A czemu ma służyć zamieszczenie przez kolegę
@rprail tych zdjęć dwóch pantografów? Jeżeli udowodnieniu, że kolega
@am-70 popełnił błąd w swoim ostatnim wpisie, to był to strzał kulą w płot. Pantografy AKP-4E i 5ZL są z wyglądu bardzo podobne do siebie, różnią się szczegółami zawieszenia ślizgacza i mechanizmu napędu. Podstawową różnicą eksploatacyjną jest dopuszczalna prędkość: dla AKP-4E jest to 125 km/h, dla 5ZL - 160 km/h. Oba typy mogą być wyposażone zarówno w pojedynczy ślizgacz z nakładkami miedzianymi, jak i podwójny (bliźniaczy) z nakładkami węglowymi, więc sugestia, że 5ZL ma podwójny ślizgacz, a AKP-4E ślizgacz pojedynczy (co zdaje się sugerować kolega
@rprail) jest zupełnie nietrafiona. Jednak nie wiem, co kolega
@rprail miał na myśli, bo zdjęć nie opatrzył ani jednym słowem komentarza. Dla ścisłości, nie wiem, czy prawdziwa EP07-411 miała pantografy AKP-4E czy 5ZL, ale w modelu widać pantograf z pojedynczym ślizgaczem z nakładkami miedzianymi. Ponieważ prędkość maksymalna tej lokomotywy wynosi 125 km/h (w odróżnieniu od EP08), mógł to być zarówno pantograf AKP-4E, jak i 5ZL.