Bardzo mi miło, że nasze modele się wam tak podobają. Jestem naprawdę(!) pod wrażeniem, bo naprawdę liczyłem się z tym, że Denaturaty trochę poleżą. Szczególnie, że tym razem wyprodukowałem więcej niż dwa razy tyle (!) Denaturatów jak w poprzedniej serii.
Jakie wnioski z wczorajszego wieczoru?
Sklep jest stary, praktycznie do śmietnika, ale muszę na nim kuldykać aż nowy będzie w kwietniu. Falnsy już są, mógłbym je dać do sklepu, ale poczekam aż będzie nowy sklep. Szczególnie, bo jest bardzo mocne parcie na te wagony z DE, NL, AT, FR i BE. Następny model, EU07-402 PKP Cargo będzie w maju w sprzedaży, wiec wtedy nowy sklep będzie na pewno gotowy, ale wagony 440V Falns, które już są, przetrzymam aż do końca kwietnia aż będzie nowy sklep gotowy.
Co do koszyka – wszystkie systemy tak mają. Oxid E-Shop (naż teraz), Presta shop, itp (you name it), dopiero redukują ilość w magazynie po zakończeniu zamówienia. Rozmawiałem z twórcą naszego nowego sklepu, też tak jest, oczywiście można oprogramować takie coś w koszyku, jak rezerwacje przez dany czas, ale to wywołuje dodatkowe operacie serwera (np. licznik czasu na każde zamówienie…) Zobaczymy jak sprzedaż 440V Falns i EU07-402 pójdzie w nowym sklepie, i potem pokumamy dalej. Obawiam się tylko, że Ci, co nie zdąża w pierwszych sekundach wsadzić artykuł do kosza, będą tak samo rozczarowani jak teraz, i dylemat się zacznie od nowa.
Nie ukrywam, że bardzo się cieszę z tego, że modele się tak szybko sprzedały. Ale że powstały takie wyścigi na te modele, nie było to planowane i mnie to po prostu zaskoczyło!!! Bo to nie jest tak, że teraz wezmę telefon do ręki, i powiem fabryce „Hej dorób mi jeszcze XXX sztuk, bo mamy za mało.” Ja ilości serii 303E/2023 już nie zmienię. Ale jak już wcześniej pisałem, nakład Denaturatów był większy niż dwa razy tyle jak od EP07-450 i EU07-488.
Teraz trzeba odczekać niedziele. Bo na razie nie wiemy, gdzie jest granica popytu. Wczoraj zeszło X modeli, ale ilu chętnych było tak naprawdę? Jeżeli jest tak, że ilość chętnych jest większa niż 2X (co w wypadku IC tak było/jest!) to trzeba pomyśleć nad nie limitowaną serią Denaturatów i innych malowań. Problem jest też jak się w niedziele te modele też tak szybko wyprzedadzą, to nie wiemy nadal czy było by 2X chętnych plus 10 czy 2X chętnych plus 100 albo nawet jeszcze więcej. Kont klientów mamy ponad 3K.
Nie miałem już w planach dalszych Denaturatów 303E, ale trzeba coś pomyśleć. 2024 nie będzie takiego wysypu siódemek jak w 2023, bo będzie jeszcze EP09, dalsze edycje Falnsów i nowy wagon.
Jak popyt na te modele przez cały rok 2023 będzie taki duży, to pomyśle o seriach nie limitowanych w większych nakładach, że by dostały też sklepy modelarskie (!!! Stacjonarne only !!! Do sprzedaży w lokalu, nie na wysyłkę. Wysyłki sami ogarniamy.), które wtedy mnie nie olewali, jak zaczynałem ten biznes. Dlatego chce się im odwdzięczyć za to, i tylko oni by mieli priorytet zamówienia.
Autoryzowane sklepy według rankingu priorytetu otrzymania modeli hurtowych byli by:
1 - Świat Modeli Rybnik
2 - Modelmania
3 - Lokomodel
4 - Makieciarz
5 - Drim (ok, oni się dopiero zdecydowali na mój model jak EU07-539 zobatrzyli na żywo, ale sprzedawali go).
AMC Wrocław nie jest na tej liście, ale ich nie wykluczam, bo po prostu wtedy ich się nie pytałem o współprace, bo nie miałem ich na tapecie.
Sklepy, które w 2014/15 nie istniały oczywiście też będą mogli zamówić u nas te modele, jeżeli te powyżej wymienione sklepy nie wyczerpią kontyngentu hurtowego w modelcenter.pl
(I nawet mi nie zaczynajcie tu dyskusji na temat polityki tej sprzedaży w tym wątku. Jak się ktoś chce doktoryzować na ten temat to macie na to wątki o polityce sprzedaży… Mojej decyzji to i tak nie zmieni.)
Serie nie limitowane (jak do nich dojdzie, to na razie tylko snucie myśli jak ogarnąć problem z popytem) to by były malowania: Intercity, Cargo (niebieskio zielone), IC Denaturat, PKP żółte czoło (malowanie ZNTK Oleśnica), PKP zielono-zielona z Ep. V, i PKP malowania fabryczne Cegielskiego Ep. IV. Ta ostatnia będzie leżała jak ołów w regałach, ale dobra. Jak zrobię te edycje to już te wszystkie. I będzie to w nakładzie jak ten inny producent EU07 ma. Te edycie też będą miały wkładki z grafikiem modelu, ale na tabliczce producenta będzie nadrukowane UNL (Unlimited) zamiast numeru seryjnego limitowanych edycji.
Loki ze smaczkami np. Denaturat z logo urodzin lokomotywowni Gdynia Grabówek, Budyń, Cargo biało czerwone, lokomotywy z herbem lub inną dekoracją i takie to dalej będą numerowane Limited Edition, w mniejszych nakładach.
Ne martw się, na Janusza nie wyszedłeś wiemy o tym, nie ma się co martwić. Januszów to już dobrze filtrujemy, ich ilość została dziesięciokrotnie zredukowana.