsko to wygląda. Więc tam dyktuje przez skośne boki tej tablicy, grubość tablicy wizualny odstęp od budy. Grubość ryfla w ogóle nie ma wpływu bo „znika” w wycięciu tablicy. No i twoją błędną teorie popierająca weicha ( @Rozjazd ) może mi teraz znowu wlepić nudne lub abc :)

@daromaro nie trzeba być żadnym profesorem aby wiedzieć że z ABS się nie wykona tak cienkiego elementu jak z metalu. Wystarczy popatrzeć na grubość tablicy PIKO i moich. Ponieważ PIKO stosuje „chwyt” że zwęża na skos boki swoich tablic aby na brzegach nie widać było grubości materiału, daje to efekt że odstają od lokomotywy. Pięknie na …. wyszedłeś z tą twoją ironią kolego @daromaro - więc zamiast mi dociąć, się sam kompletnie zdemontowałeś. Love it. Dlatego dostałeś super ode mnie za to, you made my day.

Tablice-EU.jpg

Po lewej PIKO, po prawej SM (not to scale). Na czerwono wizualny odstęp tablicy od budy. Jeszcze jakieś pytania Panie @daromaro ?
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.128 88 0
Kwestia językowa. Po polsku „odstęp” (w niem. chyba najbliżej pasuje „Raum” [EDIT] "Abstand" [/EDIT]) oznacza odległość pomiędzy tablicą a pudłem. W PIKO blisko zera, w SM grubość ryfli.

Pomimo tego tablica PIKO bardziej odstaje od pudła, bo jest grubsza, niż w SM.

Pan @Robert Reschka obszedł problem językowy, wyjaśniając na rysunku, o który wymiar mu chodzi. Wcześniej też nie rozumiałem.
 
Ostatnio edytowane:

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.194 260 17
Tam nie ma odstępu od budy, one przylegają do budy i jest to jakieś rozwiązanie, by nie odpadały.
Że tablica dotyka budy i w tym miejscu jest odstęp 0, to chyba jasne i nie trzeba o tym dyskutować? Ja tu mówię cały czas o odstępie wizualnym/widocznym – Brzegi tablicy dotykają ryfle w prawdziwej lokomotywie jak i w moim modelu. Tablice PIKO wyglądają jak by „wisiały w powietrzu” – odstęp A+B na fotce (Miniaturka, kliknij, aby powiększyć). B jest grubość tablicy, a jej wizualny odstęp od budy jest praktycznie 2 razy taki duży. B to około 2xA. Jak się na to nie patrzeć, kiepsko to wygląda. Nigdy o tym nie pisałem, bo by było że znowu hejtuje PIKO, ale jak już mnie tu wywołano do tablicy z tematem tablic…

Tablice-EU-2.jpg

Ten odstęp (A) nie powinien przekraczać grubości ryfla. A ile przekracza, sam chyba widzisz. To miałem na myśli jak pisałem o makabrycznie dużym odstępem między tablicą i budą.

@daromaro To forum tu słynie z hejtu i jadu, więc trudno rozróżnić jad od humoru.

@PP1970 Raum to przestrzeń, odstęp jest Abstand. Tak chodziło mi o wizualny odstęp tablicy jaki się odbiera patrząc się na model, a nie o fakt że tablica jest przyklejona (odstęp 0) do modelu.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
Tak chodziło mi o wizualny odstęp tablicy jaki się odbiera patrząc się na model
A tak naprawdę chodzi o odległość między zewnętrzną powierzchnią tablicy a powierzchnią ściany (nie ryfla!) lokomotywy - inaczej mówiąc na ile powierzchnia tablicy odstaje od powierzchni ściany. Nie ma chyba w języku polskim jednego słowa, które dobrze określałoby tę wielkość, bo nie jest to ani odstęp tablicy od pudła, ani grubość tablicy.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 83 8
Tablice sa metalowe w moich modelach, Pikolce mają plastikowe. Dlatego ich odstęp od budy jest masakrycznie wielki.
“ Nie wiem dlaczego w plastikach mialoby byc inaczej.” - napisał kolega @wajchowy, na którego wpis była moja odpowiedź.
Na temat metalowych elementów wypowiedziałem się poprzednio, co podtrzymuję. Naklejenie tablicy jak widzieliśmy u kolegi @Piter75 jest skandaliczne. Niestety kontrola jakości kontrachentów z Chin to olbrzymi problem. Dotyczy to wszystkich producentów niezależnie od ich wielkości.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.194 260 17
“ Nie wiem dlaczego w plastikach mialoby byc inaczej.” - napisał kolega @wajchowy, na którego wpis była moja odpowiedź.
Na temat metalowych elementów wypowiedziałem się poprzednio, co podtrzymuję. Naklejenie tablicy jak widzieliśmy u kolegi @Piter75 jest skandaliczne.
Tak miał jeden model teraz z całej serii, i proponowaliśmy wymiane. Jak się ma poniżej 5% modeli bez felerów z chin to już mega. Tak jak w lotnictwie. Jak jeden spadnie, wielkie ajwaj, ale ile lotów co dziennie bez problemu się odbywa, o tym nikt nie mówi…

Niestety kontrola jakości kontrachentów z Chin to olbrzymi problem. Dotyczy to wszystkich producentów niezależnie od ich wielkości.
NIE MA SZANS, że przy tych produktach jakie są modele kolejowe będziesz mial 100% produkcji perfekt. Forget it.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.243 30 1
Pytanie z całkiem innej beczki. Ponieważ się szykuje 4E, jest jakaś lista kaj można wyczytać do której DOKP należaly jakie lokomotywownie w Ep IV?
Robert ale dla uściślenia - masz na myśli lokomotywy jako fabrycznie nowe opuszczające bramy PaFaWag-u w okresie IV epoki ?
Czy też lokomotywy wyprodukowane przed październikiem 1968 roku ( od kiedy weszła epoka IV) ?
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 3 0
Północna DOKP: Lok. Gdynia, Bydgoszcz Wschód, Olsztyn, Toruń
Pomorska DOKP: Lok. Szczecin, Białogard, Słupsk
Zachodnia DOKP: Lok. Poznań Franowo, Ostrów Wlkp.
Centralna DOKP: Lok. Łódź Olechów, Kutno, W-wa Odolany, W-wa Olszynka Grochowska, Białystok
Południowa DOKP: Lok. Dębica, Kraków Prokocim, Sucha Beskidzka
Wschodnia DOKP: Lok. Lublin, Dęblin, Skarżysko-Kamienna
Śląska DOKP: Lok. Katowice, Gliwice, Łazy, Czechowice Dziedzice
Dolnośląska DOKP: Lok. Wrocław Gł., Jelenia Góra

To tak pod kątem występowania 4E w epoce IV czyli do 1990 roku.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.128 88 0
Powyższe nazwy obowiązywały od 1975.

Przedtem były nazwy DOKP od głównych miast, czyli Poznań, Warszawa, Kraków itd. Lokomotywy 4E budowano w latach 1964–1974, czyli malowania fabryczne z pierwszym przydziałem byłyby z nazwami od miast.

@Robert Reschka w jakich latach ma być odwzorowany model? Przed 1975 czy po?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
Gliwice? A nie Katowice? Słynny, a nieistniejący już budynek DOKP przy al. Roździeńskiego w Katowicach, był projektowany i budowany w latach 1960-74 dla ówczesnej dyrekcji okręgowej, którą siedzibą były Katowice. Czy rzeczywiście formalnie była to DOKP Gliwice?
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 83 8
Tak miał jeden model teraz z całej serii, i proponowaliśmy wymiane. Jak się ma poniżej 5% modeli bez felerów z chin to już mega. Tak jak w lotnictwie. Jak jeden spadnie, wielkie ajwaj, ale ile lotów co dziennie bez problemu się odbywa, o tym nikt nie mówi…



NIE MA SZANS, że przy tych produktach jakie są modele kolejowe będziesz mial 100% produkcji perfekt. Forget it.
Nikt nie wymaga telekomunikacyjnego 99999, wystarczy solidna robota. Ciekawe jak wygląda opis technologii nakładania numerów bocznych?
W dalszym ciągu nie otrzymałem odpowiedzi, co z klientami poza Polską. Sklep internetowy, jedyny punkt sprzedaży, jest tylko dla odbiorców krajowych.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 83 8
A tak naprawdę chodzi o odległość między zewnętrzną powierzchnią tablicy a powierzchnią ściany (nie ryfla!) lokomotywy - inaczej mówiąc na ile powierzchnia tablicy odstaje od powierzchni ściany. Nie ma chyba w języku polskim jednego słowa, które dobrze określałoby tę wielkość, bo nie jest to ani odstęp tablicy od pudła, ani grubość tablicy.
Można by użyć określenia - dylatacja.
 

Podobne wątki