• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.184 260 17
Kolor 494 odpowiada najbardziej prawidłowemu odcieniu. Po prostu został użyty ten sam kolor według palety NCS jak stosowało go PKP IC według dokumentacji MATU. MATU sam mi potwierdził że 494 to jest to. Jak widać EP08 PIKO na tym zdjęciu też koloru nie trafiło tak jak wtedy 450 i 488 bo były robione z próbnika blachy.
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
527 60 11
To nie krytyka tylko pewne spostrzeżenie. Jeżeli cos jest kolorem massrati blue lub ferrari red to nie może być niebieskie lub pomarańczowe. Co nie znaczy, że za 20 lat nie okaże się, że te granatowe bęą kolekcjonerskim rarytasami :)
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.906 111 11
Kolor 494 odpowiada najbardziej prawidłowemu odcieniu. Po prostu został użyty ten sam kolor według palety NCS jak stosowało go PKP IC według dokumentacji MATU. MATU sam mi potwierdził że 494 to jest to. Jak widać EP08 PIKO na tym zdjęciu też koloru nie trafiło tak jak wtedy 450 i 488 bo były robione z próbnika blachy.
Pewnie znane zdjęcie, ale moze warto pokazać.

1680887018317.png

Opis: 2 october 2008 - Tandemik EP07-411+450 w drodze do Gdyni Grabówka zbliża się do Gdańska Gł.
Zrodlo: http://rail.phototrans.eu/14,15832,0,HCP_303E_EP07_450.html

Na uwagę zasługuje data wykonania zdjęcia - 02/10/08, czyli tak na oko dwa tygodnie po przejściu naprawy głównej (na EP07-450 widnienie data 19/09/08)
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.184 260 17

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Gdyby ludzie używali Google, wiedzieliby, co to jest manufaktura, fabryka, warsztat rzemieślniczy.

Niestety, tłumaczenia nie pomagają. Zawsze się znajdzie ktoś, kto nie czytał, ale wie najlepiej.
Cytat z netu:
"Manufaktury istnieją też w krajach wysoko uprzemysłowionych. Ten system produkcji utrzymuje się zwłaszcza w sektorze dóbr luksusowych (np. produkcja unikatowych serii samochodów, krawiectwo domów mody, jubilerstwo itp.). W manufakturach odbywa się też pewna część produkcji przemysłu „hi-tech”, m.in. znaczna część produkcji przemysłu kosmicznego odbywa się metodą ręcznego wytwarzania niewielkich serii unikatowych urządzeń. Podobny charakter ma też produkcja części sprzętu laboratoryjnego i syntezy unikatowych związków chemicznych, które potrzebne są w niewielkich ilościach (np. leki recepturowe)."
Może po prostu kogoś nie stać na produkty SM albo żal d*** ściska z innego powodu i dlatego używa tego terminu z domyślną pogardą. Moim zdaniem dobrze się stało, że potentat z Niemiec ma konkurencję i na rynku wagonów i na rynku lokomotyw. Czekamy jeszcze na Gryffina i Gamę
.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.128 87 0
potentat z Niemiec ma konkurencję i na rynku wagonów i na rynku lokomotyw
I dlatego, pomimo że żaden z produktów pana @Robert Reschka nie jest w zakresie zainteresowań mojej kolekcji, kibicuję jego przedsięwzięciom z całego serca :) A jednego loczka nawet kupiłem, z szacunku i podziwu dla ponadprzeciętnej precyzji.

Te rzekome naśladownictwa jednak mnie tylko bawią :D
Oczywiście, szpiegostwo przemysłowe istnieje na świecie, każdy producent chętnie porówna swoje i czyjeś projekty, ale daleko stąd do takich wniosków, jakie tu czasem padają.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.596 51 2
Pogmerałem przy lokomotywie i chyba znam powód krzywego umieszczenia pantografów.
Tutaj rzut z góry - oba pantografy przymocowane wkrętem do dachu. Gołym okiem widać krzywiznę.
IMG_2249.jpg

Tutaj zdjęcie z naniesionymi liniami prostymi
IMG_2249 copy.jpg


Tutaj zdjęcie z lewym pantografem odkręconym i umiejscowionym "prawidłowo".
IMG_2255.jpg


Element podstawy pantografu ma wypustki wpasowujące się w wcięcia na nadbudowie na dachu. Jednak nie są one chyba do końca spasowane co zaznaczyłem na tym samym zdjęciu strzałkami.
IMG_2255 copy.jpg


Dla zabawy przyłożyłem jeszcze pantograf firmy Piko.
IMG_2258.jpg


No i porównałem same pantografy. Piko u góry, Schlesienmodelle na dole. Widać wyraźnie że w pozycji złożonej elementy ramion pantografu w modelu firmy Schlesienmodelle wadzą o sprężyny.
IMG_2251.jpg
IMG_2253.jpg


I jeszcze widok z góry i z boku.
IMG_2250.jpg

IMG_2254.jpg

Za niefortunny uważam "zaciski" trzymające pantograf Schlesienmodelle w pozycji złożonej - to te elementy powodują, że ślizgacz zazwyczaj układa się lekko po skosie.

Za bardzo niefortunne uważam również umiejscowienie wkrętów trzymających budę z podwoziem - można umiejscowić je tuż przed lub tuż za wózkami, tak by wkręcając/wykręcając wkręty nie wadzić o elementy wózka i sam wózek. Jestem pewien, że nie tylko nam, modelarzom, ułatwiłoby to życie, ale przede wszystkim pracownikom firm składających te modele.

Proszę nie traktować tej wiadomości jako "nagonkę" czy wytykanie błędów, lecz jako konstruktywną krytykę - myślę, że takie informacje są pomocne i może p. Robert wykorzysta je przy konstrukcji EP09.

Oczywiście pominąłem kwestie uszczegółowienia pantografów obu firm - skupiłem się wyłącznie na umiejscowieniu pantografu na dachu.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 83 8
Mam SM EU07 z trzech różnych wypustów, wszystkie razem i każdy z osobna ma pantografy skopane koncertowo.

Pogmerałem przy lokomotywie i chyba znam powód krzywego umieszczenia pantografów.
………………………
I jeszcze widok z góry i z boku.
Zobacz załącznik 966650
Zobacz załącznik 966649

Oczywiście pominąłem kwestie uszczegółowienia pantografów obu firm - skupiłem się wyłącznie na umiejscowieniu pantografu na dachu.
Odnośnie do ostatniego zdjęcia - moim zdaniem powinno być „od czoła”, a nie „z boku”.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
753 43 0
Dopiero dziś miałem czas obejrzeć sobie denaturata. I niestety przykra niespodzianka.
Tabliczka z serią i numerem z jednej strony oderwana, znalazła się przyklejona z drugiej strony.
20230409_163839.jpg
20230409_163808.jpg
Na szczęscie tylko lekko przywarła, wiec sobie przykleję.
Kolejny elment, urwany chyba siłownik hamulca z jedngi wózka (tego pod urwana tabliczką) leżal sobie luzem pod modelem. To też sobie przykleję, ale sygnaluzuję fakt.
20230409_163747.jpg
Po trzecie nabszybach jednej kabiny widac odciski paluchów. Ewidentnie model był grzebany lub byle jak składany, bo palce sa odciśnięte wewnatrz kabiny.
20230409_163821.jpg
W 412 mam uszkodzony zderzak - nie sprężynuje. Zgłosiłem do sklepu, ale brak póki co części.
Panie @Robert Reschka. Koniecznie zadbajcie o jakość, bo takie niby drobiazgi, ale denerwują.
 
Ostatnio edytowane:

Kolejowy jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
112 23 7
Dopiero dziś miałem czas obejrzeć sobie denaturata. I niestety przykra niespodzianka.
Tabliczka z serią i numerem z jednej strony oderwana, znalazła się przyklejona z drugiej strony.
Zobacz załącznik 966883
Zobacz załącznik 966887
Na szczęscie tylko lekko przywarła, wiec sobie przykleję.
Kolejny elment, urwany chyba siłownik hamulca z jedngi wózka (tego pod urwana tabliczką) leżal sobie luzem pod modelem. To też sobie przykleję, ale sygnaluzuję fakt.
Zobacz załącznik 966886
Po trzecie nabszybach jednej kabiny widac odciski paluchów. Ewidentnie model był grzebany lub byle jak składany, bo palce sa odciśnięte wewnatrz kabiny.
Zobacz załącznik 966884
W 412 mam uszkodzony zderzak - nie sprężynuje. Zgłosiłem do sklepu, ale brak póki co części.
Panie @Robert Reschka. Koniecznie zadbajcie o jakość, bo takie niby drobiazgi, ale denerwują.
A tak na marginesie, jak usunąć odciski palców?
 

Podobne wątki