• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Maciek Wójcik

Znany użytkownik
Reakcje
1.155 135 15
Nie uważam to za problem czy błąd. Jeżeli autor miał na myśli zastosowanie lokomotywy, a nie rozwinięcie skrótów, to jak najbardziej błędu tu nie ma. Naprawdę, trzeba mieć nudne życie, żeby o takie pierdoły zwracać uwagę, gdy u pewnej niemieckiej firmy tych błędów językowych jest masa :obcy:
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 83 8
Nie uważam to za problem czy błąd. Jeżeli autor miał na myśli zastosowanie lokomotywy, a nie rozwinięcie skrótów, to jak najbardziej błędu tu nie ma. Naprawdę, trzeba mieć nudne życie, żeby o takie pierdoły zwracać uwagę, gdy u pewnej niemieckiej firmy tych błędów językowych jest masa :obcy:
To co autor miał na myśli nie ma żadnego znaczenia, nie chodzi tu o interpretację poezji, ale o nomenklaturę i standardy. Skoro podajemy wszystkie szczegóły metryki lokomotywy, to należy być konsekwentnym. Wyraźnie jest to niedopatrzenie i należy je poprawić. Z resztą już jest zmiana na stronie ModelCenter.pl.
Nawiasem, używanie wulgaryzmów oraz zastanawianie się nad cudzym życiem jest oznaką braku wychowania.
IMG_1481.jpeg
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.983 121 1
Jeżeli już zwracamy bez złośliwości uwagi do poprawności opisu modelu EP07-411 na stronach sklepu Modelcenter, to patrząc na zdjęcia, na modelu znajdują się odbieraki prądu typu 5ZL ze ślizgiem pojedynczym a nie jak jest w opisie ze ślizgiem podwójnym.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.332 504 30
A czemu ma służyć zamieszczenie przez kolegę @rprail tych zdjęć dwóch pantografów? Jeżeli udowodnieniu, że kolega @am-70 popełnił błąd w swoim ostatnim wpisie, to był to strzał kulą w płot. Pantografy AKP-4E i 5ZL są z wyglądu bardzo podobne do siebie, różnią się szczegółami zawieszenia ślizgacza i mechanizmu napędu. Podstawową różnicą eksploatacyjną jest dopuszczalna prędkość: dla AKP-4E jest to 125 km/h, dla 5ZL - 160 km/h. Oba typy mogą być wyposażone zarówno w pojedynczy ślizgacz z nakładkami miedzianymi, jak i podwójny (bliźniaczy) z nakładkami węglowymi, więc sugestia, że 5ZL ma podwójny ślizgacz, a AKP-4E ślizgacz pojedynczy (co zdaje się sugerować kolega @rprail) jest zupełnie nietrafiona. Jednak nie wiem, co kolega @rprail miał na myśli, bo zdjęć nie opatrzył ani jednym słowem komentarza. Dla ścisłości, nie wiem, czy prawdziwa EP07-411 miała pantografy AKP-4E czy 5ZL, ale w modelu widać pantograf z pojedynczym ślizgaczem z nakładkami miedzianymi. Ponieważ prędkość maksymalna tej lokomotywy wynosi 125 km/h (w odróżnieniu od EP08), mógł to być zarówno pantograf AKP-4E, jak i 5ZL.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.116 55 1
A czemu ma służyć zamieszczenie przez kolegę @rprail tych zdjęć dwóch pantografów? Jeżeli udowodnieniu, że kolega @am-70 popełnił błąd w swoim ostatnim wpisie, to był to strzał kulą w płot. Pantografy AKP-4E i 5ZL są z wyglądu bardzo podobne do siebie, różnią się szczegółami zawieszenia ślizgacza i mechanizmu napędu. Podstawową różnicą eksploatacyjną jest dopuszczalna prędkość: dla AKP-4E jest to 125 km/h, dla 5ZL - 160 km/h. Oba typy mogą być wyposażone zarówno w pojedynczy ślizgacz z nakładkami miedzianymi, jak i podwójny (bliźniaczy) z nakładkami węglowymi, więc sugestia, że 5ZL ma podwójny ślizgacz, a AKP-4E ślizgacz pojedynczy (co zdaje się sugerować kolega @rprail) jest zupełnie nietrafiona. Jednak nie wiem, co kolega @rprail miał na myśli, bo zdjęć nie opatrzył ani jednym słowem komentarza. Dla ścisłości, nie wiem, czy prawdziwa EP07-411 miała pantografy AKP-4E czy 5ZL, ale w modelu widać pantograf z pojedynczym ślizgaczem z nakładkami miedzianymi. Ponieważ prędkość maksymalna tej lokomotywy wynosi 125 km/h (w odróżnieniu od EP08), mógł to być zarówno pantograf AKP-4E, jak i 5ZL.
To taka prowokacja, żeby ktoś rozwinął temat ;)
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.983 121 1
To taka prowokacja, żeby ktoś rozwinął temat ;)
Może warto zajrzeć do informacji zamieszczonej na Facebooku Schlesienmodelle:
Odbieraki prądu
Jakie typy odbieraków są odwzorowane na naszych modelach EU07? Są dwa typy odbieraka:
1. AKP-4E ma dwie poprzeczki pod ślizgiem
2. 5ZL ma jedną poprzeczkę pod ślizgiem.
Na te dwa typy pantografu możemy założyć cztery różne ślizgi.
1. Klasyczny miedziany używany przez PKP
2. Szeroki otwarty podwójny stosowany w PKP IC
3. Podwójny zamknięty stosowany przez PKP Cargo
4. podwójny otwarty (czeski) stosowany przejściowo na lokomotywach jadących do Pragi. W naszym modelu jako żółty odbierak zamontowany na EU07-512 "Marketka".
Możemy więc na dzień dzisiejszy montować 8 różnych odbieraków na naszych modelach EU07.


Patrząc na zdjęcia modelu EP07-411, trudno na ich podstawie jednoznacznie stwierdzić, czy pod ślizgiem jest jedna czy dwie poprzeczki. Chociaż, osobiście wydaje mi się, że jest tam jedna - czyli będzie to imitacja odbierak prądu typu 5ZL.
Natomiast w poprzednim modelu w malowaniu "denaturat" (EU07-494), odbieraki prądu posiadają dwie poprzeczki, czyli odwzorowano tam typ AKP-4E.
 

sybic

Aktywny użytkownik
Reakcje
238 82 0
Rynek się nasycił, ale też ludzie kasę trzymają bo w najbliższych miesiącach dużo siódemek SM wypuści.
Z całym szacunkiem, ale jak ktoś ma wybór - jedna, albo max dwie lokomotywy, to wybierze zieloną i ICCC.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.589 120 86
Czy tylko SM jest w stanie zrobić SM31 :niepewny:? Są też inne firmy :LOL:
Aktualnie jest zapowiedziane tyle różnych "wypustów", że każdy "liczy grosz" bo ma różne upodobania - nie tylko "elektryki" i nie tylko od SM.

@Robert Reschka Dżoana K. nazwała by to "kolapsem językowym" - taki żart ;)
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki